Maleficenta Skrevet 15. november 2024 #101 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi diskuterer i en tråd som heter «jeg driter i menns mentale helse». Er du enig i overskriften? Jeg bryr meg om menns mentale helse. Jeg bryr meg om kvinners mentale helse. Jeg bryr meg om muslimers mentale helse. Jeg tenker at grunnleggende empati med andre enn seg selv eller «sitt team» er en grunnleggende egenskap ved å være menneske. Anonymkode: fd280...ac3 Enig med at det er en uheldig overskrift 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #102 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg bryr meg om alle som ikke har det bra, menn og kvinner. Jeg er derimot enig i at menns problemer, både helsemessig og øvrig, er langt mindre og færre enn kvinners problemer. Da er det noen ganger vanskelig å ta det seriøst,enten det er "man-flu" eller "jeg får ikke pult" (mens 20% av alle kvinner har vært utsatt for seksuelle overgrep og 10% for voldtekt). Jeg tenker noen ganger at menn må være langt mentalt svakere enn kvinner, når det skal så utrolig lite motgang til før det bikker over. Dette må jo ha noe med holdninger og forventinger til livet å gjøre? Er det det at gutter læres opp til at de kan gjøre alt og få til alt (og når alt ikke går på skinner så takler de det ikke), mens jenter får beskjed om at de må jobbe hardt? Er det , som noen over her nevnte, at konkurransen mellom menn selv overskygger alt annet og kontrollerer absolutt alt fra hvordan menn seg på seg selv til hvordan de oppfører seg? Jeg ønsker at menn skal ha det bra (og kvinner selvsagt), men hvordan kan man gjøre menn mer robuste, slik at de tåler livet? Er det mulig å få menn til å snakke mer med hverandre når de sliter? Jeg får inntrykk av at menn ser ned på menn som betror seg, og oppfatter dem som svake. Kan det være at pappaer har en kjempeviktig rolle når de oppdrar guttene sine, for å vise dem at det er viktig å bruke nettverket sitt når man trenger hjelp? Anonymkode: a8b20...67e Det tror jeg du har helt rett i, og det er jo ikke så rart når de i årtusener har vært det fortrukne kjønnet med all makt, og så begynner samfunnet å endre seg. Det føles sikkert som en blodig urettferdighet og som om de blir veldig urettferdig behandlet når samfunnet for første gang beveger seg i retting av likestilling. Anonymkode: 54192...eda 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #103 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det tror jeg du har helt rett i, og det er jo ikke så rart når de i årtusener har vært det fortrukne kjønnet med all makt, og så begynner samfunnet å endre seg. Det føles sikkert som en blodig urettferdighet og som om de blir veldig urettferdig behandlet når samfunnet for første gang beveger seg i retting av likestilling. Anonymkode: 54192...eda Jeg tror at det er viktig å være bevisst på at Tore (27) som er skuffet over hva livet byr på aldri selv har opplevd å være «det foretrukne kjønnet i årtusener». Han er født rundt år 2000 i et samfunn hvor likestilling har vært mantraet i lang tid. «Menn» er ikke en stamme som i 1000 år har konspirert for å tråkke på sine egne mødre, søstre og døtre. Vi er individer som har mye mer lojalitet til venner og familie enn til random mennesker med samme kjønnsorgan som oss selv. Anonymkode: fd280...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #104 Del Skrevet 15. november 2024 Nå må en del av gutta her roe ned. De fleste av damene som er på KG, er damer som ikke får til forhold, og derfor er frustrerte, sinte og har det vondt med seg selv. Men det er altså KG-damene, de fleste andre damer er ålreite, og hater ikke menn. Anonymkode: a28a2...192 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. november 2024 #105 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor mange timer til dagen bruker du på å pusse opp huset, skifte dekk og klippe plenen, 265 dager i året? Spør for en venn. Anonymkode: 8e7b3...1a6 2 ish timer om dagen totalt tenker jeg , men mest i intense perioder med maling og spakling, utskiftning av LEDs i hele huset, estattet kjøkkenvifte, innebygget kjøleskap, fulgt opp utskiftning av Villavent passiv luftning system, satt opp 3 skap med PAX fra IKEA snakke og følge opp levrandører, leveringer og hente det som skal skiftes ut hvis det ikke blir levert. Skiftet dekk ikke mindre enn 3 ganger i år grunnet punktering av dekk, hatt bil på service 1 gang hatt den på garanti utskiftning av deler hos Bilia en gang. Vasket bilen 1 gang per måned ish, skrevet 2 skademeldinger pga folk som ikke kan lys eller forkjørsregler så 2 ganger på verksted med leivebil og alt det medfører, snakke med forsikring selsap så man får penger tilbake. Har ikke plen med noen ambisjoner, men dugnad 2 ganger i året + styrearbeid i sameiet som tar sin tid. Når kona knuser telefonen er dette "mitt" problem, når det mangler skap plass (samtidig som hun har 75% av plassen allerede) er dette også not jeg må ta tak i. Jobber 8 timer hver dag +45 minutter reise hver dag, henter barn i barnehage 1 gang per dag, gjør 80% av mat shopping , kona lager nok mer mat, men jeg vasker huset nesten hver helg, og hun vasker klær mest. Jeg blir ikke utbrent, syk eller klager på at jeg har "manne sykdommer" og har i 10 år vært pappa med delt omsorg uten at barnet eller noen andre tok skade av det. Menn gjør betydelig mer i hverdagen enn de får kreditt får, skolen og barnehagen er full av menn som gjør en betydelig del av arbeidet med å ha barn. Hils til "vennen" din du Endret 15. november 2024 av NakenPanda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #106 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi diskuterer i en tråd som heter «jeg driter i menns mentale helse». Er du enig i overskriften? Jeg bryr meg om menns mentale helse. Jeg bryr meg om kvinners mentale helse. Jeg bryr meg om muslimers mentale helse. Jeg tenker at grunnleggende empati med andre enn seg selv eller «sitt team» er en grunnleggende egenskap ved å være menneske. Anonymkode: fd280...ac3 Den er satt på spissen, men jeg er enig i mye av HI. Det må være lov til å blåse ut når «menns mentale helse» får SÅ mye plass, og det insinueres at det er kvinner som skal løse det. Vi ser at kvinnehelse drites totalt i, men stakkars ensomme menn da! Anonymkode: 54192...eda 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. november 2024 #107 Del Skrevet 15. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette! Og det er ikke kvinner som kan skaffe dem kompiser, det er ikke moren, søsteren eller kjæresten deres sin jobb å sørge for menns sosiale liv. Likevel ser vi det igjen og igjen. Min far for eksempel er av den generasjonen at han ikke har egne venner som ikke min mor har skaffet han. han er venner med mennene til min mors venninner og sin egen bror fordi min mor lager avtaler, pusher han og ordner. For egen maskin har han 0 evner til å opprettholde disse relasjonene (selv til egen bror). Uten min mor hadde han ikke hatt noen. Anonymkode: 54192...eda Det der minner meg så om min bestefar som satt alene hjemme mens vi var hos søstra til bestemor og han kom over og lurte på om hun kunne komme hjem å smøre han noen skiver til kvelds.... Han gikk 500 meter og tilbake i stedet for å lage mat selv. De var helt handikappa uten kvinna i livet sitt tror jeg, Endret 15. november 2024 av NakenPanda 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #108 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror at det er viktig å være bevisst på at Tore (27) som er skuffet over hva livet byr på aldri selv har opplevd å være «det foretrukne kjønnet i årtusener». Han er født rundt år 2000 i et samfunn hvor likestilling har vært mantraet i lang tid. «Menn» er ikke en stamme som i 1000 år har konspirert for å tråkke på sine egne mødre, søstre og døtre. Vi er individer som har mye mer lojalitet til venner og familie enn til random mennesker med samme kjønnsorgan som oss selv. Anonymkode: fd280...ac3 På ingen måte. Selv om han selv er relativt ung, er han oppdratt AV og lever MED mennesker som er veldig formet av et patriarkalsk samfunn, og vi lever fremdeles i et patriarkalsk samfunn. Derfor føles likestilling ut som skjevdeling for mange menn. Hans mannlige rollemodeller er heller ikke de beste det er et nybrottsarbeid å finne ut av hva mannsrollen nå skal bestå av, før holdt det å ha en jobb og brødfø familien, nå krever kvinner noe annet, det er ikke et urimelig krav at menn skal ha et minimum av enosjonell intelligens og bidra på hjemmebane, men det føles slik for mange menn. At kvinner ber om «the bear minimum” føler ut som de ber om for mye. Anonymkode: 54192...eda 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #109 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (10 minutter siden): 2 ish timer om dagen totalt tenker jeg , men mest i intense perioder med maling og spakling, utskiftning av LEDs i hele huset, estattet kjøkkenvifte, innebygget kjøleskap, fulgt opp utskiftning av Villavent passiv luftning system, satt opp 3 skap med PAX fra IKEA snakke og følge opp levrandører, leveringer og hente det som skal skiftes ut hvis det ikke blir levert. Skiftet dekk ikke mindre enn 3 ganger i år grunnet punktering av dekk, hatt bil på service 1 gang hatt den på garanti utskiftning av deler hos Bilia en gang. Vasket bilen 1 gang per måned ish, skrevet 2 skademeldinger pga folk som ikke kan lys eller forkjørsregler så 2 ganger på verksted med leivebil og alt det medfører, snakke med forsikring selsap så man får penger tilbake. Har ikke plen med noen ambisjoner, men dugnad 2 ganger i året + styrearbeid i sameiet som tar sin tid. Når kona knuser telefonen er dette "mitt" problem, når det mangler skap plass (samtidig som hun har 75% av plassen allerede) er dette også not jeg må ta tak i. Jobber 8 timer hver dag +45 minutter reise hver dag, henter barn i barnehage 1 gang per dag, gjør 80% av mat shopping , kona lager nok mer mat, men jeg vasker huset nesten hver helg, og hun vasker klær mest. Jeg blir ikke utbrent, syk eller klager på at jeg har "manne sykdommer" og har i 10 år vært pappa med delt omsorg uten at barnet eller noen andre tok skade av det. Menn gjør betydelig mer i hverdagen enn de får kreditt får, skolen og barnehagen er full av menn som gjør en betydelig del av arbeidet med å ha barn. Hils til "vennen" din du Tror ikke mange ville blitt utbrent av dette du beskriver her. Det høres ut som du og kona de har et ganske fint, og ikke alt for travelt liv. Dere har en fordeling som fungerer. Nå er det ikke menn som deler på oppgavene hjemme, kvinner blir utbrente av. Anonymkode: 8e7b3...1a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 15. november 2024 #110 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke mange ville blitt utbrent av dette du beskriver her. Det høres ut som du og kona de har et ganske fint, og ikke alt for travelt liv. Dere har en fordeling som fungerer. Nå er det ikke menn som deler på oppgavene hjemme, kvinner blir utbrente av. Anonymkode: 8e7b3...1a6 0630 til 2000 er uten noen som helst annet en jobb og familie, hvor mye mer kan man egetlig bruke av døgnet når man treffer puta kl 2230. Jeg tror kvinner takler stress verre enn menn i snitt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #111 Del Skrevet 15. november 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): På ingen måte. Selv om han selv er relativt ung, er han oppdratt AV og lever MED mennesker som er veldig formet av et patriarkalsk samfunn, og vi lever fremdeles i et patriarkalsk samfunn. Derfor føles likestilling ut som skjevdeling for mange menn. Anonymkode: 54192...eda Jeg tror at vi har en fundamental uenighet her som vil gjøre det veldig vanskelig å komme til noen enighet. Norge i dag er etter min mening ikke et patriarkalsk samfunn. Anonymkode: fd280...ac3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #112 Del Skrevet 15. november 2024 NakenPanda skrev (12 minutter siden): 0630 til 2000 er uten noen som helst annet en jobb og familie, hvor mye mer kan man egetlig bruke av døgnet når man treffer puta kl 2230. Jeg tror kvinner takler stress verre enn menn i snitt jeg Kjenner ingen kvinner som gjør annet enn jobb og familie fra 6 (ofte tidligere om de har yngre barn), om morgenen til de legger seg på kvelden. Er ikke dette vanlig når man velger familielivet? De kvinnene som blir utbrent, er de som har 99% av ansvaret for barna og 99% av ansvaret for hus, hjem, planlegging/logistikk og innkjøp. Mannen er trøtt etter jobb og må bli tilrettelagt for. Desverre er det ganske mange som har det sånn. Dette er veldig dumt, da flere og flere kvinner velger å få barn uten menn, eller velger et barnløse liv. De lykkeligste kvinnene er de som er single. Som resulterer i flere deprimerte og enslige menn, da det viser seg at de lykkeligste mennene er gift/i samboerskap. Det er helt sant at mange kvinner rundt perimenopause/menopause (alder ca 35-55 år) reagerer meget negativt på stress og kan bli veldig syke av det. Hormonbehandling kan hjelpe, men ellers er det lite forsket på den type kvinnehelse. Anonymkode: 8e7b3...1a6 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #113 Del Skrevet 15. november 2024 Jeg mener samfunnet har ansvar for sin befolknings helse generelt, å ha et godt tilbud til dem og ta ta i strukturelle problemer. Vi mennesker har ansvar for å behandle hverandre ordentlig og ikke oppføre oss dritt mot hverandre. Men det maset om at menn blir dytta til høyre fordi kvinner er slemme, det gidder jeg ikke. Menns oppførsel er like elendig mot kvinner selv om det ikke er like mye i de etablerte mediene. Skjønner godt de ikke vil henge i etablerte medier, da. Enten så skjerper alle seg kraftig, eller så får vi bare ha stigmatisering alle veier. Rettferdig drittslenging er faktisk bedre enn skeiv drittslenging. Nå får gutta også oppleve hvordan det er å bli stigmatisert og så latterliggjort når man sier ifra om det. Velkommen i alle andres klubb. Nå vet de hvordan det er å oppleve stigma, både på bakgrunn av kjønn og hudfarge. Jeg prøver å omtale alle fint og bry meg, men jeg skjønner godt at damene ikke er positivt innstilt . Håper egentlig alle kan ta i et tak, men er redd det er for betent til at det skjer. Anonymkode: b07a5...a1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #114 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg mener samfunnet har ansvar for sin befolknings helse generelt, å ha et godt tilbud til dem og ta ta i strukturelle problemer. Vi mennesker har ansvar for å behandle hverandre ordentlig og ikke oppføre oss dritt mot hverandre. Anonymkode: b07a5...a1f Bra. Sitat Men det maset om at menn blir dytta til høyre fordi kvinner er slemme, det gidder jeg ikke. Når sentrums-partier har blitt feministisk så er det vel en rimelig konsekvens at de som ikke tror på feminisme søker seg mot høyre? Når stats-filosofien er at halve befolkningen er overgripere og idioter så kan det neppe overraske om denne halvdelen finner seg en annen filosofi? Man må uansett ta ansvar for egne valg og holdninger og jeg håper at folk som stemmer til høyre, evt langt til høyre gjør det ut fra en overbevisning om at det er den beste politikken, og ikke for å «straffe» feminister og/eller venstre-sida. Sitat Menns oppførsel er like elendig mot kvinner selv om det ikke er like mye i de etablerte mediene. Skjønner godt de ikke vil henge i etablerte medier, da. Enten så skjerper alle seg kraftig, eller så får vi bare ha stigmatisering alle veier. Rettferdig drittslenging er faktisk bedre enn skeiv drittslenging. Nå får gutta også oppleve hvordan det er å bli stigmatisert og så latterliggjort når man sier ifra om det. Velkommen i alle andres klubb. Nå vet de hvordan det er å oppleve stigma, både på bakgrunn av kjønn og hudfarge. Problemet med dette er at vi er forhåpentligvis ikke to enhetlige «stammer». Hvis en kvinne banker en mann i dag så blir ikke det rettet opp ved at en helt annen mann banker en helt annen kvinne i morgen. Å skulle påføre individer smerte fordi helt andre individer har påført andre smerte før er uholdbart. En tanke om at noen er priviligerte og må «jekkes ned» for å føle på hvordan andre har det er kanskje fristende men tenk deg om. Skal kvinner med mastergrad tvinges til å jobbe på søppelbil 2 dager i måneden for å gjøre dem mer bevisst? Klatre i kraftmaster? Sitat Jeg prøver å omtale alle fint og bry meg, men jeg skjønner godt at damene ikke er positivt innstilt . Håper egentlig alle kan ta i et tak, men er redd det er for betent til at det skjer. Det er en god start å jobbe med seg selv og prøve å være empatisk. Kanskje kan du ikke redde verden på det viset, men kanskje kan du gjøre verden litt bedre. Anonymkode: fd280...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #115 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Bra. Når sentrums-partier har blitt feministisk så er det vel en rimelig konsekvens at de som ikke tror på feminisme søker seg mot høyre? Når stats-filosofien er at halve befolkningen er overgripere og idioter så kan det neppe overraske om denne halvdelen finner seg en annen filosofi? Man må uansett ta ansvar for egne valg og holdninger og jeg håper at folk som stemmer til høyre, evt langt til høyre gjør det ut fra en overbevisning om at det er den beste politikken, og ikke for å «straffe» feminister og/eller venstre-sida. Problemet med dette er at vi er forhåpentligvis ikke to enhetlige «stammer». Hvis en kvinne banker en mann i dag så blir ikke det rettet opp ved at en helt annen mann banker en helt annen kvinne i morgen. Å skulle påføre individer smerte fordi helt andre individer har påført andre smerte før er uholdbart. En tanke om at noen er priviligerte og må «jekkes ned» for å føle på hvordan andre har det er kanskje fristende men tenk deg om. Skal kvinner med mastergrad tvinges til å jobbe på søppelbil 2 dager i måneden for å gjøre dem mer bevisst? Klatre i kraftmaster? Det er en god start å jobbe med seg selv og prøve å være empatisk. Kanskje kan du ikke redde verden på det viset, men kanskje kan du gjøre verden litt bedre. Anonymkode: fd280...ac3 Selvfølgelig er det uholdbart, men det er ikke verre enn å tenke på det nøyaktig på samme måten som man tenker på at menn stikker til høyre. Hvis man blir behandlet dårlig og latterliggjort eller får opplevelsene sine bagatellisert, så vender man ryggen til og søker tilhørighet annetsteds og går gjerne til motangrep. Kvinner er ikke mer førstebevegere enn det menn er. For å komme vekk fra dette må vi slutte med skyldfordeling og erklære at vi selv har ansvar. Det gjelder alle. Å kreve empati den ene veien ved å påpeke at ellers går det til helvete, er et elendig insentiv. Vi bør utvise empati fordi våre medmennesker fortjener det. Det er ikke sånn at "den ene siden" kommer til å forbedre seg hvis ikke de opplever at "den andre siden" har den innstillingen også. Ingen kommer til å skjerpe seg hvis de opplever at andre ikke også gjør det. Det er vårt felles ansvar. Den ene siden skal ikke leke Jesus mens den andre raser av sted. Jeg snakker om disse sidene fordi vi har en polarisering, så det er grovt snakka. Jeg håper og tror at jeg allerede gjør verden litt bedre for noen, både kvinner og menn, ved å ikke se over hodene på dem som vi gjør i de dumme debattene. Og ved å ta dem på alvor, noe som ikke vil si å bare dulle med dem. Anonymkode: b07a5...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 17. november 2024 #116 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.34): Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på. Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme? Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre? Anonymkode: 69909...c73 Ingen grunn til å takke deg for at du sier det, slik mange høner på KG faktisk har gjort, basert på "likes" på startinnlegget ditt. Du bare bekrefter det mange av oss allerede er smertelig klar over, nemlig; (påståtte) utfordringer menn måtte ha med egen (eget kjønns) mentale helse = ta deg sammen mann! Kvinners (beviselige) problemer med mental helse/strukturelle patriarkalske utfordringer = samfunnet må legge til rette/gjøre lovendringer/støtte/betale/hjelpe til. Som man sier det enkelt oppsummert, enten det er krig eller organisering av et samfunn: Women are victims, men are numbers. Jepp, jeg sa det. Nei, jeg er ikke misogynist, men realist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #117 Del Skrevet 17. november 2024 Gorgonzola skrev (6 timer siden): Ingen grunn til å takke deg for at du sier det, slik mange høner på KG faktisk har gjort, basert på "likes" på startinnlegget ditt. Du bare bekrefter det mange av oss allerede er smertelig klar over, nemlig; (påståtte) utfordringer menn måtte ha med egen (eget kjønns) mentale helse = ta deg sammen mann! Kvinners (beviselige) problemer med mental helse/strukturelle patriarkalske utfordringer = samfunnet må legge til rette/gjøre lovendringer/støtte/betale/hjelpe til. Som man sier det enkelt oppsummert, enten det er krig eller organisering av et samfunn: Women are victims, men are numbers. Jepp, jeg sa det. Nei, jeg er ikke misogynist, men realist. Det passer narrativet ditt å fremstille det sånn, men mange menn som nå erklærer at vi som samfunn må ta menns mentale helse på alvor, har selv latterliggjort utfordringer som kvinner møter i samfunnet og bagatellisert kvinners mentale og psykiske uhelse i en relativ fremstilling der menn har det verst og har større og mer alvorlige problemer enn kvinner, og at kvinnene bør skjerpe seg. Vi har alt å tape på denne konkurransen, som kvinner ikke er alene om å skape. Anonymkode: b07a5...a1f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #118 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det passer narrativet ditt å fremstille det sånn, men mange menn som nå erklærer at vi som samfunn må ta menns mentale helse på alvor, har selv latterliggjort utfordringer som kvinner møter i samfunnet og bagatellisert kvinners mentale og psykiske uhelse i en relativ fremstilling der menn har det verst og har større og mer alvorlige problemer enn kvinner, og at kvinnene bør skjerpe seg. Vi har alt å tape på denne konkurransen, som kvinner ikke er alene om å skape. Anonymkode: b07a5...a1f De har også bagatellisert andre MENNS mentale helse. De fleste menn har opplevd i løpet av livet at kompiser forventer at de er tøffe, og at alt av depresjoner, tunge tanker osv. blir oppfattet som svakhet og latterliggjort. Anonymkode: 607b3...3fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 19. november 2024 #119 Del Skrevet 19. november 2024 Det er vel ikke nevnt med et eneste ord i media at det er mannsdagen i dag, 19.november. Ingen kvinner som gratulerte meg på jobb (eller menn). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #120 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.34): Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på. Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme? Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre? Anonymkode: 69909...c73 Å så bitter du var da? Skal ikke menn få bli tatt på alvor? Når det er sagt så er fokuset på psykisk helse til alle voksne alt for dårlig i utgangspunktet. At man må gå så langt at man må være suicidal for å få hjelp er helt sykt. Anonymkode: a91ba...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå