Gå til innhold

Arbeidsøking og jobbtilbud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en jobbsøkingprosess og har dermed søkt på 2 aktuelle jobber. Fått tilbud om jobb på den første jobben jeg søkte. Er kanskje hakket mer interessert i den siste jobben jeg har søkt, så jeg sendte arbeidsgiver en melding der jeg skrev at jeg hadde fått et annet jobbtilbud, og lurte dermed på om jeg fortsatt var en interessant kandidat som de kunne tenke seg å ansette.

Fikk svar i dag at de totalt hadde fått 31 søknader og de hadde plukket ut 12 stk av 31. Hun sa at de hadde fått en meget godt inntrykk av meg og jeg sto veldig høyt på listen over aktuelle kandidater, men hun hadde noen flere intervjuer som må fullføres før fredag, og kunne dermed ikke gi meg et mer konkret svar. 

Har jeg skutt meg selv i leggen ved å sende melding å høre om ståa og at jeg har et annet jobbtilbud eller er det vanlig at man hører om statusen? 

Anonymkode: 17a82...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville anbefale å alltid virke interessert helt til du skriver under kontrakt hos en annen arbeidsgiver. Du er ikke ansatt før du har skrevet under. Etter du har skrevet under, så kan du melde fra til andre potensielle arbeidsgivere og si at du har funnet et jobbtilbud aktuelt for deg. Dette kommer litt an på bransje også da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...