AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden ^^ Anonymkode: 4349f...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden https://neurosymptoms.org/nb_NO/symptoms/common-associated-symptoms/dissociative-symptoms/ Anonymkode: d9300...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://neurosymptoms.org/nb_NO/symptoms/common-associated-symptoms/dissociative-symptoms/ Anonymkode: d9300...5e2 Det har jeg lest, men ønsker noen personlige erfaringer. Derfor jeg spør her. Jeg hadde en opplevelse i dag der jeg ikke kjente mine medstudenter igjen. De føltes så fremmede for meg. De virket så rare alle sammen og klarte ikke koble meg på fordi de var så fremmede. Det er vanskelig å forklare. Men alt virket så ukjent. Hvorfor sitter vi her? Hvorfor snakker de med hverandre? Og når ei henveder seg til meg og skal kommunisere, så skjønner jeg ingenting og lurer på hva er det med henne? Fordi jeg skjønte ikke hvorfor hun henvede seg til meg på den måten hun gjorde. Det var så fremmed alt sammen. Så jeg måtte gå derfra og gå for meg selv for å puste. Da jeg kom tilbake så føltes det helt likt, men gikk gradvis over etter kort tid etter jeg pustet og prøvde å koble på meg selv igjen. Så lurer på om det kan ha vært uvirkelighetsfølelse?, så søler derfor etter andre erfaringer, ts. Anonymkode: 4349f...c2b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har jeg lest, men ønsker noen personlige erfaringer. Derfor jeg spør her. Jeg hadde en opplevelse i dag der jeg ikke kjente mine medstudenter igjen. De føltes så fremmede for meg. De virket så rare alle sammen og klarte ikke koble meg på fordi de var så fremmede. Det er vanskelig å forklare. Men alt virket så ukjent. Hvorfor sitter vi her? Hvorfor snakker de med hverandre? Og når ei henveder seg til meg og skal kommunisere, så skjønner jeg ingenting og lurer på hva er det med henne? Fordi jeg skjønte ikke hvorfor hun henvede seg til meg på den måten hun gjorde. Det var så fremmed alt sammen. Så jeg måtte gå derfra og gå for meg selv for å puste. Da jeg kom tilbake så føltes det helt likt, men gikk gradvis over etter kort tid etter jeg pustet og prøvde å koble på meg selv igjen. Så lurer på om det kan ha vært uvirkelighetsfølelse?, så søler derfor etter andre erfaringer, ts. Anonymkode: 4349f...c2b Uvirkelighetsfølelse er en del av det å dissosiere, derfor jeg sendte link for å forklare. Det er et symptom innunder angst og depresjon. Sliter du med noe av dette? Anonymkode: d9300...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uvirkelighetsfølelse er en del av det å dissosiere, derfor jeg sendte link for å forklare. Det er et symptom innunder angst og depresjon. Sliter du med noe av dette? Anonymkode: d9300...5e2 Ja, jeg sliter med angst. Og har depressive tanker, men vil ikke påstå at jeg er deprimert. Men angst har jeg (og ja, som er diagnotisert) ts Anonymkode: 4349f...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Sånn for å forklare min egen uvirkelighetsfølelse, som er en del av min angst, så føler jeg meg kort forklart frakoblet. Både fra meg selv, og omverdenen. Når jeg opplever dette, så føler jeg ingen tilhørliget til mennesker eller samfunnet, selv ikke min egen familie. Anonymkode: d9300...5e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Jøss, det må oppleves veldig fremmedgjørende? Har du fått i deg noe? En greie er jo der man faktisk bryter med familie, men ellers må det være rart. Anonymkode: 266e3...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jøss, det må oppleves veldig fremmedgjørende? Har du fått i deg noe? En greie er jo der man faktisk bryter med familie, men ellers må det være rart. Anonymkode: 266e3...f83 Har ikke fått i meg noe. Jeg fikk i meg en god frokost og kaffe i dag før jeg dro ut. Ikke fått i meg noe uvanlig. Gjorde akkurat det samme jeg pleier før jeg starter hverdagen. God frokost og par kopper kaffe. Men jeg skjønte ikke helt hva du mente med det jeg markerte? Ts Anonymkode: 4349f...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jøss, det må oppleves veldig fremmedgjørende? Har du fått i deg noe? En greie er jo der man faktisk bryter med familie, men ellers må det være rart. Anonymkode: 266e3...f83 Dette er ikke så uvanlig hos de med angst, og særlig ikke de som har oppleved omsorgssvikt/svik/mobbing hvor mennesker er stor skyld i angsten. Har ikke "fått i meg noe". Anonymkode: d9300...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Dette bør du få undersøkt snarest, det kan feks være et tia-anfall også. Anonymkode: 501f0...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Sånn for å forklare min egen uvirkelighetsfølelse, som er en del av min angst, så føler jeg meg kort forklart frakoblet. Både fra meg selv, og omverdenen. Når jeg opplever dette, så føler jeg ingen tilhørliget til mennesker eller samfunnet, selv ikke min egen familie. Anonymkode: d9300...5e2 Sånn har jeg det og:/ grusomt Anonymkode: 79b33...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette bør du få undersøkt snarest, det kan feks være et tia-anfall også. Anonymkode: 501f0...f35 hva er tia-anfall? Anonymkode: 4349f...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hva er tia-anfall? Anonymkode: 4349f...c2b Forstadiet til slag. Altså jeg har aldri hørt at slike symptomer er relatert til sånt. Anonymkode: d9300...5e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstadiet til slag. Altså jeg har aldri hørt at slike symptomer er relatert til sånt. Anonymkode: d9300...5e2 Ble ganske redd jeg nå🙈 Anonymkode: 4349f...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ble ganske redd jeg nå🙈 Anonymkode: 4349f...c2b Ville jeg ikke vært, ikke siden du faktisk har en angstlidelse. Hvis du leser om TIA-anfall så er det uansett ikke slik det beskrives. https://www.helsenorge.no/sykdom/skader-og-sykdommer-i-hjernen/tia-drypp/#symptom-pa-tia Anonymkode: d9300...5e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har hørt om en som hadde den opplevelsen i sitt eget bryllup. Anonymkode: 266e3...f83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har jeg lest, men ønsker noen personlige erfaringer. Derfor jeg spør her. Jeg hadde en opplevelse i dag der jeg ikke kjente mine medstudenter igjen. De føltes så fremmede for meg. De virket så rare alle sammen og klarte ikke koble meg på fordi de var så fremmede. Det er vanskelig å forklare. Men alt virket så ukjent. Hvorfor sitter vi her? Hvorfor snakker de med hverandre? Og når ei henveder seg til meg og skal kommunisere, så skjønner jeg ingenting og lurer på hva er det med henne? Fordi jeg skjønte ikke hvorfor hun henvede seg til meg på den måten hun gjorde. Det var så fremmed alt sammen. Så jeg måtte gå derfra og gå for meg selv for å puste. Da jeg kom tilbake så føltes det helt likt, men gikk gradvis over etter kort tid etter jeg pustet og prøvde å koble på meg selv igjen. Så lurer på om det kan ha vært uvirkelighetsfølelse?, så søler derfor etter andre erfaringer, ts. Anonymkode: 4349f...c2b Dette virker veldig kjent for meg! I tillegg så kan jeg se på hendene mine og kroppen generelt og føle at de ikke tilhører meg, at jeg er frakoblet. Kan også oppleve ringing i ørene. Stemmer og lyder blir unormalt høye, samtidig som de oppleves som langt borte fra. Har PTSD etter overgrep som barn, og husker jeg hadde mange slike opplevelser i barneår, tenår og ung voksen. Er nå over 50 år og opplever dette sjeldent nå. Så jeg er vel på god vei til å bli helet ❤️ Anonymkode: 7d52a...0c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå