Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Dersom du kunne bestilt kva slags drink som helst i eit bryllup, kva drink ville det vore? Kva slags drinkar egnar seg som alkohol-tilbod i bryllup? (dvs. at det ikkje kreves for mykje arbeid og ingredienser..)
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 Jeg ville valgt Sea Breeze eller gin&tonic.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Tom collins er nam, og jeg er svak for den harry'e vodka battery..
Floja Felíz Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 Vodka Lemon og Cuba Libre er jo veldig enkle å lage.
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Suuupre tips!!! Driv å kikkar i oppskrifter no... Har funne desse: Kir Royal 1/10 Crème de Cassis 9/10 champagne Build i et champagneglass. Kir Royale 4 cl Crème de Cassis Champagne eller annen hvit musserende vin Hell ingrediensene godt avkjølt i et godt avkjølt glass, først likør, og så vin. Dekorer etter egen smak, f.eks. med en sitronskive, og server med sugerør. Sea Breeze 3/6 vodka 1/6 tørr vermut 1/6 blå Curaçao 1/6 Galliano Rør med is og sil over i old fashionedglass. Garner med en appelsintwist. San Fransisco 2 cl vodka 2 cl Crème de Banane 6 cl appelsinjuice En dash grenadine Rist med is og sil over i longdrinkglass. Garner med appelsinskive og cocktailbær. Fjellbekk 2 cl vodka 2 cl Akevitt 2 cl lime juice cordial 7-Up (eller sprite) Build i et longdrinkglass. Toppes med sprite. Garner med sitronskive og cocktailbær. Long Island Ice Tea I 1 cl gin 1 cl rom 1 cl tequila 1 cl vodka 4 cl kald te Coca Cola Build i et høyt longdrinkglass. Fyll opp med Cola og garner med en kvast mynte. Long Island Ice Tea II 1 cl gin 1 cl rom 1 cl tequila 1 cl vodka 6 cl sourmix Coca Cola Build i et høyt longdrinkglass. Fyll opp med Cola og garner med en kvast mynte. Screwdriver 4 cl vodka appelsin juice etter smak Hell vodka over i et old-fashioned eller collinsglass med mye is og tilsett juice. Rør rundt. Drikk. Sex on the Beach I 1 del vodka 1 del fersken schnapps 1 dash bjørnebær likør (valgfritt) 2 deler tranebær juice 2 deler appelsin juice 2 deler ananas juice (valgfritt) Hell over i et highballglass med is og rør rundt. Du kan også shake ingrediensene og servere drinken som en shot. Sex on the Beach II 1 del Midori eller annen melonlikør 1 del crème de cassis 3 deler ananas juice 3 deler tranebær juice Rist med is og sil over i et highballglass med is. Du kan også shake ingrediensene og servere drinken som en shot. Sex on the Beach III Innsendt av Rainer Finstad 2cl Vodka 2cl Peach tree 2-3 cl sourmix 2-3 cl sprite 1 cl grenadine Knust is i et higeballglass. Strawberry Daiquiri 1/4 sitronsaft 1/4 jordbærlikør 2/4 hvit rom Tre jordbær Blend - goblet. Garner med jordbær. Server med sugerør. Pina Colada I 3/10 hvit rom 5/10 ananas juice 2/10 kokosmelk Rist kraftig med is. Server i et cocktailglass. Garner med en halv ananasskive, appelsinskive, cocktailbær og sugerør. Pina Colada II 4 cl hvit rom 10 cl knust ananas eller ananas juice Kokosnøttkrem, 1 stor teskje pr glass, eller 2 cl kokosnøtt melk Rist kraftig med is. Server i et stort pjolterglass med is. Garner med en halv ananasskive, appelsinskive, cocktailbær og sugerør. Martini, Dry 8/10 gin 2/10 tørr vermut (Noilly Prat eller Cinzano Extra Dry) Rør gin og vermut med mye is. Sil drinken over i et godt avkjølt cocktailglass. Press en bit sitronskall over drinken og slipp den ned i glasset. Legg i en oliven festet på en tannpirker (OBS: smakløse tannpirkere!). White Lady 5/10 gin 3/10 Cointreau 2/10 sitronsaft Rist godt sammen med is og sil over i et cocktailglass. Garner med cocktailbær. White Russian 3/10 Kahlúa 5/10 vodka 2/10 kremfløte Build i et old-fashioned glass og hell forsiktig kremfløten på toppen. Margarita 5/10 tequila 3/10 Cointreau 2/10 sitronsaft Rist meget kraftig med mye is. Server i godt avkjølt cocktailglass med saltkant. Tequila Sunrise 3/10 tequila 6/10 appelsin juice 1/10 grenadin Hell tequilaen i et pjolterglass med is. Fyll på med appelsinjuice. Snu barskjeen med baksiden opp og hell forsiktig grenadinen over skjeen ned i drinken. Drinken ser ut som en sol oppgang, derav navnet. Garner med en appelsinskive og et cocktailbær. Campari Russian I 6 cl Campari tonic Legg noen isbiter i et pjolterglass. Hell over Campari og fyll opp med tonic. Garner med en sitronskive. Campari Russian II 8 cl Campari Russchian Legg noen isbiter i et longdrinkglass. Hell over Campari og fyll opp med Russchian. Garner med en sitronskive på kanten av glasset. Bloody Mary 3/10 vodka 6/10 tomat juice 1/10 sitronsaft salt & pepper sellerisalt en dash med Tabasco sauce 2 dråper Worcestershire sauce For beste resultat, fyll et mikseglass med is, fortsett med salt, pepper, sellerisalt, Tabasco og Worcestershire saus, så vodka, sitronjuice og tomatjuice. Rystes kraftigt, helles i et longdrinkglass, pyntes med selleri eller en sitronskive. Tom Collins 3/10 gin 2/10 sitronsaft 1/10 sukkerlake 4/10 soda Build i et longdrinkglass. Garner med en halv sitronskive og cocktailbær. Cosmopolitan 3 cl vodka 1 cl Cointreau 1,5cl limesaft 3 cl tranebærjuice Rist godt med is, helles over i et avkjølt cocktailglass. Garner med en lime twist. Cuba Libre 4-6 cl lys rom 1 cl lime eller sitronjuice Coca Cola Hell rom og juice over isbiter i et stort longdrinkglass. Fyll i Coca Cola og garner med sitronskive på kantene av glasset. Fleire tips?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 Gin Tonic er en must have. Ville droppet Strawberry Daqiri om du ikke har blender og kan bruke knust is eller frosne bær.
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #8 Skrevet 28. februar 2006 Gin Tonic er en must have. Ville droppet Strawberry Daqiri om du ikke har blender og kan bruke knust is eller frosne bær. ← Vi har blender...
Gjest Gjesta Skrevet 28. februar 2006 #9 Skrevet 28. februar 2006 Den Sea Breezen jeg mente, er IKKE den du gav oppskrift på der oppe: Denne er tatt fra Barboka av Jan Vardøen: Fyll et høyt glass med is og ha i: 4 cl vodka 6cl cranberry juice fyll opp glasset med grapefruktjuice. Dét er Sea Breeze sånn som jeg kjenner og liker den. Barboka anbefales forøvrig!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #10 Skrevet 28. februar 2006 Vanlige ting som Baylieys og Cognac var det som gikk mest hos oss.. I tillegg til hovedvolumene av øl og vin. "Drinker" var mindre populært..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #11 Skrevet 28. februar 2006 Vi har blender... ← Supert! Kan jeg komme?
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #12 Skrevet 28. februar 2006 Den Sea Breezen jeg mente, er IKKE den du gav oppskrift på der oppe: Denne er tatt fra Barboka av Jan Vardøen: Fyll et høyt glass med is og ha i: 4 cl vodka 6cl cranberry juice fyll opp glasset med grapefruktjuice. Dét er Sea Breeze sånn som jeg kjenner og liker den. Barboka anbefales forøvrig! ← Då er Sea Breeze-oppskrifta bytta ut...
Kvist Skrevet 28. februar 2006 #13 Skrevet 28. februar 2006 Blir tørst av å lese her inne jeg... Kanskje det blir en drink på meg i kveld, når jeg er ferdig på jobb halv ni... hadde ikke vært dumt det nei
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #14 Skrevet 28. februar 2006 Vanlige ting som Baylieys og Cognac var det som gikk mest hos oss.. I tillegg til hovedvolumene av øl og vin. "Drinker" var mindre populært.. ← Vi skal ha mykje "vanleg" også, men sidan vi skal ha bartender syns vi det er litt stas med drinkar då, og det veit vi mange av gjestene våre syns også.. Supert! Kan jeg komme? ← Blir tørst av å lese her inne jeg... Kanskje det blir en drink på meg i kveld, når jeg er ferdig på jobb halv ni... hadde ikke vært dumt det nei ← Hihi, drinkar er ein fin ting.. Lurer på om vi må sette i gang litt prøvesmaking etterkvart eg... *** Men kor mange drinkar bør vil kunne tilby? 5, 10, 15!?!??!!?!? Ønsker ikkje at det skal bli så frykteleg dyrt då.. Treng kanskje tips til fleire vodkabaserte drinkar, har 3 liter ståande her..
Floja Felíz Skrevet 28. februar 2006 #15 Skrevet 28. februar 2006 Kanskje du kan legge frukt i vodkaen natten over og bruke det til lage en deilig sommerpunsj da? Det er alltid suksess hos oss! Appelsin, mango og jordbær er herlig sammen!
MammaSarius Skrevet 28. februar 2006 #16 Skrevet 28. februar 2006 Punsj er en god ide til vodka! Jeg skulle veldig gjerne kommet og prøvesmakt med deg veslo!
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #17 Skrevet 28. februar 2006 Punsj er en god ide til vodka! Jeg skulle veldig gjerne kommet og prøvesmakt med deg veslo! ← Næmmen.. Det måtte blitt etter hausten det då, i såfall... Kanskje vi skulla ha satsa på ein "husets punsj" eller noko...? Tips til oppskrifter?
MammaSarius Skrevet 28. februar 2006 #18 Skrevet 28. februar 2006 Lager alltid punsj på slump jeg. Bruker vodka, cranberryjuice, sprite, mozell og cocktailfrukt. Til bryllup ville jeg nok droppa cocktailfrukten og heller brukt fersk frukt og gjerne frosne bær.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 28. februar 2006 #19 Skrevet 28. februar 2006 Så kult, Veslo! Jeg ville gått for Cosmopolitans også. Vodka, Cointreu (appelsinlikør), Tranebærjuice og limesaft. Mmm!
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #20 Skrevet 28. februar 2006 Lager alltid punsj på slump jeg. Bruker vodka, cranberryjuice, sprite, mozell og cocktailfrukt. Til bryllup ville jeg nok droppa cocktailfrukten og heller brukt fersk frukt og gjerne frosne bær. ← Så kult, Veslo! Jeg ville gått for Cosmopolitans også. Vodka, Cointreu (appelsinlikør), Tranebærjuice og limesaft. Mmm! ← Takk for tips!!! Desse skal bringast vidare til bartenderen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå