Gå til innhold

brudevals...Hjelp

Gjest Gjest_annie_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_annie_*
Skrevet

Vi skal gifte oss 1.juli 2006 og har kun danset sammen en gang! Trenger hjelp til brudevalsen. Er det noen som vet om danseskoler i Tromsø som arrangerer kurs?

Skrevet

Jeg vet ikke om noen, men hvis du spør på en brudesalong så har de sikkert en idé om hvem som arrangerer slikt.

Skrevet

Kan dere ikke bare danse en vanlig stilledans da,det skal ihvertfall vi gjøre :)

Skrevet

Nei desverre... Men vi er i samme situasjon, så jeg følger spent med om noen vet om danseskoler i Tromsø :)

Skrevet

Hva med danseskole på nett? Har sett at det finnes mange av de i disse "dansegale" tider.

Tror det fungerer slik at man får se en video av hvordan det skal gjøres, forklart trinn for trinn.

Brudevals er absolutt ikke vanskelig, så dette kan dere få til på egenhånd!

Skrevet
Heyheyhey. Kan dessverre ikke hjelpe med danseskolei Tromsø. Men vil anbefale Lou Reeds "Perfect Day" til brudevalsen. Er ingen vals i seg selv, men kan danses som en, og enhver danselærer i Tromsø (Gule Sider???) kan hjelpe dere å få det til,-)

Himmel og hav for et fantastisk godt tips!!!

Får jeg kysse deg? :sjarmor:

Gjest Gjest_annie_*
Skrevet

har fått svar fra Kom og Dans i Tromsø, de har ikke instruktør, men har kontakter andre steder i landet. De skal forhøre seg, og det blir muligens kurs i april/mai. skal legge inn dato og sted hvis det blir. :)

Skrevet

Er brudevals en speisiell type vals, eller er det bare et navn på 'vanlig' vals som danses av brudeparret på bryllupet?

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Er brudevals en speisiell type vals, eller er det bare et navn på 'vanlig' vals som danses av brudeparret på bryllupet?

Helt vanlig vals

Skrevet

Skal dere danse wienervals eller engelsk vals da`?

Skrevet
Skal dere danse wienervals eller engelsk vals da`?

Ikke forvirr stakkars menneskene mer enn nødvendig! De fleste av oss lærer da å danse først, og velger musikk etter hva vi tør å danse til etterpå?

Skrevet

Trodde brudevals bare var 1,2,3 uten noe særlig mye mer system enn det, så det er egentlig bare det jeg forholder meg til. ;) Har nok med å prøve å flytte bena til gubben tror jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Gå på kurs for å lære å flytte bena fra side til side????skjønner meg ikke på folk jeg,de må ha for mye penger kanskje....hmm

Annonse
Skrevet
Her finner dere trinnene til vals, de brukte vi og det ble litt latter av det når vi øvde hjemme i stuen. Vi danset engelsk vals, den går senere enn Wiener vals nemlig og vi danset til Frank Sinatra; Moon River, som er i valsetakt, bare veldig langsomt. Det var helt perfekt for oss :hjerter: og veldig romantisk. Lykke til med dansingen.
Gjest Svimle
Skrevet

Vi dropper valsen, og danser til "By your side" med Sade. Nyyyydelig!

Gjest gjest1
Skrevet

Aaaanar ikkje om vi skal valse eller ikkje, har litt angst for akkurat det der, men mannen tar det med knuuusande ro, så vi ventar ei stund til med å tenke på det, trur eg.. :ler:

Skrevet
har fått svar fra Kom og Dans i Tromsø, de har ikke instruktør, men har kontakter andre steder i landet. De skal forhøre seg, og det blir muligens kurs i april/mai. skal legge inn dato og sted hvis det blir. :)

Ja, gjør det!!! :)

Så snakkes vi kanskje på kurs ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...