Gå til innhold

Hvorfor benekter kvinner at utseende er det viktigste på dating-apps?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utseende er jo ubenektelig det viktigste, man har jo ikke noen annet å gå på digitalt, og man gidder ikke å sveipe frem til bio hvis ikke personen er attraktiv nok på de første par bildene. Hvorfor er det så tabu å innrømme overfor menn? Jeg har aldri sett en mann bli misfornøyd av å høre det, det er jo bare sånn det er.

Anonymkode: 32b7a...073

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel. Fordi det faktisk ikke er det viktigste? Hvorfor skal man innrømme noe som ikke er sant?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke alle kvinner like. Jeg bryr meg lite om utseende, jeg vil ha en som det er lett og skrive med, og en som skriver utfyllende. På nettdating, så er det så mange som skriver lite, kort, og stiller nesten ingen spørsmål. Det gidder jeg ikke, samme hvor kjekk mannen er.

Anonymkode: ed8e8...014

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (2 minutter siden):

Vel. Fordi det faktisk ikke er det viktigste? Hvorfor skal man innrømme noe som ikke er sant?

Hva er viktigere når du sveiper? De andre kvalitetene dere nevner kommer jo ikke frem når man sveiper. Man har kun utseendet å forholde seg til.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er viktigere når du sveiper? De andre kvalitetene dere nevner kommer jo ikke frem når man sveiper. Man har kun utseendet å forholde seg til.

Man har både profiltekst/presentasjon, samt chat å forholde seg til. Hjelper ikke å være "kjekk" hvis man er en drittsekk eller ikke evner å kommunisere.(..)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again... Enda en tråd som skal forsøke å snakke ned kvinner og hva de synes er viktig og ikke.  

Anonymkode: 9dbf6...ee7

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Here we go again... Enda en tråd som skal forsøke å snakke ned kvinner og hva de synes er viktig og ikke.  

Det tenkte jeg også. Er det samme person som driver og oppretter alle disse trådene?

Hvis det er tilfelle, anbefaler jeg følgende:

• Bruk mer tid ute i den virkelige verdenen enn på nett
  • Gjør det beste ut av det utseendet du har fått 
  • Jobb med personligheten, prøv å bli en mann kvinner ønsker å bli kjent med

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (11 minutter siden):

Man har både profiltekst/presentasjon, samt chat å forholde seg til. Hjelper ikke å være "kjekk" hvis man er en drittsekk eller ikke evner å kommunisere.(..)

Men du trykker ikke "like" med mindre han er kjekk vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er utseendet viktig, det er ingen som benekter det.

Anonymkode: 025eb...c4e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det gjør ikke dere heller vel? Altså hvis dama ikke er pen? 

Anonymkode: 83d42...e06

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det gjør ikke dere heller vel? Altså hvis dama ikke er pen? 

Anonymkode: 83d42...e06

Jeg tror en god del menn sveiper til høyre på alt og alle fordi de ikke får noen likes. De blir litt desperate. Samtidig har jeg noen veldig kjekke kompiser som får mange hundre likes på nulltid som bare lukker øynene og trykker likes 100 ganger og bare ser gjennom fangsten i ettertid hvis det viser seg å bli match. Jeg tror menn og kvinner sveiper ganske ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvis han virker hyggelig så kunne jeg gjøre det, ja. Det er vanskelig å egentlig kalle noen kjekke uten egentlig å kjenne dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bilder fanger oppmerksomheten, men det kan like gjerne være på grunn av settingen i bildet. Hvis jeg ser noen drive med samme aktivitet som meg, så vekker det nysgjerrighet. Jeg trykker ikke "like" om jeg ikke liker profilteksten, den er helt avgjørende for om jeg skal "like" noen.

Det er langt større sjanse for at jeg trykker ja på noen som har bra tekst uten bilde, enn veldig kjekk uten tekst...

Anonymkode: 8e01f...4ca

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utseende er veldig viktig for kvinner, men kvinner har også veldig ulik smak og preferanser 😉

Anonymkode: 68859...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (1 time siden):

Det tenkte jeg også. Er det samme person som driver og oppretter alle disse trådene?

Hvis det er tilfelle, anbefaler jeg følgende:

• Bruk mer tid ute i den virkelige verdenen enn på nett
  • Gjør det beste ut av det utseendet du har fått 
  • Jobb med personligheten, prøv å bli en mann kvinner ønsker å bli kjent med

Ja, jeg tror det. Kjenner igjen skrivemåten og måten vedkommende ordlegger seg. Og ikke minst, arrogansen. Er det ikke samme person, skjønner jeg at alle incels tenker likt og det er jo greit. Lettere å luke dem ut fra en seriøs diskusjon om noe.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke er det, så om jeg blir spurt vil jeg jo benekte det for egen del.

Kan dog godt bekrefte både at du sikkert er mindre pen og at jeg ikke vil ligge med deg, siden det later til å være det du søker med disse gjentatte trådene. 

Anonymkode: 9489f...6bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan jeg godt gjøre, og det har jeg gjort. Bilder er viktige, men først og fremst for det de forteller om personen. Sitter han iført singlet og sytten gullkjeder mens han hever et ølglass kan han være så kjekk han vil - jeg er ikke interessert. Hvis han ikke skriver en sammenhengende norsk tekst kan han også være så kjekk han vil, jeg er fortsatt ikke interessert.

Tekst er viktigere enn bilde. Mangler teksten er jeg ikke interessert.  Men skriver de noe som fanger min interesse er ikke utseendet så viktig. Kjæresten min er ikke spesielt ansiktspen, nesten tvert imot. Og skallet. At han har en flott kropp fant jeg ikke ut før jeg visste at jeg likte ham uansett.

Anonymkode: 23411...4bc

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må menn stille dette spørsmålet hver dag? 

Anonymkode: d49c1...bae

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor må menn stille dette spørsmålet hver dag? 

Anonymkode: d49c1...bae

Fordi de er bitre over at kvinner ikke velger dem. Fordi de misliker kvinner og vil trykke dem ned. Fordi de elsker å høre sin egen stemme snakke over alt kvinner sier.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er utseendet viktig. Ikke det viktigste, men det fanger jo oppmerksomheten! 

Så når du først har fanget oppmerksomheten min så handler det om en blanding av teksten og hvordan de andre bildene er. Altså, ikke så mye om hvor objektivt kjekk mannen er, men hva som er på bildene og hvilket inntrykk de gir meg.

Hjelper ikke om mannen er kjekk dersom han skriver, jeg orker ikke drama eller har baris i speilet bilder så blir det likevel ikke ja for min del. 

Så utseendet må være ok, bildene må være bra og teksten må være grei, helst bra den også.  

Bor du for langt unna, du ønsker barn, du ser etter noe uforpliktende, eller du ikke vet hva du ser etter blir det nei. Har du filter på bildene, fire helt like bilder etter hverandre, ingen profil tekst, ser sur ut eller på en annen måte gir ett negativt inntrykk så er det også nei.

Ja det er vanskelig å nå gjennom nåløyet, på den andre siden så har jeg en del matcher som ikke gidder å svare og heller ikke gidder å holde en samtale gående. 

Jeg sorterer på likes, gutta på matchene.  

Det er bare sånn det er. Ikke noe poeng i å ta det personlig egentlig. 

Anonymkode: e85a1...ea8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...