Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #1 Del Skrevet 28. februar 2006 Vi skal om ikke så lenge flytte inn i et rekkehus. Vi bor nå i en leilighet, og her har vi vanlig innboforsikring. Sameiet har felles forsikring som vi skal flytte inn i har felles forsikring for alle husene. Da lurer jeg på om hva slags forsikring jeg skal velge. Holder det med vanlig innboforsikring, eller må jeg ha villaforsikring i tillegg?? Noen som kan litt om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jupp Skrevet 28. februar 2006 #2 Del Skrevet 28. februar 2006 Hei! Jeg jobber med forsikring. Om sameiet har en felles forsikring på huset, ville jeg først satt meg inn i akkurat hva den forsikringen dekker; ikke alle er like flinke til å ha god nok deking-husk det! Om forsikringen på bygget da er god nok, trenger du forsikring på det som er inni bygget, og innbo. - Også lurt å skaffe seg en såkalt "ulykkesforsikring". Jeg er forferdet over hvor mange jeg treffer som ikke har gode nok forsikringer eller NOK forsikringer, for de tror at det en har dekker det meste; det er ikke hvor mange du har,men hva de faktisk dekker som er viktig,vet du! Jobber selv i et forsikringselskap på to bokstaver (!), og har vel ikke lyst å påstå at vi har de beste forsikringene eller prisene, men skal du snakke med en som virkelig kan forsikring, ville jag tatt kontakt med Bjørn hos Vesta på Lillestrøm - han er erfaren,ærlig og svært kunnskapsrik-kan spare deg en masse kroner!! ( tidligere kollega! ) Hils ham fra "nabo'n!! " Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #3 Del Skrevet 28. februar 2006 okay, takk for hjelpen. Jeg har en ganske bra innbo forsikring, men det jeg er litt usikker på er om jeg trenger noe ekstra som dekker selve huset, veggene etc, for den forsikringen jeg har dekker jo kun mitt inventar. Siden jeg har bodd i Obos blokk til nå, hr jeg ikke trengt noe annet enn dette. Visste feks frem til i går ikke at det var noe som het villaforsikring. Men dette er vel mere for de som bor i enebolig, eller?? Mener siden det sameiet jeg skal flytte inn i har en felles forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå