Gå til innhold

Erfaring med laproskopi hos c medical?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal utføre laproskopi for utredning og mulig fjerning av endometriose. Jeg er veldig rådvill og er på desperat utsikt etter noen som kan fortelle om Hvirdan de opplevde en slik operasjon, var det smertefullt etterpå, tok det lang tid, ble dere gravide etterpå, fikk dere noen komplikasjoner?

Anonymkode: 56496...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke hos c medical men Jeg fjernet eggstokk, cyste og endometriose og knuter i samme sleng med laparoskopi. Fra jeg fikk narkosen til jeg våknet gikk det ca 3-4 timer. Hadde skikkelig vondt første døgnet etterpå, men man får god smertelindring også med seg hjem hvis/når man reiser hjem. Jo fortere man er på beina jo bedre og jo fortere går helingen. Her tok helingen ca 1 måned for to sår og ca 2 mnd for to hull (grunnet fedme). Var på jobb etter 1 uke. Hadde vondt ca 6 uker hvis noe trykket på magen, men holdt med Paracet. Men er så glad at jeg kjøpte bukser med løs strikk før operasjonen 😬 Første mensen var horribel mtp smerter. 
Har ikke hatt sex etter så vet ikke om jeg kan bli gravid nå. 

Anonymkode: 73328...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke hos c medical men Jeg fjernet eggstokk, cyste og endometriose og knuter i samme sleng med laparoskopi. Fra jeg fikk narkosen til jeg våknet gikk det ca 3-4 timer. Hadde skikkelig vondt første døgnet etterpå, men man får god smertelindring også med seg hjem hvis/når man reiser hjem. Jo fortere man er på beina jo bedre og jo fortere går helingen. Her tok helingen ca 1 måned for to sår og ca 2 mnd for to hull (grunnet fedme). Var på jobb etter 1 uke. Hadde vondt ca 6 uker hvis noe trykket på magen, men holdt med Paracet. Men er så glad at jeg kjøpte bukser med løs strikk før operasjonen 😬 Første mensen var horribel mtp smerter. 
Har ikke hatt sex etter så vet ikke om jeg kan bli gravid nå. 

Anonymkode: 73328...d06

Men ville du st de skulle fjerne eggstokkene mtp at du er prøver? Jeg er redd for at noe sånt skal skje, og jeg vil fortsatt prøve naturlig 

Anonymkode: 56496...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...