AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Det er 2.gang vi er med på dugnad til idrettslaget for barnet vårt og vi får nesten ikke solgt noe... Denne gangen er målet at hvert barn skal ha 5 salg. Barnet vårt har to salg. Det er jeg og barnefar som står for kjøpet... Vi har ikke stort nettverk og svært lite med familie. Vi har postet link på Facebook men ingen har kjøpt. Jeg synes jo ærlig talt dette er flaut. Og jeg er ikke av typen som liker å presse på andre ting, spesielt ikke nå når ting har mindre å rutte med. For disse tingene koster jo fra 200 kroner og oppover. Flere som sliter med slike dugnads-salg? Anonymkode: f3087...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er 2.gang vi er med på dugnad til idrettslaget for barnet vårt og vi får nesten ikke solgt noe... Denne gangen er målet at hvert barn skal ha 5 salg. Barnet vårt har to salg. Det er jeg og barnefar som står for kjøpet... Vi har ikke stort nettverk og svært lite med familie. Vi har postet link på Facebook men ingen har kjøpt. Jeg synes jo ærlig talt dette er flaut. Og jeg er ikke av typen som liker å presse på andre ting, spesielt ikke nå når ting har mindre å rutte med. For disse tingene koster jo fra 200 kroner og oppover. Flere som sliter med slike dugnads-salg? Anonymkode: f3087...182 Mente selvfølgelig å skrive når FOLK har mindre å rutte med. Anonymkode: f3087...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er 2.gang vi er med på dugnad til idrettslaget for barnet vårt og vi får nesten ikke solgt noe... Denne gangen er målet at hvert barn skal ha 5 salg. Barnet vårt har to salg. Det er jeg og barnefar som står for kjøpet... Vi har ikke stort nettverk og svært lite med familie. Vi har postet link på Facebook men ingen har kjøpt. Jeg synes jo ærlig talt dette er flaut. Og jeg er ikke av typen som liker å presse på andre ting, spesielt ikke nå når ting har mindre å rutte med. For disse tingene koster jo fra 200 kroner og oppover. Flere som sliter med slike dugnads-salg? Anonymkode: f3087...182 Jeg nekter å selge. Jeg betaler det klubben skulle ha sittet igjen med etter salget, og blir ferdig med saken. Ifølge Norges idrettsforbund er det ikke adgang til å tvinge foreldre til idrettsbarna å kjøpe produkter. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Har dere foreldre? Da hadde jeg spurt disse. SAMT at barnet kan gå i nabolaget og selge. Akkurat slik vi solgte lodd tidligere. Anonymkode: d4012...941 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Jeg nekter å selge. Jeg betaler det klubben skulle ha sittet igjen med etter salget, og blir ferdig med saken. Ifølge Norges idrettsforbund er det ikke adgang til å tvinge foreldre til idrettsbarna å kjøpe produkter. Nå er vel hele poenget med disse dugnadene at barne f.eks skal kunne delta på cup, sosiale tilstelninger etc. Man kan kanskje ikke tvinge folk til å kjøpe, men man bør jo la barna legge inn en innsats. Anonymkode: d4012...941 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere foreldre? Da hadde jeg spurt disse. SAMT at barnet kan gå i nabolaget og selge. Akkurat slik vi solgte lodd tidligere. Anonymkode: d4012...941 Vi har ikke foreldre å selge til. Jeg får meg ikke til å sende gutten gjenno. nabolaget å selge strømper som må bestilles på en nettbutikk. Men det er kanskje sånn folk løser det? Anonymkode: f3087...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå er vel hele poenget med disse dugnadene at barne f.eks skal kunne delta på cup, sosiale tilstelninger etc. Man kan kanskje ikke tvinge folk til å kjøpe, men man bør jo la barna legge inn en innsats. Anonymkode: d4012...941 Ja. Så jeg betaler det klubben ville ha sittet igjen med etter salget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Rosalilje84 skrev (4 minutter siden): Jeg nekter å selge. Jeg betaler det klubben skulle ha sittet igjen med etter salget, og blir ferdig med saken. Ifølge Norges idrettsforbund er det ikke adgang til å tvinge foreldre til idrettsbarna å kjøpe produkter. Kjente jo det strittet litt imot da det kom en melding på spond om at de fulgte med på hvem som lastet ned salgsappen og hvem som ikke gjorde det. Det gir meg ikke akkurat lyst til å være med på en slik dugnad. Men det koster meg ingenting å legge ut en link. Bare så leit at vi ikke får solgt noe. Vi kan jo ikke være de eneste som har det sånn? Anonymkode: f3087...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjente jo det strittet litt imot da det kom en melding på spond om at de fulgte med på hvem som lastet ned salgsappen og hvem som ikke gjorde det. Det gir meg ikke akkurat lyst til å være med på en slik dugnad. Men det koster meg ingenting å legge ut en link. Bare så leit at vi ikke får solgt noe. Vi kan jo ikke være de eneste som har det sånn? Anonymkode: f3087...182 Nei. Jeg får heller ikke solgt noe. Derfor selger jeg ikke. I tillegg er det fishy at det vokser frem flere og flere rike selskaper som bruker gratis salgsagenter i stedet for å betale lønn til arbeiderne sine. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjente jo det strittet litt imot da det kom en melding på spond om at de fulgte med på hvem som lastet ned salgsappen og hvem som ikke gjorde det. Det gir meg ikke akkurat lyst til å være med på en slik dugnad. Men det koster meg ingenting å legge ut en link. Bare så leit at vi ikke får solgt noe. Vi kan jo ikke være de eneste som har det sånn? Anonymkode: f3087...182 Jeg kjøper aldri fra foreldre som kun legger ut link på Facebook. Jeg mener barnet må bidra og gjøre en innsats selv. Dere kan gjerne bli med eller kjøpe dere ut av det. Det vanlige er å få faste kjøpere, og at foreldre kjøper av hverandre. Anonymkode: dfe7c...eae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Vi hadde tidenes blemme i vårt lokale idrettslag, organisert av mannfolk;) Alle medlemmer i idrettslaget MÅTTE selge mikrofiberkluter, alle fikk utdelt 10 pakker og ble pushet til å selge. Men stort sett hele bygda er jo med i idrettslaget, så det var direkte festlig å prøve å selge.. og mine to barn fikk dobbelt opp, både fra fotball og turn. Rett nok ble det litt samordnet, så de måtte selge 15 tilsammen, ikke 10 fra hver undergruppe. Men det er begrenset hvor mange pakker med kluter vi trenger! Anonymkode: 62504...80a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden Dette er en uting. Man selger svært dyre produkter der det er leverandørene som sitter igjen med mest. For de uten nettverk blir det som TS skriver litt flaut at de ikke selger noe. For oss med nettverk, blir det til at vi bytter penger med hverandre. Jeg kjøper 5 kakebokser til ågerpris av en kollega, mens hun igjen gjør det samme med sokker eller syltetøy fra meg. De eneste som tjener på dette er leverandørene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Slike ting som dette irriterer meg og jeg kjøper aldri noe. For det er jo ikke barna som gjør jobben, det er foreldrene som må ut på tiggerunde i sosiale medier. Hva lærer barna av det? Anonymkode: 9c59b...ac4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Brunello skrev (7 minutter siden): Dette er en uting. Man selger svært dyre produkter der det er leverandørene som sitter igjen med mest. For de uten nettverk blir det som TS skriver litt flaut at de ikke selger noe. For oss med nettverk, blir det til at vi bytter penger med hverandre. Jeg kjøper 5 kakebokser til ågerpris av en kollega, mens hun igjen gjør det samme med sokker eller syltetøy fra meg. De eneste som tjener på dette er leverandørene. Nå er det dagens foreldre som selv velger at barna skal slippe all jobb da, og de voksne selger dermed til venner/kollegaer/familie på egenhånd. Det er faktisk lov å sende ungen ut på runde og prøve å selge ting selv. Før gikk alle barn rundt med loddbøker og ringte på hus etter hus og solgte lodd. Dette gjorde vi år etter år. Og foreldregruppene står sikkert fritt til å gjennomføre andre type dugnader som gir inntekter til cuper osv, som ikke innebærer mellomledd som håver inn, men erfaringsmessig blir ikke de initiativene tatt. Du kan jo arrangere kakelotteri i stedet neste gang noen foreslår at laget skal selge bambussokker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Hva selger du da? Er det lodd eller en fysisk gjenstand? Kan dere prøve å ringe på hos noen naboer og selge? Anonymkode: 64364...4a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er 2.gang vi er med på dugnad til idrettslaget for barnet vårt og vi får nesten ikke solgt noe... Denne gangen er målet at hvert barn skal ha 5 salg. Barnet vårt har to salg. Det er jeg og barnefar som står for kjøpet... Vi har ikke stort nettverk og svært lite med familie. Vi har postet link på Facebook men ingen har kjøpt. Jeg synes jo ærlig talt dette er flaut. Og jeg er ikke av typen som liker å presse på andre ting, spesielt ikke nå når ting har mindre å rutte med. For disse tingene koster jo fra 200 kroner og oppover. Flere som sliter med slike dugnads-salg? Anonymkode: f3087...182 Har fremdeles overprisede tennbrikker fra 2017 vi ikke fikk solgt. Og et brett tannbørste fra året etter. I feel your pain. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kjente jo det strittet litt imot da det kom en melding på spond om at de fulgte med på hvem som lastet ned salgsappen og hvem som ikke gjorde det. Det gir meg ikke akkurat lyst til å være med på en slik dugnad. Men det koster meg ingenting å legge ut en link. Bare så leit at vi ikke får solgt noe. Vi kan jo ikke være de eneste som har det sånn? Anonymkode: f3087...182 Jeg gidder ikke. Har stort nok nettverk, men gidder ikke prakke på folk uendelige mengder greier de ellers aldri vikle kjøpt 🙄 Liker dugnader der ungene selv kan gjøre jobben. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden Har aldri skjønt hvorfor det er familie, naboer, kolleger og venner som skal bekoste barnas aktiviteter. For det er jo det som gjøres ved slike "dugnader". Jeg er aldri med på salgsdugnader. Er det frivillig dropper jeg det. Er det obligatorisk spør jeg etter beløpet klubben får inn på salget av mitt barns kvote, og så vipser jeg dette. Får jeg ikke lov til dette dropper jeg selv de obligatoriske salgsdugnadene. Det er mine barns aktiviteter, ikke min familie, naboer, kolleger og venner sin aktivitet, så den skal de få slippe å betale for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8 timer siden #19 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er 2.gang vi er med på dugnad til idrettslaget for barnet vårt og vi får nesten ikke solgt noe... Denne gangen er målet at hvert barn skal ha 5 salg. Barnet vårt har to salg. Det er jeg og barnefar som står for kjøpet... Vi har ikke stort nettverk og svært lite med familie. Vi har postet link på Facebook men ingen har kjøpt. Jeg synes jo ærlig talt dette er flaut. Og jeg er ikke av typen som liker å presse på andre ting, spesielt ikke nå når ting har mindre å rutte med. For disse tingene koster jo fra 200 kroner og oppover. Flere som sliter med slike dugnads-salg? Anonymkode: f3087...182 Annonser på FB og jeg handler ikke, kommer du på døren så kjøper jeg. Trenger ikke trenge det dere selger men pga at en faktisk gjør en innsats 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vi har ikke foreldre å selge til. Jeg får meg ikke til å sende gutten gjenno. nabolaget å selge strømper som må bestilles på en nettbutikk. Men det er kanskje sånn folk løser det? Anonymkode: f3087...182 Jupp det er slik vi fikser det. Funket for 20 år siden og funker i dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå