AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #1 Del Skrevet 14. november 2024 Jobber som renholder i kommunen, på bygget jeg er har jeg ansvar for visse områder og ting. Står veldig klart i papirene hva som er og hva som ikke er mitt ansvar. En ansatt i bygget har et prosjekt som krever ekstra renhold. Da står det tydelig i papirene at jeg ikke har ansvar for dette. Deler av dette krever maskiner for å få det skikkelig rent etterpå. Maskiner vi må låne fra maskin banken til kommunen. Vi hadde en avtale at i høstferien så skulle jeg låne denne maskinen og hjelpe litt med renhold. Jeg skaffet og var klar til å hjelpe men vedkommende var ikke klar. Så da sa jeg ok vi prøver igjen i jula. Nå er ansatt klar for å gjøre skikkelige rent og spurte meg om maskinen jeg hørte med sjefen og han sa det var greit at vedkommende låner denne. Jeg var klar på at jeg ikke hadde mulighet til å vaske men kunne gi opplæring på maskinen. Noe som var helt greit. Så i går kom maskinen og jeg snakket med vedkommende når jeg skulle vise hvordan den virker. Stod de der og sa men har ikke du tid?! Jeg sa nei og henviste til sms og muntlig samtaler der det kommer tydelig frem at jeg ikke har mulighet å hjelpe før jul. Vedkommende ble da sur og gikk. Og har vert spydige og småsur på jobben. Fått et par kommentarer som kan du ikke bare hjelpe? Du er jo renholder du må jo fikse dette. Så nå har jeg lyst å bare ikke hjelpe i julen heller om det ikke er fikset til da. Men prøver man å være snill så er det sånt. Og ja jeg har ikke tid. Ikke bare noe jeg sier. Hva kan jeg si?? Anonymkode: dc1b1...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #2 Del Skrevet 14. november 2024 Du har ikke tid. Punktum. Det er ikke en del av deres avtale, så dette må selvfølgelig tas utenom det vanlige renholdet, og det må betales deretter. Vi har selv en standardavtale med renholdere på min arbeidsplass, og vi "bestiller" og betaler selvfølgelig ekstra hvis vi trenger noe utenom det ordinære. Den ansatte er svært frekk og nedlatende, så du får bare fortsette å vise til avtalen din. Ønsker de noe ekstra så får sjefen selv bestille det. Anonymkode: b9ce5...4ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå