AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #1 Skrevet 13. november 2024 Tror mensen kommer for eldstemann på 11 snart, og lurer på hva andres jenter på den alderen bruker. Selv brukte jeg bind de første årene, og hatet det på alle måter. Men, nå har det jo kommet ulike menstruser på markedet. Er det et bedre alternativ? Det fremstilles jo som et sikkert og enkelt alternativ, hvor man kan gå hele skoledagen uten å lekke og bytte osv. Funker det faktisk så bra? Hva er deres erfaringer med bind vs menstruser for denne aldersgruppen? Har hatt spiral i mange år, så har ikke fått testet trusene selv. Anonymkode: 04868...53a 1
mommyaka Skrevet 13. november 2024 #2 Skrevet 13. november 2024 De er fantastiske. Ja du kan gå hele dagen:) jeg bruker de ..eller bruker jeg libress Nattbind. De er langt..tynne og tar mye:) 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Skrevet 13. november 2024 De er veldig diskrete, som jo er praktisk. Har kjøpt til jenta mi. Bruker selv også. Særlig med tampong eller lette dager. For man kan få en våt følelse i trusa og det er jo ikke like lett å skifte truse som å skifte bind. Pris varierer veldig! Anonymkode: 7d7b6...021
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Skrevet 13. november 2024 For min del er jeg skeptisk til de av oss som blør en god del. Jeg hadde så mye dårlige opplevelser med å prøve å få til bind i ungdomstiden. Nå bruker jeg kun tampong, dag som natt. Uansett hva slags type mensbeskyttelse som skal brukes, så ville jeg snakket med barnet mitt om å prøve det hjemme først (hvis det passer seg slik med når man har mensen, da…). Eventuelt at man må ha på mørke klær, så det ikke synes så godt hvis det blør gjennom. Anonymkode: 1f454...b94
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #5 Skrevet 13. november 2024 Ja, elsker mensentruser! Så mye mer behagelig enn bind. Anonymkode: 0a9d9...5f1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #6 Skrevet 13. november 2024 Byttet til menstruser, syns alle merker tamponger er ubehagelig og fant aldri mitt merke, fikk sykdomsfølelse etter kort tid på menskopp de gangene jeg har prøvd og brukt bind i årevis. Byttet til menstruser for ett år eller to siden og er helt frelst. Kjempebehagelig, blir ikke sår eller tørr som jeg gjerne blir på de lette dagene med bind. Fungerer bra på høy intensitet trening som hjemme. Anonymkode: 23f8f...e74
Daisy-love Skrevet 13. november 2024 #7 Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Byttet til menstruser, syns alle merker tamponger er ubehagelig og fant aldri mitt merke, fikk sykdomsfølelse etter kort tid på menskopp de gangene jeg har prøvd og brukt bind i årevis. Byttet til menstruser for ett år eller to siden og er helt frelst. Kjempebehagelig, blir ikke sår eller tørr som jeg gjerne blir på de lette dagene med bind. Fungerer bra på høy intensitet trening som hjemme. Anonymkode: 23f8f...e74 Hvilke(n) bruker du? Fint med noen med personlig erfaring 😊 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #8 Skrevet 13. november 2024 Jeg har 2 som jeg liker godt, men det er for få. Må kjøpe flere. Mye mer behagelig enn bind og tamponger. Anonymkode: a6d26...b8c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #9 Skrevet 13. november 2024 Jenta mi på 13 fikk mensen for noen mnd siden, og blør gjennom nattbind på kort tid. Har hatt ubehagelige opplevelser på skolen der det lekker mye blod på stol og klær. Noen som vet hvilke truser som er best? Anonymkode: d2e26...8be 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #10 Skrevet 13. november 2024 Datteren her hadde flere uhell på natta med bind. Ble mye sengetøyskift. Leste i en tråd her på KG om noen som var fornøyd med Lindex sine. Så da kjøpte jeg de. De er nå blitt brukt her noen måneder og datteren er veldig fornøyd. Hvordan kvaliteten er på lang sikt vet vi ikke enda. Det var en type for natten, den har ekstra beskyttelse, og en nettere for dagen. Anonymkode: 361f4...90d
fuerza Skrevet 16. november 2024 #11 Skrevet 16. november 2024 Sikkert dumt spørsmål, men må man da bytte truse ofte i løpet av dagen? Er ikke det tungvint?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #12 Skrevet 17. november 2024 Lukter menstruser slik bind gjør? Anonymkode: c5acf...d5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå