AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #1 Skrevet 14. november 2024 Jeg er medarbeider på økonomi. Hvis vi skal gjennom endringsprosesser ol. er det jeg som kaller inn til møter, tar kontakt med eksterne og booker møter. Jeg tar kontakt med nettverket mitt for a sparre hvis vi står i nye problemstillinger. Jeg kaller inn min leder til ukentlige statusmøter. Jeg føler jeg i stor grad drar ting fremover I tillegg har jeg vanlige arbeidsoppgaver. Anonymkode: 645ea...781 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #2 Skrevet 14. november 2024 Høres ut som du gjør en del oppgaver som leder burde gjort. Anonymkode: e59ac...9cf
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #3 Skrevet 14. november 2024 Det er vanlig at det finnes en stillingsinstruks til stillinger. En slik instruks inneholder informasjon om hvilke arbeidsoppgaver som ligger til en bestemt stilling. Dette kan også være en del av arbeidskontrakten. Derfor, sjekk arbeidskontrakten din og se hva som står der. Sjekk også om det finnes en stillingsinstruks for din stilling, og i så fall, hva som står der. Ellers er det jo ikke uvanlig at man som ansatt får oppgaver som ikke er direkte relevant for faget eller stillingen man har. Så lenge en ansatt har kapasitet til å utføre ekstra oppgaver innenfor den arbeidstiden som arbeidsgiver lønner for, er det bare rett og rimelig at bedriften bruker den ansattes arbeidskapasitet. Så, hvis du har tid til å gjøre disse ekstra tingene og arbeidsgiver er fornøyd med det du gjør og lønner deg for det, burde du ikke lage noen sak av det. Vær fleksibel med arbeidsgiver, så får du gjerne velvilje og fleksibilitet tilbake. Anonymkode: 85773...8d7 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #4 Skrevet 14. november 2024 Hva står i stillingsbeskrivelsen din? Fører disse oppgavene til mye overtid for deg? Hva skjer om du ikke holder statusmøter? Jeg jobber som medarbeider på ett annet fagfelt. Det er definitivt min oppgave å sparre med mitt nettverk for å løse ulike problemer. Det er min oppgave å kalle inn min leder til statusmøter dersom det omhandler mine oppgaver eller mitt arbeid. Men vi jobber som ett team, selv om vi har ulike fagfelt. Vi bistår hverandre der det er behov og vi sparrer med hverandre. Anonymkode: e35f4...214
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #5 Skrevet 14. november 2024 Ingenting av det du beskriver ligger utenfor det som kan være ansvarsområdet til en «medarbeider», evt. ligge under punktet «andre arbeidsoppgaver kan ilegges stillingen» i stillingsbeskrivelsen din. Anonymkode: 6afa5...14b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå