Gå til innhold

Premom - ulik svar på samme test

Amra2023

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nylig begynt å bruke premom, men opplever at samme test gir ulik resultat om jeg legger det inn to ganger. Jeg har ikke flyttet på testen så kan ikke vært noe med lyset. Jeg har ikke klart å finne peak denne syklusen. Jeg går på Letrozol og Gonal-F og har pleid å ha eggløsning på dag 15, men denne gangen har testene vært svake. Noen som vet hvorfor?IMG_5982.thumb.jpeg.6d7213b6823d0166dd185982946e684f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mommyaka skrev (5 minutter siden):

Mulighet dy får eggløsning senere 

Jaa, skal sjekke senere i dag også. Takk for svar☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (9 minutter siden):

Husk at du kan få eggløsning hekt til dag 25. Og du kan også ikke få eggløsning 

Men jeg går på Letrozol og Gonal-f og har ikke opplevd å få eggløsning senere enn dag 15/16. Ikke i løpet av de siste 8 månedene ihvertfall.  Skulle vært på kontroll på mandag men gyn var ikke tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er 1.01 og "topp" er i alle fall feil, da teststreken absolutt ikke er like sterk. Så det er den under som er riktig. 

Amra2023 skrev (40 minutter siden):

Men jeg går på Letrozol og Gonal-f og har ikke opplevd å få eggløsning senere enn dag 15/16. Ikke i løpet av de siste 8 månedene ihvertfall.  Skulle vært på kontroll på mandag men gyn var ikke tilgjengelig. 

Har du akkurat vært syk eller noe sånt? Den ene letrozolsyklusen fikk jeg eggløsning 1 uke senere enn vanlig pga at jeg fikk influensa. Så det kan skje selv om man bruker letrozol.

Anonymkode: 27a99...c2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Den som er 1.01 og "topp" er i alle fall feil, da teststreken absolutt ikke er like sterk. Så det er den under som er riktig. 

Har du akkurat vært syk eller noe sånt? Den ene letrozolsyklusen fikk jeg eggløsning 1 uke senere enn vanlig pga at jeg fikk influensa. Så det kan skje selv om man bruker letrozol.

Ikke sant! Jeg er helt enig at den er svak og skal ikke være topp. Men hvorfor skjer det sånn? Skal sjekke i kveld så får se om den er blir sterkere eller ikke. Jeg har ikke følt no særlig eggløsningssmerter heller denne gangen, tilvanlig kjenner jeg det skikkelig. 

Jeg har ikke vært syk nei. Men var ikke klar over at det kunne skje med Letrozol. Får bare vente å se da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amra2023 skrev (1 time siden):

Ikke sant! Jeg er helt enig at den er svak og skal ikke være topp. Men hvorfor skjer det sånn? Skal sjekke i kveld så får se om den er blir sterkere eller ikke. Jeg har ikke følt no særlig eggløsningssmerter heller denne gangen, tilvanlig kjenner jeg det skikkelig. 

Jeg har ikke vært syk nei. Men var ikke klar over at det kunne skje med Letrozol. Får bare vente å se da. 

Det er litt vanskelig å si, men kan være at den trodde noe annet var teststreken eller kontrollstreken og dermed sammenlignet feil farge eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (37 minutter siden):

Men du har fått eggløsning dag 15 i 8 mnd..da 8 mnd med letzorol?

Det stemmer! Testet igjen og den var svakere enn i dag tidlig. Fargen på urinen har også vært lysere denne gangen. Kanskje jeg bare sjekket på feil tids punkt igår og mistet peaken og/eller at den var kort. Til vanlig er det ikke slik for meg da jeg pleier å positiv test i minst 1-2 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amra2023 skrev (6 timer siden):

Hei! Jeg har nylig begynt å bruke premom, men opplever at samme test gir ulik resultat om jeg legger det inn to ganger. Jeg har ikke flyttet på testen så kan ikke vært noe med lyset. Jeg har ikke klart å finne peak denne syklusen. Jeg går på Letrozol og Gonal-F og har pleid å ha eggløsning på dag 15, men denne gangen har testene vært svake. Noen som vet hvorfor?IMG_5982.thumb.jpeg.6d7213b6823d0166dd185982946e684f.jpeg

Dette har jeg opplevd også mange ganger. Ingen god forklaring på hvorfor, annet enn at det skjer fra tid til annen når man bruker andre tester enn de som premom er "lært opp" til å lese. Men jeg pleier også alltid å ta flere bilder for avlesing raskt for å se om de blir likt avlest. 

Ville dog testet til andre tidspunkt. Gjerne rundt kl 10 og mellom 18-19.. Men det er av personlig erfaring da jeg fikk best kontroll. 

Anonymkode: a4c83...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette har jeg opplevd også mange ganger. Ingen god forklaring på hvorfor, annet enn at det skjer fra tid til annen når man bruker andre tester enn de som premom er "lært opp" til å lese. Men jeg pleier også alltid å ta flere bilder for avlesing raskt for å se om de blir likt avlest. 

Ville dog testet til andre tidspunkt. Gjerne rundt kl 10 og mellom 18-19.. Men det er av personlig erfaring da jeg fikk best kontroll. 

Anonymkode: a4c83...cd2

Hvilken resultat stoler du mest på da? Jeg har bare brukt premom to sykluser så jeg vet ikke hva som er troverdig. Opplevde samme sist også. Hadde mye håp om at appen skal være bra, men nå er jeg usikker. Tenker å ta en siste test i morgen. 

Takk for svar☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premom ser ut til å ha fanget opp strek på feil plass. Har stort sett brukt easy@home eller babyplan sine eggløsningstester og de klarer premom å fange greit opp. Når du tar bilder av testen kan du se hvor premom mener kontroll-streken og test-streken er, innimellom kan de havne på feil plass og avlesningen blir feil. Prøv gjerne et par ganger og se om du får omtrentlig samme resultat hver gang. Noen merker går litt dårlig overens med premom.

Anonymkode: 4e5cd...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tror jeg Premom har fanget opp feil strek ja. Har skjedd med meg mange ganger. Den tror den sterke streken er test-streken og ikke kontroll-streken. Du kan justere den manuelt når du ser at det skjer. Hvis jeg husker riktig så er det to slidere som heter T og C, du kan selv dytte dem over til riktig sted. :)

Anonymkode: 5ab17...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...