Gå til innhold

Jeg og ny samboer prøver å få barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Er en 30 år gammel dame som har vært med typen på 43 i snart 8 mnd. Vi er blitt samboere og det neste som står for tur er barn. Vi har prøvd aktivt i noen mnd men det har ikke skjedd enda. Føler på en enorm frustrasjon rundt dette og har nå blitt henvist videre for hjelp, men naturligvis er det en ventestund. 

Jeg elsker typen min og vi har det godt sammen. Jeg forsøkte tidligere med min eks også i tre år, men mistenker at han ikke kunne få barn fordi han var en alkoholiker. Er den dag i dag sjeleglad for at det ikke var han jeg kom til å få barn med da han var voldelig og mishandlende. Men nå er jeg i den alderen hvor jeg ønsker barn og jeg har funnet en snill og støttende mann. 

Hvor mye skal man tenke på dette i prøvetiden? Forsøke å ikke få tankene til å spise opp rundt dette? Jeg vet mange prøver rundt om 

Anonymkode: ac337...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feil forum. Uansett, gikk du på p-piller? Da kan ta en god stund før du blir fruktbar igjen.

Dersom du ikke fikk med eksen i løpet av tre år, og det ikke skjer noe med ny heller, så kan du jo sjekke om du kan få barn. Ikke alle som har muligheten.

Anonymkode: c2b9a...68c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei 

Er en 30 år gammel dame som har vært med typen på 43 i snart 8 mnd. Vi er blitt samboere og det neste som står for tur er barn. Vi har prøvd aktivt i noen mnd men det har ikke skjedd enda. Føler på en enorm frustrasjon rundt dette og har nå blitt henvist videre for hjelp, men naturligvis er det en ventestund. 

Jeg elsker typen min og vi har det godt sammen. Jeg forsøkte tidligere med min eks også i tre år, men mistenker at han ikke kunne få barn fordi han var en alkoholiker. Er den dag i dag sjeleglad for at det ikke var han jeg kom til å få barn med da han var voldelig og mishandlende. Men nå er jeg i den alderen hvor jeg ønsker barn og jeg har funnet en snill og støttende mann. 

Hvor mye skal man tenke på dette i prøvetiden? Forsøke å ikke få tankene til å spise opp rundt dette? Jeg vet mange prøver rundt om 

Det kan jo godt være det er deg det er noe galt med, høres slik ut. Ny mann, ingen graviditet nå heller. 

Anonymkode: e09e2...c63

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Feil forum. Uansett, gikk du på p-piller? Da kan ta en god stund før du blir fruktbar igjen.

Dersom du ikke fikk med eksen i løpet av tre år, og det ikke skjer noe med ny heller, så kan du jo sjekke om du kan få barn. Ikke alle som har muligheten.

Anonymkode: c2b9a...68c

Jeg har sjekket. Var til en full sjekk for litt siden og de sa det var ingen grunn til å ikke kunne klare å få barn. Fertilitet var bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd aktivt noen måneder, men har vært sammen med mannen i 8 måneder? Da har dere jo ikke prøvd. Uansett, alt for tidlig. Begynte dere å prøve etter 3 måneder? Hør, du har vært sammen med en voldelig alkoholiker, du bør ikke få barn så tidlig i et forhold- høres ut som du er på vei mot samme suppa.. 

Anonymkode: 3b5c3...222

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 måneder er jo ingenting! Og du skriver «snart» i tillegg. Som jenter på 16 gjør.

Dere er voksne nok til å vite at man skal bli kjent og komme litt forbi den stormende forelskelsen før man strever med å få barn.

Du er tilbake som alenemor på forumet med en «psyk» eks før du vet ordet av det….

Slapp av litt a!

Anonymkode: 546ee...9ab

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere må ha begynt å prøve fryktelig tidlig om dere ble sammen for 8 mnd siden og har prøvd i flere mnd? Med tanke på historikken din bør du kanskje holde litt mer tilbake? Vent til dere har bodd sammen en stund ihvertfall, så du ser om dere fungerer på sikt. Veldig dumt å forhaste seg med slikt selv om jeg forstår utålmodigheten ❤

Hilsen en som ble alenemamma som tenåring og brukte flere år på å flykte fra en voldelig, alkoholisert barnefar, og som nå er lykkelig gift med baby og en 10-åring som kaller stefar for pappa ❤

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ikke utredning i det offentlige normalt sett før dere har prøvd i 1 år når du er under 35.

Anonymkode: 38fdc...8f4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres underlig ut å ha det så travelt med å få barn etter kun noen uker med ny partner. Du sier du er undersøkt, ting ser greit ut og det er heller ingen grunn til å tro du har dårlig tid mtp alderen din. Vil du ikke bruke litt tid på å forsikre deg om at han faktisk er et bra menneske og vil bli en god pappa? Hvordan mener du at du har grunnlag for å vurdere dette etter så kort tid? Var jeg deg hadde jeg tatt dette veldig rolig, begynt med prevensjon og heller konsentrert meg om å bli kjent. 

Anonymkode: 27b8b...2e9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du det så travelt? Du kjenner jo nesten ikke fyren enda engang.

Anonymkode: c497a...141

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altfor tidlig! Galskap å prøve å få barn før du vet om forholdet vil holde! vent i alle fall til dere er ferdige med verste forelskelsen og har hatt første krangel. Har du tenkt på hvordan livet blir for både barnet og deg om det blir brudd mens du går gravid? Hvor raskt oppdaget du hvordan din forrige partner egentlig var? Han du nå er glad for at du IKKE fikk barn med.

Og jeg kan ikke skjønne at du har blitt henvis videre så tidlig heller, da må du ha løyet om noe. Det er helt vanlig at det tar opptil et år eller lengre å bli gravid.

Anonymkode: 33fee...a10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Of hvorfor ønsker du barn med en mann du ikke kjener? Lærte du ikke noe om hvor vanskelig forhold kan være av voldelige forholdet? Barne ditt fortjener en stabil familie, det tar mer en 8 mnd å bygge det! Har du forsøkt terapi etter det ble slutt med alkoholikeren? Kansje du skulle forsøke det før du tar noen store avgjørelser❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (39 minutter siden):

Of hvorfor ønsker du barn med en mann du ikke kjener? Lærte du ikke noe om hvor vanskelig forhold kan være av voldelige forholdet? Barne ditt fortjener en stabil familie, det tar mer en 8 mnd å bygge det! Har du forsøkt terapi etter det ble slutt med alkoholikeren? Kansje du skulle forsøke det før du tar noen store avgjørelser❤️

Fordi hun er psykisk syk. Hun er narsissist og trenger noe for å holde mannen hos seg. Så hun kan bryte han ned over tid. Hun har allerede gjort dette med to andre. Hun er ikke kapabel til å elske noen og hun tror barn kan være hennes redning..

og som alle narsissister  så er fasade viktig.

Eksen hennes var ikke mishandlende. Hun drev han til bristepunktet etter tre år med psykisk vold og titalls med voldsepisoder inkludert bruk av våpen.
det er hun som er en mishandler. Håper hun får det fint med denne narkomane, sykdombærende taggeren hun er med nå da 🤩

hun bør gå i terapi for sine flere lidelser isteden for løgner hun har funnet på selv. 

freakforum er vel ikke plassen for å møte drømmen heller tenker jeg. Men kan jo ta feil

Anonymkode: 8793e...898

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi hun er psykisk syk. Hun er narsissist og trenger noe for å holde mannen hos seg. Så hun kan bryte han ned over tid. Hun har allerede gjort dette med to andre. Hun er ikke kapabel til å elske noen og hun tror barn kan være hennes redning..

og som alle narsissister  så er fasade viktig.

Eksen hennes var ikke mishandlende. Hun drev han til bristepunktet etter tre år med psykisk vold og titalls med voldsepisoder inkludert bruk av våpen.
det er hun som er en mishandler. Håper hun får det fint med denne narkomane, sykdombærende taggeren hun er med nå da 🤩

hun bør gå i terapi for sine flere lidelser isteden for løgner hun har funnet på selv. 

freakforum er vel ikke plassen for å møte drømmen heller tenker jeg. Men kan jo ta feil

Hæ, nå dikter du vel bare? Står ikke noe slikt i TS....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (31 minutter siden):

Nei. Dette er den brutale sannheten av hvordan henne er..  hun skrev selv på freakforum om hvor ærlig jeg er.  Og hvordan hun møtte en narkoman der inne for en kaffe. Alt står svart på hvitt. Han har også selv skrevet at han har vært rusmisbruker i 25år. Nesten Like lenge som hun ts har levd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pippi Lotta skrev (34 minutter siden):

Hun ble anmeldt i dag og. For enda et brudd på besøksforbud. Samt grove trusler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun ble anmeldt i dag og. For enda et brudd på besøksforbud. Samt grove trusler

Men får deg til å tro at det er samme person? Du kan da ikke vite hvem som gjemer seg bak anonym funksjonen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (25 minutter siden):

Men får deg til å tro at det er samme person? Du kan da ikke vite hvem som gjemer seg bak anonym funksjonen. 

på freakforum så er dem ikke anonyme. Der ser man alt som er skrevet og når det ble skrevet. 

her inne så når det skrives at hun hadde en eks i tre år som var alkoholiker og mishandlende. Så er det ikke veldig vanskelig for oss som er offer av hennes cluster b personlighetsforstyrrelse og narsissistisk pf å skjønne hvem dette er. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tidlig dette? Har han barn fra før av? Med økt alder øker risikoen for at et barn får enkelte tilstander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...