AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #1 Skrevet 13. november 2024 Den står mellom vindfang og gang i underetasjen. Har anonymisert det som er rundt for vi har ikke tatt over huset ennå. Har lyst å få inn en relativt moderne plassbygd benk på ene siden av skilleveggen, men veggen ødelegger hele visjonen jeg har i hodet 😅 Vil helst ikke rive den for jeg vil ha et skikkelig vindfang. Ingen forslag er dumme, så kjør på! Anonymkode: ad938...0d8
Daisy-love Skrevet 13. november 2024 #2 Skrevet 13. november 2024 Om du ikke vil rive den, så kan gardiner, makrame, hengende planter, eller høye lysestaker være veldig vide forslag når «ingen forslag er dumme» 🤪 Å male i en annerledes farge enn resten vil bare fremheve den. Personlig hadde jeg prøvd å vende meg til den, eller vurdert gardin foran, for å dekke til inn mot rommet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Skrevet 13. november 2024 Jeg ville beholdt glassveggen i en eller annen variant. Dette fordi glasset bidrar til å slippe gjennom lys. Avhengig av budsjett kan du jo enten vurdere en helt ny glassvegg med et mer moderne uttrykk, eller rett og slett male veggen i en mer moderne farge, som selvsagt koster mindre. Anonymkode: 0fa78...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Den står mellom vindfang og gang i underetasjen. Har anonymisert det som er rundt for vi har ikke tatt over huset ennå. Har lyst å få inn en relativt moderne plassbygd benk på ene siden av skilleveggen, men veggen ødelegger hele visjonen jeg har i hodet 😅 Vil helst ikke rive den for jeg vil ha et skikkelig vindfang. Ingen forslag er dumme, så kjør på! Anonymkode: ad938...0d8 Snakk med eksperter på ombygging. Anonymkode: 83a18...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #5 Skrevet 13. november 2024 Vanskelig å gi konkrete råd når man ikke ser planløsning eller hvordan rommene på hver side ser ut. Men ville helt klart beholdt den! Nydelig glass, deilig å slippe lys gjennom en skillevegg, gir skikkelig karakter! Men treverket rundt glasset hadde nok tålt en annen farge, sånn hvis du planlegger å male veggene. Hvor høyt er det fra gulvet opp til glasset? Anonymkode: dd7cf...db5 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #6 Skrevet 14. november 2024 Ville revet veggen og heller satt opp en ny, hvor nedre del er høyere og med spiler opp til taket. Da får du fint mulighet til plassbygget benk, samt du bevarer lyset. Anonymkode: 9d589...98c 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #7 Skrevet 14. november 2024 Den var jo stilig🤩🤩 ville beholdt den slik som den er, ikke vært dønn likt på det som alle andre har….. Anonymkode: fb535...4ae 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #8 Skrevet 14. november 2024 Jeg ville beholdt den og framhevet den! Helt nydelig, tidstypisk element, og med god funksjon (fanger vind, slipper gjennom lys). Jeg ville tilpasset øvrig plan til denne veggen og latt den stå og få fokus 😊 Om du kan skissere en romtegning, er det kanskje lettere å gi råd? (veldig flott at du ikke outer nåværende eier med fulle bilder) Anonymkode: 0319a...08d 1
Suma Skrevet 14. november 2024 #9 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den var jo stilig🤩🤩 ville beholdt den slik som den er, ikke vært dønn likt på det som alle andre har….. Anonymkode: fb535...4ae Ville også beholdt den, syns den er veldig fin og ikke noe som "alle" har 😍 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #10 Skrevet 14. november 2024 Synes den var veldig fin, så den ville jeg ha beholdt. Anonymkode: 6e678...852 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #11 Skrevet 14. november 2024 Takk for alle svar! Jeg liker den også, så det er ingen tvil om at vi beholder den 😊 Synes det er en god ide å tilpasse planene våre til veggen, som ab her oppe nevner. Men hvordan? 😅 Jeg er helt blank på sånt og aner ikke hva som vil passe inn. Enig i at det kunne tålt en annen farge, men vil helst at rommet skal være lyst. Fargen som er der nå ser gul ut mot listene som er lysere. Hadde lyst på en sånn plassbygd benk med skuffer under for oppbevaring av sko, men klarer ikke å se for meg hvordan det skal gli inn med resten. Her er planskisse. Vindfanget er mellom kjellerstua og soverommet: Anonymkode: ad938...0d8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #12 Skrevet 14. november 2024 Jeg ville fjernet vinduene og dermed revet veggen. Så satt opp ny vegg og satt vinduene opp igjen med nye karmer, ser for meg i litt mørkere (eller lysere) i tre. Synes spesielt veggen under vinduene er håpløs både i at den virker så tynn der den går lang inn ift vinduene, men også høyden. Jeg hadde nok løftet opp vinduene et hakk slik av veggen under kommer i passelig høyde med den benken. Litt dumt at du kun har tre vinduer, ellers kunne du flyttet døra til midten på veggen og skapt mer harmoni. Anonymkode: 0e1c8...829
newman01 Skrevet 14. november 2024 #13 Skrevet 14. november 2024 Riv veggen og sett opp nytt. Glass Enkeltlag - Til en lav pris. Her kan du bestille ulike typer innendørsglass til ulike formål. Finnes mange løsninger, man må bare finne sin stil. Man kan bygge ny vegg med glassfelt, eller gå litt mer industrielt til verks som vist under. Eller bygg en vegg med kun et smalt glassfelt på den ene siden (litt som et moderne inngangsparti)
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #14 Skrevet 15. november 2024 Bare sånn rask tanke så ville jeg vurdert å sette gjøre noe for å fullføre en eller annen stil. Enten gjort nederste feltet helt slett (ingen innhukning på en måte) og fjernet di profilerte listene (få rettere kan med mer moderne utrykk). Deretter malt en matt farge. Eller så ville jeg seksjonsdelt det nederste feltet slik at det blir flere mindre firkanter, gjerne med profilerte lister innad i firkantene slik at det ser ut som brystningspanel av en eller annen type. Litt knotete forklart, men mulig det gav mening på ett vis 😅 Begge deler er relativt raskt gjort og til en lav pris. Anonymkode: 978aa...559
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå