Veronika_ Skrevet 13. november 2024 #1 Skrevet 13. november 2024 Noen som har erfaringer med Viking Aery SL GTX Vintersko? Sliter med å finne hode sko til dattera. Hun har litt brei fot med høy rist. Disse virket som at de passet henne godt. Og de var ikke stive. Hun fryser lett på beina så det er viktig at de puster og er varme. Gjerne kom med erfaringer og andre forslag☺️
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #2 Skrevet 13. november 2024 Veronika_ skrev (38 minutter siden): Noen som har erfaringer med Viking Aery SL GTX Vintersko? Sliter med å finne hode sko til dattera. Hun har litt brei fot med høy rist. Disse virket som at de passet henne godt. Og de var ikke stive. Hun fryser lett på beina så det er viktig at de puster og er varme. Gjerne kom med erfaringer og andre forslag☺️ Passer ikke Viking Toasty eller play? Anonymkode: 4a1d4...76b
Veronika_ Skrevet 13. november 2024 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Passer ikke Viking Toasty eller play? Anonymkode: 4a1d4...76b Play hadde hun sist vinter. Ble klam og kald i de.. Toasty har jeg ikke prøvd. Er de bedre?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Skrevet 13. november 2024 Bare obs at hvis de er for varme så blir ungen svett og kald av den grunn. Sliter med det selv. Anonymkode: f2827...b60
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #5 Skrevet 13. november 2024 Aery har passform «normal», så om hu har brei fot, ville jeg sett på skoene som har passform «bred». Viking har flere vintersko som har det, se på nettsiden til Viking. At barna blir klam og kald, er jo typisk om barna har på seg for for tykke sokker/to par sokker i skoene feks. De blir svett/klam/kald. Husk også at man skal bruke blandigssokker, ikke 100% ull. Anonymkode: 9ee17...b35
Veronika_ Skrevet 13. november 2024 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bare obs at hvis de er for varme så blir ungen svett og kald av den grunn. Sliter med det selv. Anonymkode: f2827...b60 Det er så vanskelig! Man ønsker bare å finne de beste skoene for sitt barn☺️ Hun fryser lett, men blir fort klam. Veldig vanskelig kombinasjon😅
Veronika_ Skrevet 13. november 2024 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Aery har passform «normal», så om hu har brei fot, ville jeg sett på skoene som har passform «bred». Viking har flere vintersko som har det, se på nettsiden til Viking. At barna blir klam og kald, er jo typisk om barna har på seg for for tykke sokker/to par sokker i skoene feks. De blir svett/klam/kald. Husk også at man skal bruke blandigssokker, ikke 100% ull. Anonymkode: 9ee17...b35 Takk for tips. Men prøvde de på butikk i dag. Tok ut slåen og deg så ut til at de passet fint med tanke på passform☺️ Men skal sjekke på siden? Hvorfor blandingssokker? Jeg har bare hørt motsatt tidligere☺️
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #8 Skrevet 13. november 2024 Personlig synes jeg dessverre at Viking holder dårlig kvalitet sammenlignet med mange konkurrenter. Skoene er gjerne litt smale/små i størrelsen og holder ikke vann ute spesielt godt i tillegg til at det går hull på dem veldig fort… sønnens overgangssko løsnet fra sålene etter noen måneders bruk. Riktignok ganske hard bruk, men har aldri opplevd lignende. Har nå gått for Kavat vintersko for tredje vinter på rad. Har aldri opplevd våte, kalde tær i dem. Brukte Kavat Yxhult to første vintre og tredje vinteren gikk jeg for Kavat Voxna. Disse holdt seg faktisk 100% tørre selv i klissvåt snø og slaps. Anonymkode: 4c5e4...ef8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #9 Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Personlig synes jeg dessverre at Viking holder dårlig kvalitet sammenlignet med mange konkurrenter. Skoene er gjerne litt smale/små i størrelsen og holder ikke vann ute spesielt godt i tillegg til at det går hull på dem veldig fort… sønnens overgangssko løsnet fra sålene etter noen måneders bruk. Riktignok ganske hard bruk, men har aldri opplevd lignende. Har nå gått for Kavat vintersko for tredje vinter på rad. Har aldri opplevd våte, kalde tær i dem. Brukte Kavat Yxhult to første vintre og tredje vinteren gikk jeg for Kavat Voxna. Disse holdt seg faktisk 100% tørre selv i klissvåt snø og slaps. Anonymkode: 4c5e4...ef8 Har brukt viking, foruten et par sesonger med Ecco, til barna i 17år. Aldri hull på sko, aldri våt. Både overgangssko og vintersko er kjøpt inn til barna hvert år. Smal er de, om du kjøper de som er passform smal. De som har passform bred, er veldig bred for å være sko. Som med alle andre merker, så har jo også viking rimeligere og dyrere sko, med og uten Goretex. Kommer jo helt an på hva man velger. Og som med all Goretex; må sprayes jevnlig for å holde all fukt ute. De er jo ikke 100% tett, da de skal puste. Anonymkode: 9ee17...b35
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #10 Skrevet 13. november 2024 Veronika_ skrev (1 time siden): Takk for tips. Men prøvde de på butikk i dag. Tok ut slåen og deg så ut til at de passet fint med tanke på passform☺️ Men skal sjekke på siden? Hvorfor blandingssokker? Jeg har bare hørt motsatt tidligere☺️ Kort fortalt; dersom du har Gore-Tex sko, bør du bruke sokker med mindre ull for å oppnå mest fukttransporterende effekt. Du finner fort lengre svar på hvorfor om du googler Anonymkode: 9ee17...b35
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #11 Skrevet 14. november 2024 Veronika_ skrev (3 timer siden): Play hadde hun sist vinter. Ble klam og kald i de.. Toasty har jeg ikke prøvd. Er de bedre? De er helt like, men med reflekser. Anonymkode: 4a1d4...76b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #12 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De er helt like, men med reflekser. Anonymkode: 4a1d4...76b Uten* Anonymkode: 4a1d4...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå