Gå til innhold

Dere som har vært i parterapi. Hvilke aha-opplebelse fikk du og partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge trenger ikke å ha fått aha-opplebelse med det samme. Tenker på feks hva dere har lært/innsett/endret som du/han har opplevd?

Anonymkode: 02abc...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det er litt "off- topic", men jeg gikk til psykolog eller terapaut alene for å prate om ekteskapet mitt.
Før jeg møtte opp hadde jeg mange fordommer og negative tanker om å gå i terapi. Det føltes litt som et nederlag at jeg måtte ha hjelp. Tåkefyrsten omtalte jeg det som og i kalenderen min stod det oppført akkurat det: Tåkefyrsten.

Opplevelsen ble en sterk positiv overraskelse. Av respekt for tidligere partner /eks- kone skal jeg selvfølgelig ikke dele detaljer, men psykologen stilte en del veldig gode spørsmål om hverdagen og fikk meg til å fortelle mye om hvordan jeg hadde det med tanke på kommunikasjon og hva ekteskapet fikk meg til å føle.

En ting jeg husker godt var på forhånd var det en forventing om at det skulle rettes en finger mot meg og stemningen skulle bli litt "Fy! hva har du gjort galt, la oss fordele skyld, how did you fuck this up?!" Men det ble ikke slik i det hele tatt. Om annet følte jeg meg veldig forstått.

Skrevet

Jepp fikk sånn " a-ha du har tenkt å gi de dette fake bildet" da kommer vi ingen vei. 

Så sa jeg det er slutt. 

Anonymkode: 59a80...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...