AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Si di har 1000 pasienter hvor mange av disse flytter til annen by eller bytter fastlege pr måned? Anonymkode: ceaff...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Si di har 1000 pasienter hvor mange av disse flytter til annen by eller bytter fastlege pr måned? Anonymkode: ceaff...df2 Det kan absolutt ingen her svare på. Er store forskjeller fra by til by 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Stor forskjell fra by til bygd, også. Jeg har fastlege på bygda, og det tok ca 6 måneder å bli flyttet 10 hakk opp på ventelisten hans. Tipper mesteparten av de 10 døde i mellomtiden. Anonymkode: 01306...345 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden her går de ikke med, har hatt samme lege i over 30 år nå og han har ventelister som et ondt år som bare vokser og vokser.. Anonymkode: b5ca4...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Varierer veldig fra sted til sted. Utskifting av folk er langt høyere i Oslo sentrum enn i en bittebygd. Jeg bytter snart, har stått ca to og et halvt år på venteliste. Gått fra rundt 370. plass til femte, lege sentralt i Oslo. Anonymkode: f7e7d...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden I Bergen er det fastlegemangel, så det kan ta årevis. Anonymkode: 959dc...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Listen til min tidligere fastlege (som jeg står på venteliste til) går ned med ca 10 i måneden ser jeg. Anonymkode: 441d5...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Stor forskjell fra by til bygd, også. Jeg har fastlege på bygda, og det tok ca 6 måneder å bli flyttet 10 hakk opp på ventelisten hans. Tipper mesteparten av de 10 døde i mellomtiden. Anonymkode: 01306...345 Det er sikkert 20 forskjellige fastleger her så litt større by. Ts Anonymkode: ceaff...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Jeg har stått i 2 år på venteliste nå for ny fastlege🫣 gått fra plass 350 til 19 😬 Endret 10 timer siden av Lillemy_87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden https://www.legelisten.no/blogg/211-star-du-pa-lure-venteliste Det er ikke sikkert fastlegen egentlig kommer til å ta inn flere, tross vekteliste. Anonymkode: 282ce...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Jeg var kjempeheldig da jeg flyttet til Oslo igjen for åtte år siden, for jeg fikk fastlege med en gang. Sjekket det nærmeste legesenteret og der var det en kvinnelig lege (som jeg ønsket) som hadde noen få ledige plasser. Skrev meg på, og det var det. Siden har jeg sjekket legekontoret noen ganger og har ikke sett ledige plasser der siden det, nå er det lange køer. Jeg tror det varierer veldig hvor fort slike lister rykker oppover. Kommer an på by, innflytting, utflytting, frafall pga gamle mennesker dør osv. Umulig å svare på egentlig. Endret 9 timer siden av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Helt umulig å svare på. Jeg stod som nr 80 eller noe, og det tok vel 1 års tid. Anonymkode: dd1c6...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Dette tror jeg varierer. Jeg bor midt i Oslo, og stod på venteliste i ca 2 år for en av Oslos beste fastleger (vært i en del artikler osv). Startet på nr 200 eller noe rundt der. Vil tro det går fortere i Oslo siden det er mye til/fraflytning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Det er veldig forskjellig når jeg sto på venteliste på en annen tok det 2 år på å rykke frem 10 plasser. Anonymkode: eb52b...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): I Bergen er det fastlegemangel, så det kan ta årevis. Anonymkode: 959dc...1fb Hva gjør man om man må til lege og ikke har fastlege? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden Det er heller ikke slik at det er de som står øverst på lista er de som får lege først. Alt avhenger av hvilken type pasienter som forsvinner fra lista. En fastlege har både små og eldre, syke og friske pasienter. Det skal være en viss mengde av alt. Anonymkode: 69821...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Maleficenta skrev (Akkurat nå): Hva gjør man om man må til lege og ikke har fastlege? Da kontakter du legevakten der du bor. Det skal være en ordning for dem uten fastlege. Du bør beholde den forrige før du bytter. Mye kan gå på Teams hvis du bor et stykke unna Anonymkode: 69821...049 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er heller ikke slik at det er de som står øverst på lista er de som får lege først. Anonymkode: 69821...049 Det er et viktig poeng. Legen min holder på å pensjonere seg, og jeg ønsker ikke å få arvtakeren da dette er ei venninne av meg. Derfor ble jeg satt på venteliste til legen på nabokontoret, og når min lege går av med pensjon til neste år så får jeg automatisk plass hos naboen. Anonymkode: 5a5f8...a6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden Maleficenta skrev (7 minutter siden): Hva gjør man om man må til lege og ikke har fastlege? Legevakten, evt private tjenester om man har råd til det. Vi flyttet til en annen bydel og jeg ønsker ikke å bruke en time på å dra til og fra min nåværende fastlege. Vi har betalt for timer på Volvat for meg og mine barn de siste par årene. Vi står på venteliste for fastlege nærmere oss, men det tar veldig lang tid. Anonymkode: 959dc...1fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden Jeg bor i Trondheim. Søkte ny lege for 3 år siden da min sluttet. Da var jeg på plass 68 hos den jeg søkte hos, som hadde en kort venteliste sammenlignet med andre. Det tok 1,5 år å få plass. Imens gikk jeg til kolleger av den forrige legen, så synes legekontoret strakk seg langt Anonymkode: 780a7...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå