AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #61 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Perfekt, så da fikk dere bli kjent som de plagsomme nye naboene! Gratulerer med det. Anonymkode: f42d8...6f6 Mest idiotiske jeg har hørt Anonymkode: a4d97...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #62 Del Skrevet 15. november 2024 Rosalilje84 skrev (18 timer siden): Du bidrar til overforbruk. Du bidrar til negativitet Anonymkode: a4d97...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 15. november 2024 #63 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du bidrar til negativitet Anonymkode: a4d97...e97 Det lever jeg fint med, hvis jeg slipper å bli prakket på dyre drittprodukter jeg ikke trenger, i en tid der alt stiger i pris, og folk sliter med å få endene til å møtes. Hvordan forsvarer du å ha gavefrie bursdager for barn for å "ta hensyn til fattige foreldre", samtidig som de samme foreldrene tvinges til å kjøpe dårlig dopapir, vonde kjeks og annen dritt for flere tusen kroner årlig? Hvor er logikken? Jeg bidrar gjerne til dugnad med arbeidskraften min. Jeg kan være trener, lagleder, dommer, reiseleder, sjåfør, kakebaker, kioskvakt, vareteller, vindusvasker, sykkelvakt i kommunen og mye annet. Bidrar med glede der, og jobber en del dugnadstimer i året. Uten frivillige som står i kiosken, dømmer kamper, tar med seg andre unger i bil til bortekamper, baker, stiller som lagleder eller trener, vil ikke idretten gå opp. Men den vil gå veldig fint opp uten å fôre griske selskaper med gratis arbeidskraft fra slitne foreldre. Og når det gjelder "la ungene gå på dørene" - mye av dugnadssalget er digitalt. Skal de gå på dørene på Internett? Hvordan da? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #64 Del Skrevet 15. november 2024 Rosalilje84 skrev (9 timer siden): Det lever jeg fint med, hvis jeg slipper å bli prakket på dyre drittprodukter jeg ikke trenger, i en tid der alt stiger i pris, og folk sliter med å få endene til å møtes. Hvordan forsvarer du å ha gavefrie bursdager for barn for å "ta hensyn til fattige foreldre", samtidig som de samme foreldrene tvinges til å kjøpe dårlig dopapir, vonde kjeks og annen dritt for flere tusen kroner årlig? Hvor er logikken? Jeg bidrar gjerne til dugnad med arbeidskraften min. Jeg kan være trener, lagleder, dommer, reiseleder, sjåfør, kakebaker, kioskvakt, vareteller, vindusvasker, sykkelvakt i kommunen og mye annet. Bidrar med glede der, og jobber en del dugnadstimer i året. Uten frivillige som står i kiosken, dømmer kamper, tar med seg andre unger i bil til bortekamper, baker, stiller som lagleder eller trener, vil ikke idretten gå opp. Men den vil gå veldig fint opp uten å fôre griske selskaper med gratis arbeidskraft fra slitne foreldre. Og når det gjelder "la ungene gå på dørene" - mye av dugnadssalget er digitalt. Skal de gå på dørene på Internett? Hvordan da? Gud bedre , hvem snakker om bursdag her🙄 Anonymkode: a4d97...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 15. november 2024 #65 Del Skrevet 15. november 2024 Rosalilje84 skrev (14 timer siden): Det lever jeg fint med, hvis jeg slipper å bli prakket på dyre drittprodukter jeg ikke trenger, i en tid der alt stiger i pris, og folk sliter med å få endene til å møtes. Hvordan forsvarer du å ha gavefrie bursdager for barn for å "ta hensyn til fattige foreldre", samtidig som de samme foreldrene tvinges til å kjøpe dårlig dopapir, vonde kjeks og annen dritt for flere tusen kroner årlig? Hvor er logikken? Jeg bidrar gjerne til dugnad med arbeidskraften min. Jeg kan være trener, lagleder, dommer, reiseleder, sjåfør, kakebaker, kioskvakt, vareteller, vindusvasker, sykkelvakt i kommunen og mye annet. Bidrar med glede der, og jobber en del dugnadstimer i året. Uten frivillige som står i kiosken, dømmer kamper, tar med seg andre unger i bil til bortekamper, baker, stiller som lagleder eller trener, vil ikke idretten gå opp. Men den vil gå veldig fint opp uten å fôre griske selskaper med gratis arbeidskraft fra slitne foreldre. Og når det gjelder "la ungene gå på dørene" - mye av dugnadssalget er digitalt. Skal de gå på dørene på Internett? Hvordan da? Beklager men dette å sammenligne det med gavefrie gebursdager blir å si at jordbær og blåbær er det samme. Er masse frivillig både i barnas fritidsaktiviteter og ellers men er pro salgs dugnad. Har rett nok aldri fått tilbud om disse famøse sokkene og at ting må bestilles via nettet når folk handler hos de små. Om det selges produkter en mot formodning ikke behøver eller vil bruke så kan en si nei, har en ikke råd kan en si nei osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #66 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 14.47): Synes ikke det er greit å si sånn. Jeg liker heller ikke dørsalg men tenker da ikke at de som ringer på er plagsomme? De kan da ikke for at de har fått disse tingene og loddene de skal selge? Anonymkode: 77831...beb De kan for at de velger å terrorisere meg med tiggingen sin. AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 17.51): Selg til kollegaer på jobb, naboer eller familie Anonymkode: 32fad...5a5 Nei vær så snill å ikke plag og utnytt familie og venner økonomisk, det er utrolig ufint! Fru Uperfekt skrev (På 15.11.2024 den 1.05): Anser de ikke som dørselgere men dugnadsarbeidene. I dag hadde jeg noen som solgte produkter fra Hervik ( https://dugnad.hervik.com/ ) Dette er produkter jeg bruker og liker godt, normalt kjøper jeg det i butikken men de har ikke alt. Endte opp med å kjøpe for mer enn de standardiserte 500 nettopp pga det. Et ekstra pluss er at det produseres i Norge Jeg anser dem som nyttige idioter for bakmennene som tjener seg rike på å la barn og deres tafatte foreldrene løpe rundt og presse penger fra venner og naboer/ Fru Uperfekt skrev (På 15.11.2024 den 1.07): Da må du øve på å si nei, barn tåler det. Personlig klarer jeg fint å si nei, har ikke ringeklokke for å slippe sånt, og fjerner folk som spammer ned news feeden min med «kjøp lodd for å sponse Ludwig sin håndballklubb!» Fru Uperfekt skrev (På 15.11.2024 den 1.21): Tror faktisk mer naboene syntes det var litt kjekt. Sikkert kjempekjekt 😂 Rosalilje84 skrev (På 15.11.2024 den 6.32): Det lever jeg fint med, hvis jeg slipper å bli prakket på dyre drittprodukter jeg ikke trenger, i en tid der alt stiger i pris, og folk sliter med å få endene til å møtes. Hvordan forsvarer du å ha gavefrie bursdager for barn for å "ta hensyn til fattige foreldre", samtidig som de samme foreldrene tvinges til å kjøpe dårlig dopapir, vonde kjeks og annen dritt for flere tusen kroner årlig? Hvor er logikken? Jeg bidrar gjerne til dugnad med arbeidskraften min. Jeg kan være trener, lagleder, dommer, reiseleder, sjåfør, kakebaker, kioskvakt, vareteller, vindusvasker, sykkelvakt i kommunen og mye annet. Bidrar med glede der, og jobber en del dugnadstimer i året. Uten frivillige som står i kiosken, dømmer kamper, tar med seg andre unger i bil til bortekamper, baker, stiller som lagleder eller trener, vil ikke idretten gå opp. Men den vil gå veldig fint opp uten å fôre griske selskaper med gratis arbeidskraft fra slitne foreldre. Og når det gjelder "la ungene gå på dørene" - mye av dugnadssalget er digitalt. Skal de gå på dørene på Internett? Hvordan da? Takk, nøyaktig dette! MØKKlei de uansvarlige folkene som vil presse venner, naboer, familie og kollegaer til å finansiere aktivitetene til barna. Anonymkode: f42d8...6f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. november 2024 #67 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De kan for at de velger å terrorisere meg med tiggingen sin. Nei vær så snill å ikke plag og utnytt familie og venner økonomisk, det er utrolig ufint! Jeg anser dem som nyttige idioter for bakmennene som tjener seg rike på å la barn og deres tafatte foreldrene løpe rundt og presse penger fra venner og naboer/ Personlig klarer jeg fint å si nei, har ikke ringeklokke for å slippe sånt, og fjerner folk som spammer ned news feeden min med «kjøp lodd for å sponse Ludwig sin håndballklubb!» Sikkert kjempekjekt 😂 Takk, nøyaktig dette! MØKKlei de uansvarlige folkene som vil presse venner, naboer, familie og kollegaer til å finansiere aktivitetene til barna. Anonymkode: f42d8...6f6 Du er heldigvis en av få som er Grinchen på dette. Mye av det de lodder ut og selger, i mitt område, er bra ting. Feks kjøper jeg ikke kristorn på hagesenteret for jeg vet det lokale idrettslaget selger hvert år, kjøper bare 1 for jeg har kristorn i hagen min i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #68 Del Skrevet 17. november 2024 Skjønner deg så godt. Jeg synes alt dette maset om dugnad og salg er noe drit. Folk er også ganske lei av å kjøpe dress sokker, dopapir og Gud vet hva, sånn halvveis tvunget fordi noen legger ut på fb eller ringer til stakkars besteforeldrene. Og for oss som har lite nettverk eller har flyttet og ikke kjenner så mange, kan ikke frakte ting 50 mil hvis noen av de vi kjenner ønsker å kjøpe, så blir det ikke noe av uansett. Forrige gang prøvde jeg å selge kalendere og det var ikke en eneste kommentar eller ønske om å kjøpe. Det endte med at jeg synes det var så flaut å komme til de som skulle ha dugnadspengene, at jeg endte med å kjøpe flere kalendere fra egen lommebok slik at jeg ikke var den eneste forelderen som ikke greide å selge noe... Jeg trengte bare to av kalenderene, resten leverte jeg på en gjenbruksbutikk. Hadde jeg råd til å bruke nesten 1000kr på kalendere? Nei. Det neste nå var at vi skulle selge sokker av ulike slag. Og jeg vet at i nettverket mitt er det sannsynligvis ingen som vil kjøpe, og jeg synes det er flaut. Anonymkode: afc3f...517 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #69 Del Skrevet 17. november 2024 Det er lov til å komme med andre forslag og organisere en annen måte å få inn penger på. Det vil vi trenere, som stiller opp frivillig flere dager i uka for at barna deres skal ha en aktivitet å gå til sette stor pris på. Vi setter i gang dugnad for at barna deres skal ha en aktivitet å være med på, ikke for å plage dere. Hvis man vil ha en endring må man nesten stå for den selv, ikke sitte hjemme og klage. Foreslå at du organiserer loppemarked eller kakelotteri med resten av foreldregruppa neste foreldremøte. Du kommer til å bli møttes et smil fra trenergruppa. Ingenting er bedre enn hjelpsomme foreldre. Anonymkode: 59c0e...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #70 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er lov til å komme med andre forslag og organisere en annen måte å få inn penger på. Det vil vi trenere, som stiller opp frivillig flere dager i uka for at barna deres skal ha en aktivitet å gå til sette stor pris på. Vi setter i gang dugnad for at barna deres skal ha en aktivitet å være med på, ikke for å plage dere. Hvis man vil ha en endring må man nesten stå for den selv, ikke sitte hjemme og klage. Foreslå at du organiserer loppemarked eller kakelotteri med resten av foreldregruppa neste foreldremøte. Du kommer til å bli møttes et smil fra trenergruppa. Ingenting er bedre enn hjelpsomme foreldre. Anonymkode: 59c0e...c96 Hvordan klarte de å organisere barneindrett for 30 år siden? Jeg betaler mye heller årskontigent. Anonymkode: f3087...182 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #71 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan klarte de å organisere barneindrett for 30 år siden? Jeg betaler mye heller årskontigent. Anonymkode: f3087...182 Det var dugnad før også. Dugnad er med på å holde årskontingenten nede. Trenere jobber også på dugnad, hadde blitt veldig høy årskontigent hvis alle skulle lønnes. Anonymkode: 59c0e...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #72 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg boikotter dugnader der noen tjener seg rik på gratis barnearbeid. Men jeg stiller opp i kiosk, selger vafler og lodd på nærbutikken, skaffer premier, samler inn flasker osv Anonymkode: 83412...8f7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #73 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er lov til å komme med andre forslag og organisere en annen måte å få inn penger på. Det vil vi trenere, som stiller opp frivillig flere dager i uka for at barna deres skal ha en aktivitet å gå til sette stor pris på. Vi setter i gang dugnad for at barna deres skal ha en aktivitet å være med på, ikke for å plage dere. Hvis man vil ha en endring må man nesten stå for den selv, ikke sitte hjemme og klage. Foreslå at du organiserer loppemarked eller kakelotteri med resten av foreldregruppa neste foreldremøte. Du kommer til å bli møttes et smil fra trenergruppa. Ingenting er bedre enn hjelpsomme foreldre. Anonymkode: 59c0e...c96 Jeg er også barnetrener, men er STERKT i mot denne snyltende måten å skaffe penger på. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var dugnad før også. Dugnad er med på å holde årskontingenten nede. Trenere jobber også på dugnad, hadde blitt veldig høy årskontigent hvis alle skulle lønnes. Anonymkode: 59c0e...c96 Dugnad ja, men dette er ikke dugnad. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg boikotter dugnader der noen tjener seg rik på gratis barnearbeid. Men jeg stiller opp i kiosk, selger vafler og lodd på nærbutikken, skaffer premier, samler inn flasker osv Anonymkode: 83412...8f7 Nettopp!!! Jeg er med på dugnad, jobber gratis som barnetrener, baker kaker, lager lomperuller og snoothies og vafler, står i kiosk, maler og vasker, men jeg NEKTER å gå på dørene og plage folk med tigging, eller å guilte venner og familie til å kaste bort penger på å kjøpe ræl de ikke vil ha mens Aksel Lund Svindal og resten av spond-eierene tjener seg steinrike på barnearbeid. Anonymkode: f42d8...6f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå