Rosalilje84 Skrevet 7. mars #161 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 5.3.2025 den 14.03): Sliter selv med angst og valgte å forsøke å få hjelp i det offentlige og være åpen om mine problemer. Til nå har jeg vært igjennom: - 5 medisiner - 2 ulike dps - 6 ulike behandlingsformer Av dette har jeg oppnådd: - Mistet vennene mine - Blitt kuttet ut av familie - Problemer med arbeid og en ødelagt CV - Ingen selvtillit - Søvnproblemer - Forverret angst og depresjon Anbefaler ingen menn å snakke om sine problemer med venner og familie. Finn deg en god psykolog og gå dit i det stille og snakk minst mulig om egne problemer med de rundt deg. Du vil ikke oppnå noe som helst respekt hos andre og de fleste vil se ned på deg. Selvtilliten kommer til å bli ødelagt og folk kommer til å se annerledes på deg for alltid. Du kommer til å være "han som sliter med psyken" livet ut. Bare ta en titt her på kg å se hva folk mener om de som er uføre eller sliter psykisk, både kvinner og menn. Vi skulle gjerne ønske at det var annerledes, men fakta er at du vil bli sett ned på av de fleste rundt deg, det er den tøffe sannhet. Jeg er en rolig mann som alltid har brydd meg og tatt vare på de som står meg nærmest. Jeg jobbet 100% og hadde full kontroll på livet før det en dag sa stopp. Jeg ble derfor ganske overrasket når jeg plutselig sto tilnærmet alene i kaoset. Det jeg angrer mest på i livet er at jeg var åpen om at jeg slet med psyken. Ta gjerne en titt i boken "snakk mindre om det" Misforstå meg rett, det er viktig å søke hjelp når man trenger det og det tror jeg vi mannfolk må bli flinkere på. Samtidig så er det viktig å ikke snakke for høyt om det, for mennesker er mennekser, og vi opparbeider meninger og dømmer i hytt og pine. Det har alltid vært sånn og kommer nok alltid til å være slik. Anonymkode: f8a67...275 Hvis du tror det er bedre for kvinner, så er det ikke det. Mange kvinner mister også venner og får ødelagt CV av å bli deprimert og dele om psykiske problemer. Det er dessverre den tunge børen som alle psykisk syke bærer, uavhengig av kjønn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #162 Del Skrevet 7. mars Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Hvis du tror det er bedre for kvinner, så er det ikke det. Mange kvinner mister også venner og får ødelagt CV av å bli deprimert og dele om psykiske problemer. Det er dessverre den tunge børen som alle psykisk syke bærer, uavhengig av kjønn. Trådens tema er menns mentale helse. Vennligst hold deg til trådens tema. Anonymkode: fd280...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #163 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trådens tema er menns mentale helse. Vennligst hold deg til trådens tema. Anonymkode: fd280...ac3 Påstanden var at det er verre for menn. Poenget er at psykisk syke mennesker, uavhengig av kjønn, er den utsatte gruppen uansett. Her er noen linker: https://www.vg.no/nyheter/i/MLjBK0/studie-lettere-for-menn-aa-faa-psykisk-helsehjelp https://www.forskning.no/psykisk-helse-psykiske-lidelser-rus-og-avhengighet/har-virkelig-menn-sa-mye-bedre-psykisk-helse-enn-kvinner/2083245 Anonymkode: 607b3...3fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 7. mars #164 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.34): Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre? Anonymkode: 69909...c73 Hvem er "dere"? Halvparten av Norges befolkning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 10. mars #165 Del Skrevet 10. mars (endret) Dette var trist lesing. Jeg driter ikke i noens mentale helse. Driter ikke i menn sin mentale helse og driter ikke i kvinner sin mentale helse. Jeg har ikke samvittighet til det. Det er ikke godt å slite med noe uansett hva det er. Alle fortjener medfølelse og hjelp når de sliter med noe. Det er synd at noen menn ikke er mer åpen om det de sliter med. Hva enn det er. Alle trenger noen å snakke med, få trøst, få medfølelse og hjelp. Det er veldig trist at noen skal slite med å få hjelp. Det er også veldig trist at noen blir dømt av andre for å slite med den mentale helsa. Synes også det er dårlig gjort å drite i ett kjønn sin mentale helse. Hva har alle menn gjort deg for å fortjene det? Ingenting. Om du er sint på noen menn, at noen har gjort deg noe, så skal ikke det gå utover alle andre. Dette sinne mot et helt kjønn må ta slutt. Både kvinner og menn sin mentale helse er like viktige. Endret 10. mars av GlitrendeSjokolade 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #166 Del Skrevet 10. mars Forferdelig sagt, men samtidig, mange menn driter jo også i kvinners mentale helse. De bagatelliserer den og skylder på at damer er konforme på some og har "pinglete" mentale belastninger. Så jeg tenker at ts ibdet minste sier det rett ut, selv om gjensidig disrespect ikke er bra, er det dessverre forståelig. Anonymkode: b07a5...a1f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #167 Del Skrevet 10. mars Hva er det med dette mannshatet? De fleste menn er ikke overgripere og drapsmenn. Vi trenger våre gode, sterke, omsorgsfulle menn, og faktisk går ikke ting rundt uten dem. Det er ingen sædceller i denne giftige ekstremfeminismen som er gått fra å ville ha lik lønn for likt arbeid til å hate alt menn er og står for. Jeg elsker menn, og jeg oppdrar tre stk til å forhåpentligvis bli gode menn for samfunnet. Anonymkode: fa2cf...9de 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 10. mars #168 Del Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva er det med dette mannshatet? De fleste menn er ikke overgripere og drapsmenn. Vi trenger våre gode, sterke, omsorgsfulle menn, og faktisk går ikke ting rundt uten dem. Det er ingen sædceller i denne giftige ekstremfeminismen som er gått fra å ville ha lik lønn for likt arbeid til å hate alt menn er og står for. Jeg elsker menn, og jeg oppdrar tre stk til å forhåpentligvis bli gode menn for samfunnet. Anonymkode: fa2cf...9de Enig. Verden trenger begge kjønn. Feminisme skulle jo handle om likestilling, lik lønn, og like rettigheter for begge kjønn. Ikke sinne mot ett kjønn. Å drite i ett kjønn sin mentale helse er dårlig gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars #169 Del Skrevet 10. mars Jeg er i en gjeng der vi prater mye om mental helse og er åpne om problemer og løsninger. Tror det er ganske utbredt i urbane strøk, mens i utkanten/bygda er menn mer sementert i den gamle mannsrollen, og er generelt enklere og "tøffere". Anonymkode: b9901...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. mars #170 Del Skrevet 10. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 10.32): På ingen måte. Selv om han selv er relativt ung, er han oppdratt AV og lever MED mennesker som er veldig formet av et patriarkalsk samfunn, og vi lever fremdeles i et patriarkalsk samfunn. Derfor føles likestilling ut som skjevdeling for mange menn. Hans mannlige rollemodeller er heller ikke de beste det er et nybrottsarbeid å finne ut av hva mannsrollen nå skal bestå av, før holdt det å ha en jobb og brødfø familien, nå krever kvinner noe annet, det er ikke et urimelig krav at menn skal ha et minimum av enosjonell intelligens og bidra på hjemmebane, men det føles slik for mange menn. At kvinner ber om «the bear minimum” føler ut som de ber om for mye. Anonymkode: 54192...eda Merkelig nok virker det som om en del yngre menn har mer utfordringer med likestilling enn min fars generasjon menn. De vokste opp i skillelinja mellom tradisjonelle kjønnsroller og likestilling, og tok imot likestilling med åpne armer, fordi de selv har sett og opplevd hvor tungt tradisjonelle mannsbyrder lå på deres fedre og bestefedre. De skjønner derfor friheten likestilling innebærer for menn. At det ikke tok noe fra dem, men ga dem muligheter og friheter tidligere menn ikke hadde. Så har en del menn fra yngre generasjoner historieløst glorifisert elementer fra tidligere tider, som bare er å plukke fra toppen av noe de egentlig ikke forstår eller gidder å sette seg skikkelig inn i. Oldefar slapp husarbeid. Du verden så heldig liksom, uten å skjønne at byrder oldefar hadde på sine skuldre var betydelig tyngre enn den de selv forventes å bære. Både min far og alle hans kompiser er absolutt for likestilling, og har med glede omfavnet at menn kunne være mer kjærlige fedre og ta mer del i barnas aktiviteter og liv, og hus og mat, med en kapasitet deres fedre og bestefedre ikke hadde, fordi de hadde sin rolle og et tungt aleneansvar for mye. Bare uintelligente bøller av menn som ikke er for likestilling i deres øyne. Slike som bare er ugreie og gjør som de vil og ikke annet. Dårlige menn, dårlige partnere, dårlige fedre, dårlige mennesker. Endret 10. mars av Trolltunge 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 10. mars #171 Del Skrevet 10. mars Trolltunge skrev (28 minutter siden): Både min far og alle hans kompiser er absolutt for likestilling, og har med glede omfavnet at menn kunne være mer kjærlige fedre og ta mer del i barnas aktiviteter og liv, og hus og mat, med en kapasitet deres fedre og bestefedre ikke hadde, fordi de hadde sin rolle og et tungt aleneansvar for mye. Bare uintelligente bøller av menn som ikke er for likestilling i deres øyne. Slike som bare er ugreie og gjør som de vil og ikke annet. Dårlige menn, dårlige partnere, dårlige fedre, dårlige mennesker. Tar jeg rett dersom jeg sier at faren din og hans kompiser er babyboomere, eller til og med tidlig Gen X? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. mars #172 Del Skrevet 10. mars (endret) Makavelli skrev (56 minutter siden): Tar jeg rett dersom jeg sier at faren din og hans kompiser er babyboomere, eller til og med tidlig Gen X? Det får du svare på. De er født 1950 +/-. Har gledet seg over å kunne være dedikerte fedre og ha likestilling i forhold og samfunn. Er begeistret over den utviklingen. De opplevde sine fedre og bestefedre i mer tradisjonelle kjønnsroller, og føler de har hatt betydelige privilegier i forhold til dem. Frihet til å være mann på egne premisser, uten at det var skam å være aktiv far, myk og kjærlig, og kunne velge fremtiden fritt. De legger stolthet i å kunne stelle hus, ta seg av barn og lage mat, og ikke sulte ved siden av brødboksen. De ser friheten likestilling ga dem, og å velge noe annet enn likestilling skjønner de ikke. Det er jo det beste for begge parter. Endret 10. mars av Trolltunge Skriveleif 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 10. mars #173 Del Skrevet 10. mars Trolltunge skrev (27 minutter siden): Det får du svare på. De er født 1950 +/-. Har gledet seg over å kunne være dedikerte fedre og ha likestilling i forhold og samfunn. Er begeistret over den utviklingen. De opplevde sine fedre og bestefedre i mer tradisjonelle kjønnsroller, og føler de har hatt betydelige privilegier i forhold til dem. Frihet til å være mann på egne premisser, uten at det var skam å være aktiv far, myk og kjærlig, og kunne velge fremtiden fritt. De legger stolthet i å kunne stelle hus, ta seg av barn og lage mat, og ikke sulte ved siden av brødboksen. De ser friheten likestilling ga dem, og å velge noe annet enn likestilling skjønner de ikke. Det er jo det beste for begge parter. Babyboomere er født mellom 1946 og 1964. Menn i dag har ingen frihet til å være mann på egne premisser, sammenliknet med det man hadde som mann og far på 70-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. mars #174 Del Skrevet 10. mars (endret) Makavelli skrev (5 minutter siden): Babyboomere er født mellom 1946 og 1964. Menn i dag har ingen frihet til å være mann på egne premisser, sammenliknet med det man hadde som mann og far på 70-tallet. Hva begrunner du dette med? Eneste måten man ikke har frihet til å være mann på sine premisser er å være ugrei mot andre. Det har heller aldri vært greit. Mennesker som oppfører seg greit mot andre har bestandig blitt likt bedre enn folk som er ugrei. Det finnes også par som velger tradisjonelle kjønnsroller, men ønsker man dette må man jo finne partner som også ønsker det. Å måtte finne partner man passer sammen med er hva absolutt alle må. Man kan ikke påtvinge andre liv de ikke ønsker. Da er man ugrei. Hvilken frihet hadde min far som du ikke har? Endret 10. mars av Trolltunge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 10. mars #175 Del Skrevet 10. mars Trolltunge skrev (1 minutt siden): Hva begrunner du dette med? Eneste måten man ikke har frihet til å være mann på sine premisser er å være ugrei mot andre. Det har heller aldri vært greit. Mennesker som oppfører seg greit mot andre har bestandig blitt likt bedre enn folk som er ugrei. Det finnes også par som velger tradisjonelle kjønnsroller, men ønsker man dette må man jo finne partner som også ønsker det. Å måtte finne partner man passer sammen med er hva absolutt alle må. Man kan ikke påtvinge andre liv de ikke ønsker. Da er man ugrei. For din far så var likestillingen en avlastning i kravene til hans kjønn. I dag så er det jo ikke forskjell på kjønnene engang, og det meste av hvordan ting skal være i familielivet dikteres av feminine verdier. Ordet "maskulint" har jo blitt et skjellsord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. mars #176 Del Skrevet 10. mars (endret) Makavelli skrev (52 minutter siden): For din far så var likestillingen en avlastning i kravene til hans kjønn. I dag så er det jo ikke forskjell på kjønnene engang, og det meste av hvordan ting skal være i familielivet dikteres av feminine verdier. Ordet "maskulint" har jo blitt et skjellsord. Jeg opplever det ikke slik, og maskulint er så absolutt et positivt ord for meg. Jeg liker jo menn. Min datter også, så jeg er på ingen måte siste generasjon kvinner som anser maskulint som positivt. Så spørs der jo hva du legger i ordet. Om du liksom må være bølle, egoistisk og uten evner til kommunikasjon, omsorg og omtanke for å liksom være maskulin har man misforstått hva det er å være maskulin. Å være bølle og egoistisk er ikke å være maskulin, det er å være bølle og egoistisk, og menn i tradisjonelle kjønnsroller for noen generasjoner siden hadde ikke mulighet til å være egoistiske om de skulle fylle sin rolle. Så ikke noe nytt at man må være en god partner, og å være en god partner er ikke å måtte være feminin. Den tradisjonelle mannsrollen er å være ivaretaker, beskytter, forsørger og lærer. Det er maskulint å være en positiv mannlig kraft. Om du føler det slik bør du selv gå mer på ballen. Kvinner ønsker en reell partner, ikke en dott uten egne meninger. Hva er det du ønsker som nå ikke er mulig? Du kan som mann nå være fra metroseksuell til maskulin, og det er en frihet menn har, de må ikke være det ene eller det andre. Hva stopper deg fra å være hva du ønsker å være? At alle kvinner ikke ønsker en mann som du vil være? Det ville ikke alle kvinner uansett. Som nevnt må hver og en av oss finne den vi passer sammen med. Vi kan ikke kreve at andre generelt skal tilpasse seg oss og våre preferanser. Hver og en av oss må lete etter den riktige, istedenfor å klage over at mange ikke passer oss. At de aller fleste ikke passer oss er normalen, uansett. Endret 10. mars av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #177 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 2.20): denne giftige ekstremfeminismen som er gått fra å ville ha lik lønn for likt arbeid til å hate alt menn er og står for. Det er verken ekstremt eller noe som er gått fra det ene til det andre. Dette er mainstream feminisme. Og feminisme har ALLTID handlet om mannehat. Helt fra sufragettenes tid og til i dag. Anonymkode: 58bd5...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 11. mars #178 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.34): Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre? Føler du deg bedre nå? Fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #179 Del Skrevet 11. mars Trolltunge skrev (20 timer siden): Merkelig nok virker det som om en del yngre menn har mer utfordringer med likestilling enn min fars generasjon menn. Kan det være at eldre menn så rettferden i likeverd og like muligheter, mens yngre menn opplever at feminisme nå i stor grad handler om en kollektiv/stats-sanksjonert forfordeling av kvinner, undertrykking og konspirasjonsteorier om «matriarkatet»? Anonymkode: fd280...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #180 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «matriarkatet»? Anonymkode: fd280...ac3 Det skulle selvsagt stå «patriarkatet». Anonymkode: fd280...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå