AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #1 Skrevet 14. november 2024 Jeg har en liten radiatorovn og lurer på om jeg skal sette på den istedenfor panelovn, men vet ikke hva som bruker mest strøm? Anonymkode: 6c171...429
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #2 Skrevet 14. november 2024 Det kommer vel an på hvor høy effekt de to ovnene har? En ovn på 500W trekker 500W, uansett hva slags teknologi som ligger bak. Virkningsgraden vil også være mer eller mindre den samme. En panelovn vil bli fortere varm, en radiator vil holde lenger på varmen og avgi jevnere temperatur. Anonymkode: 5fee5...ce5 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #3 Skrevet 14. november 2024 Bare se hva som trekker mest watt? om ovnen drar 1000w i en time så har du brukt 1kw/t. Radiator (oljeovn) har ulempen med at de kan få lekkasje eller "sprenge" selv om dette er sjeldent... Panelovner er ikke veldig effektivt heller mtp plassering. jeg ville heller sett på noe som dette du får mer ut av varmen og viften bidrar til å spre varmen rundt. Styr også unna gassovn for alt det er verdt, de slipper ut masse fuktighet som kan føre til fuktskader i rommet, de senker også oksygennivået og kan være direkte farlige, mange leser ikke at de kun skal brukes i rom med god ventilasjon og lufting. Anonymkode: dad37...8c2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå