AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #1 Del Skrevet 13. november 2024 Hun vil ikke ha noen med seg inn på do og ingen hjelp. Jeg syns hun skal få lov til å gå alene, hun må jo uansett lære seg det. Mannen mener hun er for liten og sier det bare blir rot og søl, men er de vel ikke værre en å rydde opp i det etterpå. Hjemme så må hun jo få prøve syns jeg, og er jo stas for henne sikkert å klare det helt selv. Borte kan vi kanskje vente litt. Hun er liten men at hun vil gå på do alene det skjønner jeg. Barn trenger da privatliv de også. Hva er deres mening? Anonymkode: 17894...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 13. november 2024 #2 Del Skrevet 13. november 2024 Mine nieser er 3 år og går på do selv, så en 4 åring klarer sikkert det helt fint ☺️ bare vær tilgjengelig om barnet trenger hjelp 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg husker ikke når mine begynte å gå alene. Men husker at det var kjempe godt å slippe å springe hver gang dem ropte ferdig. Anonymkode: 9c88a...57d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Del Skrevet 13. november 2024 En 4 åring burde jo klare seg selv! På ingen måte for liten, de må jo lære seg det og da må de øve. Anonymkode: 0d34b...0b8 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #5 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg ville latt henne øve, men kanskje veiledet i starten hvis hun ikke har tørket seg selv før for å være sikker på at hun tørket ordentlig. Anonymkode: e1f41...d54 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #6 Del Skrevet 13. november 2024 En 4-åring er vel stor nok for det, men kan si ifra om hun har bæsjet så dere kan hjelpe til med tørking? I bhg står de ikke inne på doen sammen med 4-åringene. Anonymkode: 14e26...aa4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #7 Del Skrevet 13. november 2024 Min på 3.5 har gått på do litt over 6 mnd. Det går veldig bra. Anonymkode: 29369...335 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #8 Del Skrevet 13. november 2024 Min på 3 går stort sett alene, men jeg vasker henne godt hver kveld og tørker etter bæsj. Det virker som om alle går alene i bhg. Vet ikke om det er for få voksne eller hva, men det er alltid barn aleine på do (og resten av avdelinga og de voksne er ute f.eks). Anonymkode: 2ad42...207 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 13. november 2024 #9 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun vil ikke ha noen med seg inn på do og ingen hjelp. Jeg syns hun skal få lov til å gå alene, hun må jo uansett lære seg det. Mannen mener hun er for liten og sier det bare blir rot og søl, men er de vel ikke værre en å rydde opp i det etterpå. Hjemme så må hun jo få prøve syns jeg, og er jo stas for henne sikkert å klare det helt selv. Borte kan vi kanskje vente litt. Hun er liten men at hun vil gå på do alene det skjønner jeg. Barn trenger da privatliv de også. Hva er deres mening? Anonymkode: 17894...ffb Enig med deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #10 Del Skrevet 13. november 2024 Hva mener du med «gå på do?» tisse ja, men 4 er for lite til å få snsvar for å tørke seg godt nok md nr. 2. Anonymkode: 6ebfd...a55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #11 Del Skrevet 13. november 2024 Vår på 3.5 år går på do og tisser alene. Om han bæsjer gjør han alt selv frem til tørking, jeg ber han si fra når han er ferdig så vi kan hjelpe å tørke da det fort blir gris hvis han skal gjøre det selv. Men i bhg prøver de å få alle barna til å tørke selv også. Dessverre resulterer det gjerne i bremsespor. Men det er klart de må jo øve for å lære seg det en gang. Anonymkode: 430c9...972 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #12 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva mener du med «gå på do?» tisse ja, men 4 er for lite til å få snsvar for å tørke seg godt nok md nr. 2. Anonymkode: 6ebfd...a55 Gå på do og tisse og bæsje var det jeg mente ja. Anonymkode: 17894...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #13 Del Skrevet 14. november 2024 La henne gjøre det, men be henne gi beskjed når hun har tørket seg etter nr. 2, så kan dere ta en sjekk en periode for å være sikker på at hun klarer å tørke godt nok. Her går treåringen alene på, tørker seg og sier fra når hun vil ha hjelp til å sjekke, storesøster gjorde det samme fra rundt samme alder, litt over 3 år. Borte hos andre blir vi selvsagt med, men kan gjerne bare stå utenfor døren så de er trygge på at ingen kommer inn. Anonymkode: 1229a...5b8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #14 Del Skrevet 14. november 2024 Min som nettopp har fylt 5 år har tørket seg alene i iallefall 6 måneder nå, og det har gått helt utmerket. Det de bommer mest på er å huske å vaske hender, men det er jo bare å minne dem på det så fort de kommer ut fra toalettet. Anonymkode: 3caee...92f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #15 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Gå på do og tisse og bæsje var det jeg mente ja. Anonymkode: 17894...ffb De har rett og slett ikke lange nok armer i forhold til kroppen til å få til å tørke seg godt nok etter nr. 2 når de bare er 4 år. Anonymkode: 6ebfd...a55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 14. november 2024 #16 Del Skrevet 14. november 2024 Så han er redd for rot og søl, og vil at den frykten skal tas mer seriøst enn barnets behov for selvstendighet. Som et minimum må hun få prøve seg før dere konkluderer at det blir for mye søl å håndtere. Motivasjon hos barn er gull verdt. Ikke drep den uten grunn. Jeg synes likevel det er fornuftig at dere avtaler å tørke over etter avføring. Det handler ikke om søl, men for å forebygge at barnet blir sår. Dere kan slutte å tørke over når dere erfarer at hun klarer å få det helt rent selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 14. november 2024 #17 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hun vil ikke ha noen med seg inn på do og ingen hjelp. Jeg syns hun skal få lov til å gå alene, hun må jo uansett lære seg det. Mannen mener hun er for liten og sier det bare blir rot og søl, men er de vel ikke værre en å rydde opp i det etterpå. Hjemme så må hun jo få prøve syns jeg, og er jo stas for henne sikkert å klare det helt selv. Borte kan vi kanskje vente litt. Hun er liten men at hun vil gå på do alene det skjønner jeg. Barn trenger da privatliv de også. Hva er deres mening? Anonymkode: 17894...ffb Fireåringer er store nok til å gå på do selv. Så selvfølgelig er hennes rett til privatliv viktigere enn rot. I barnehagen jeg jobbet trengte norn fireåringer hjelp til tørking, men dette varierer jo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #18 Del Skrevet 14. november 2024 Klart hun er stor nok! Hun skal begynne på skolen om et par år, så hun må jo få lov til å bli selvstendig! Kjempeflott at hun selv ønsker det! Om dere er redd for at hun ikke tørker seg skikkelig, og fingrer rundt på badet med avføring på hendene, så kan du gjerne passe på litt i starten at du er inne på badet mens hun tørker og vasker seg. Da kan du også veilede om du ser at det ikke er godt nok. Anonymkode: 840ee...bda 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #19 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hun vil ikke ha noen med seg inn på do og ingen hjelp. Jeg syns hun skal få lov til å gå alene, hun må jo uansett lære seg det. Mannen mener hun er for liten og sier det bare blir rot og søl, men er de vel ikke værre en å rydde opp i det etterpå. Hjemme så må hun jo få prøve syns jeg, og er jo stas for henne sikkert å klare det helt selv. Borte kan vi kanskje vente litt. Hun er liten men at hun vil gå på do alene det skjønner jeg. Barn trenger da privatliv de også. Hva er deres mening? Anonymkode: 17894...ffb I barnehagen der jeg jobber går de fleste 4-åringer på do selv. Vi er i nærheten, men de ordner seg selv! Anonymkode: 52660...761 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #20 Del Skrevet 14. november 2024 Hm. Våre gikk jo på do fra de var 2,5 år og mestret alt utenom å tørke ordentlig etter nr 2 i god tid før de var 4 år. Om en på snart 4 lager rot og søl på do må jo barnet læres hvordan å gjøre ting riktig? Løsningen er IKKE å fikse alt for dem… Anonymkode: 9926d...8dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå