Gå til innhold

Håret til Tone Damlie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

hva tror dere at Tone gjør for å .. i mangel av bedre ord.. løfte håret fra hodebunnen? Når jeg går med håret løst ligger det som klistret til skallen, mens hennes er så luftig?

Anonymkode: 3732c...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opp ned-føning og volumspray 😊 Anbefaler også overnight curls om du vil ha bølger og volum uten særlig innsats.

Anonymkode: 452f1...b33

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke Tone. Men; 

Du må preppe håret med produkter. Og så føne det ut. Jeg bruker skum (wow bombshell), ofte i kombinasjon med root-lifting produkter. Føner så ut med dyson med rundbørste. Da holder volumet i mange dager, eller man kan bruke litt volum-pudder, eller jeg bruker overnight curls. 

Anonymkode: 9fc13...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke Tone. Men; 

Du må preppe håret med produkter. Og så føne det ut. Jeg bruker skum (wow bombshell), ofte i kombinasjon med root-lifting produkter. Føner så ut med dyson med rundbørste. Da holder volumet i mange dager, eller man kan bruke litt volum-pudder, eller jeg bruker overnight curls. 

Blir ikke håret veldig klissete og stivt av alt det der? Jeg lot meg overtale til å kjøpe en slags krøllekrem som visstnok skal gjøre bølgene i håret mer definerte og dempe krus. Tar bare litt oppi men håret blir utrolig ekkelt av det. 

Anonymkode: 2da8d...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir ikke håret veldig klissete og stivt av alt det der? Jeg lot meg overtale til å kjøpe en slags krøllekrem som visstnok skal gjøre bølgene i håret mer definerte og dempe krus. Tar bare litt oppi men håret blir utrolig ekkelt av det. 

Anonymkode: 2da8d...eca

Nei. Er luftig og fint. Jeg vasker en gang i uka. 

Da har du feil produkt. Eller du kombinerer ikke med riktig varmebehandling. Veldig mange produkter aktiveres av varme. Men samtidig kan håret bli helt umulig om du bruker for høy varme. Så om du smører produktet i håret og lar det lufttørke, så er nok det årsaken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ta mousse nær røttene på toppen av hodet (i vått hår) også føne det. Pleier å gi volum 😊

Anonymkode: 848a2...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange gode tips!

Med fare for å være masete: jeg tar gjerne i mot en skritt for skritt-forklaring også 😅

Hvilke produkter, hvilken rekkefølge, den fønbørsten, hvordan bruker dere den egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tusen takk for mange gode tips!

Med fare for å være masete: jeg tar gjerne i mot en skritt for skritt-forklaring også 😅

Hvilke produkter, hvilken rekkefølge, den fønbørsten, hvordan bruker dere den egentlig?

Ulike ting passer ulike hårtyper. Jeg har ganske tykt, skulderlangt hår, men tynne hårstrå.

Vasker to ganger med shampoo, bruker balsam. 

Grer ut med balsamspray, lar lufttørke ca 70%. 

Rufser det til, klemmer inn wow bombshell skum i hårets midterste del. Bruker så varmebeskyttende spray. Og som regel også leave in krem. Men dette vil nok bli for tungt for mange hårtyper.

Føner håret litt tørrere, går så over på Dyson med rundbørste. Eller dyson airwrap. Her finner man tutorials på nett. 

Synes jeg det er for flatt bruker jeg litt saltvannsspray i røttene, og føner tørt. Understreker litt, i det man bruker for mye produkt virker det mot sin hensikt igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel fortalt at hun vasker håret hver dag, så føning og styling. Det forklarer jo en del, mitt hår er og veldig fint samme dag som jeg vasker, føner og styler. Men de færreste har vel tid til å gjøre det hver eneste morgen. 

Anonymkode: 04c4c...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...