Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Fornixklinikken for behandling av utbrenthet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har erfaring med å få behandling hos fornixklinikken for utbrenthet? Har et nervesystem som er helt på bærtur, og trenger helhetlig hjelp til å komme meg ut av disse vanskene. Har et varierende symptomtrykk, men også mye angst, panikk, indre uro, tankekjør osv. 

Anonymkode: ee447...034

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i behandling på Fornixklinikken siden mai i år, og har veldig god erfaring med deres tjenester. Særlig nevromotorisk trening, lyd- og lysterapi og kognitiv samtaleterapi har hjulpet meg mye med å regulere nervesystemet og lære å sette grenser. Jeg opplever en framgang ift å komme meg ut av utbrenthet, men regner med at det kan ta tid. Thomas og Steinar er god på å støtte meg i min prosess, samtidig som de utfordrer meg. En god balanse. Fornixklinikken tilbyr en helhetlig tilnærming til helse, med et åndelig perspektiv som har vært avgjørende for meg. Anbefales på det sterkeste! Lykke til!
Arzanne

• Nyttig 1
Skrevet

Hei!

Så utrolig fint å høre. Er det lov å spørre hvilke symptomer du har slitt med, hvordan din utbrenthet har vært ?🥰 Og hvordan fungerer du i hverdagen per nå, er du feks i aktivitet eller er du mer eller mindre utmattet? Har du også slitt med høyt stressnivå etter du ble utbrent? 

takk for svar, setter så stor pris på å høre andres erfaringer. Har begynt der selv men etter en time nevromotorisk har jeg ikke helt fått troa enda på å finne kroppslig og indre ro 🥺 

Skrevet

Jeg har veldig lik erfaring som ADV. Behandlingene med lyd og nevromotorisk trening var svært effektive og ga meg innsikt. Delen med lys var ikke helt for meg, men det er pirk.
Samtalene har gitt meg en mengde verktøy og har gjort noe med hele innstillingen min til traumene som har ligget i bunn.  
Jeg booka i første omgang time for å se om noen kunne hjelpe meg til å forstå helheten i helsesituasjonen min. Mange sykdommer som påvirker hverandre og en underliggende saftig fatigue (selv om jeg har kommet langt siden jeg var på mitt dårligste), følte aldri at det var noe som «slapp taket». Det ligger tilbake over 40 år i tid, så det har hatt solid feste…
Helsa er sammensatt og hos andre leger ser de bare på en ting av gangen.

På Fornixklinikken har jeg følt meg sett og hørt, respektert og støtta. Spenningen i kroppen er redusert pluss lettere å merke og få ut, og tankene jobber på en helt annen måte - en måte som oppleves som fungerende i hverdagen min. 
Lykke til!

Skrevet
Ventur_el skrev (10 minutter siden):

Jeg har veldig lik erfaring som ADV. Behandlingene med lyd og nevromotorisk trening var svært effektive og ga meg innsikt. Delen med lys var ikke helt for meg, men det er pirk.
Samtalene har gitt meg en mengde verktøy og har gjort noe med hele innstillingen min til traumene som har ligget i bunn.  
Jeg booka i første omgang time for å se om noen kunne hjelpe meg til å forstå helheten i helsesituasjonen min. Mange sykdommer som påvirker hverandre og en underliggende saftig fatigue (selv om jeg har kommet langt siden jeg var på mitt dårligste), følte aldri at det var noe som «slapp taket». Det ligger tilbake over 40 år i tid, så det har hatt solid feste…

På Fornixklinikken har jeg følt meg sett og hørt, respektert og støtta. Spenningen i kroppen er redusert pluss lettere å merke og få ut, og tankene jobber på en helt annen måte - en måte som oppleves som fungerende i hverdagen min. 
Lykke til!

Det er veldig fint å høre at dere er fornøyde. Jeg skjønner meg ikke på nevromotorisk trening enda, jeg blir bare drit sliten og føler jeg får mer spenninger. Men så sliter jeg jo ekstremt med akkurat det å slappe av/ koble ut da, jeg klarer feks ikke meditere eller koble ut når jeg gjør yoga nidra osv,  så er veldig spent på om jeg vil oppleve virkning av denne treningen. Hittil føler jeg at jeg prøver å gjette hva det er man skal frem til, å få en slags openbaring, og det har jeg enda ikke fått. Så etter første time var jeg ikke så klok 😅

Skrevet
Ventur_el skrev (26 minutter siden):

Lykke til!

I tilfelle man ikke får varsler ved at jeg ikke linka til innlegget ditt 🙈 

Skrevet
ADV skrev (På 15.11.2024 den 19.03):

Jeg har vært i behandling på Fornixklinikken siden mai i år, og har veldig god erfaring med deres tjenester. Særlig nevromotorisk trening, lyd- og lysterapi og kognitiv samtaleterapi har hjulpet meg mye med å regulere nervesystemet og lære å sette grenser. Jeg opplever en framgang ift å komme meg ut av utbrenthet, men regner med at det kan ta tid. Thomas og Steinar er god på å støtte meg i min prosess, samtidig som de utfordrer meg. En god balanse. Fornixklinikken tilbyr en helhetlig tilnærming til helse, med et åndelig perspektiv som har vært avgjørende for meg. Anbefales på det sterkeste! Lykke til!
Arzanne

Siterer her også i tilfelle du ikke får varsel 🥰

Skrevet

Det er ikke lov å reklamere for egen bedrift her. Og så fremstår jo hele "klinikken" deres ekstremt useriøs når derev holder på med det. 

Anonymkode: 3392e...630

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke lov å reklamere for egen bedrift her. Og så fremstår jo hele "klinikken" deres ekstremt useriøs når derev holder på med det. 

Anonymkode: 3392e...630

Hvorfor mener du det foregår reklamering ? Jeg spør oppriktig fordi jeg sliter veldig om dagen, og ønsker å få hjelpen jeg trenger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...