Gå til innhold

Invitert på ost og vin hos noen jeg ikke omgåes. Hvordan takke høflig nei?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk spørsmål om å komme på ost og vin hos en jeg knapt kjenner. Vi har møttes en gang tidligere i selskap hos felles bekjent. 

Den felles bekjente vi har, er en person jeg over de siste årene har funnet ut at jeg har ingenting til felles med, og synes ikke det er noe hyggelig å tilbringe tid med. 

Regner med at vår felles bekjent også er invitert på ost og vin. Denne verten som jeg knapt kjenner, kom jeg heller ikke spesielt godt overens med. Jeg kjenner at jeg ikke har noe lyst å dra denne kvelden. 

Hvordan ville du høflig takket nei til dette?

Anonymkode: 12c50...f68

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svar bare at "takk for invitasjonen, men jeg har allerede planer den kvelden, så jeg kan ikke komme".

Får du enda en invitasjon senere, får du bare gjenta til de tar hintet at du ikke er interessert.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Takk for invitasjonen, men jeg er dessverre opptatt den dagen.»

Husk at du ikke har plikt til å fortelle hvorfor du ikke kan komme. Hvis noen spør kan du bare gjenta at du er opptatt, har andre planer, har en annen avtale uten å gå i detaljer.

Anonymkode: a8cc3...9b3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Takk for invitasjonen, men det passer ikke for meg. Håper dere har en hyggelig kveld» 

Anonymkode: fa616...101

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"så hyggelig bli invitert, jeg kan dessverre ikke" 
Og hvis de eventuelt prøver spørre om det er andre tidspunkter som passer, så si at nå når det nærmer seg jul så er det litt for hektisk for deg, men at de bare må gjennomføre som  planlagt, uten deg. 

Anonymkode: b51e4...2ed

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke lett å få nye venner som voksen, men nå har noen prøvd og du står fritt til å avslå hvis du ikke ønsker å utvide din venne/bekjentskapskrets (med denne personen)

Anonymkode: 08f44...880

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det passer dessverre ikke, men takk for invitasjonen. Kos dere!

Anonymkode: 691d0...791

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...