Gå til innhold

Mistenker at jeg har lipødem. Ingen hjelp å få offentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke råd til å ta det privat. Sliter med mye smerter og hovner opp. 

Anonymkode: 40b09...0d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøyaktig hva er det du ikke har råd til å ta privat?

Jeg er rimelig sikker på at du kan både få diagnosen og få resept på smertestillende på fastlegekontoret, allefall. 

Anonymkode: 4946f...47b

Skrevet

Du må få diagnosen før du får hjelp av det offentlige. Gå til fastlegen og be om en utredning.

Ikke si at du har diagnosert deg selv. Fortell om symptomene dine, og la dem utrede deg ordentlig.

Anonymkode: 34b01...705

Skrevet

Drit i fastlegen gå inn å se hvilken fysio i ditt område som er anbefalt av forbundetnpå lipødem, så bestiller du time der, er fysio som setter diagnosen og man trenger ikke henvisning fra fastlege. Ingenting fastlegen dun kan gjøre er fysio som fikser 

Anonymkode: 51187...ea6

• Liker 1
Skrevet

Fettsuging er vel den eneste operative muligheten, men få offentlige sykehus tilbyr dette.  Det er også kun for å redusere symptomene, for det er vel umulig å kurere.  Sjekk med Universitetssykehuset Nord-Norge, de har hjulpet noen.  Ellers er det kun hjelp for de velstående hos flere private sykehus.  

Skrevet

Det er vel et pågående forskningsprosjekt på behandling av lipødem. Om du blir diagnostisert og ellers kvalifiserer kan du jo undersøke det?

Anonymkode: 44bb5...61f

Skrevet

Min niese har nettopp blitt operert på pga lipødem. Er et forskingsprosjekt på et av sykehusene her i Bergen, ble gjort et gratis. Ta og sjekk om de har samme prosjekt der du bor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...