Trolltunge Skrevet 11. mars #181 Del Skrevet 11. mars (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan det være at eldre menn så rettferden i likeverd og like muligheter, mens yngre menn opplever at feminisme nå i stor grad handler om en kollektiv/stats-sanksjonert forfordeling av kvinner, undertrykking og konspirasjonsteorier om «matriarkatet»? Anonymkode: fd280...ac3 Mulig de tror det er slik at menn har tapt på likestillingssaken, men det er menn som min far skjønner dette riktig. At altfor mange menn ikke gidder å lese seg opp på historie, men bare påstår at menn har tapt på dette som boblende papegøyer, det gir menn større problemer enn nødvendig. Man forteller jo da seg selv noe som setter deg i en offerrolle og i sjakk matt nærmest. Menn som ikke holder på slik lever istedenfor livet sitt på bedt mulig måte, uten å anse seg som noe offer for noe. Ingen kvinner jeg har hørt om som har det minste ønske om å sette menn i samme situasjon som menn satte kvinner i årevis. I generasjoner. Om et kjønn skulle hate og frykte det andre kjønnet hadde det vært logisk at kvinner hatet og fryktet menn, men men heldigvis for menn bruker ikke vi den fortiden mot dem annet enn som referanse til hvordan vi ikke lenger vil ha det. For det vil vi virkelig ikke. Å bli behandlet som vare/ting og har ingenting å si for eget liv... og menn klager over likestilling som ikke er optimalt for den? Det er fremdeles likestillingsjamper å kjempe også. Kvinner i verden som fremdeles selges som varer fra mann til mann. Fra far til ektemann hun ikke har valgt. Så ja jeg synes helt oppriktig at menn som furter kan holde kjeft, og heller lese historiebøker. Endret 11. mars av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #182 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan det være at eldre menn så rettferden i likeverd og like muligheter, mens yngre menn opplever at feminisme nå i stor grad handler om en kollektiv/stats-sanksjonert forfordeling av kvinner, undertrykking og konspirasjonsteorier om «matriarkatet»? Anonymkode: fd280...ac3 Vet du hva forfordele betyr? Anonymkode: b4b6d...647 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #183 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet du hva forfordele betyr? Anonymkode: b4b6d...647 Ja, jeg vet det. Var det en spesiell grunn til at du spurte? Anonymkode: fd280...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #184 Del Skrevet 11. mars Trolltunge skrev (1 time siden): Mulig de tror det er slik at menn har tapt på likestillingssaken, men det er menn som min far skjønner dette riktig. Ordene «likestilling» og «feminisme» rommer mye. De som hevder noe annet har ikke skjønt det riktig. Er du en av disse som ikke skjønner dette riktig? Sitat At altfor mange menn ikke gidder å lese seg opp på historie, men bare påstår at menn har tapt på dette som boblende papegøyer, det gir menn større problemer enn nødvendig. At alt for mange kvinner ikke gidder å lese seg opp på temaet men påstår at kvinner er offer for patriarkatet som boblende papegøyer gir menn og kvinner større problemer enn nødvendig. Sitat Man forteller jo da seg selv noe som setter deg i en offerrolle og i sjakk matt nærmest. Menn som ikke holder på slik lever istedenfor livet sitt på bedt mulig måte, uten å anse seg som noe offer for noe. Kvinner og kvinnelige feminister er _eksperter_ på å regissere seg selv i en offerrolle som ledd i en brutal kamp om makt og narrativ. De har ganske stor suksess med dette fordi (menn og kvinner) har lett for å se på kvinner som offer. Når menn prøver seg på samme strategi så fungerer det langt dårligere fordi samfunnet ser mannlige undertrykkede som patetiske heller enn som søte fugleunger med brukken vinge. Sitat Ingen kvinner jeg har hørt om som har det minste ønske om å sette menn i samme situasjon som menn satte kvinner i årevis. I generasjoner. Om et kjønn skulle hate og frykte det andre kjønnet hadde det vært logisk at kvinner hatet og fryktet menn, men men heldigvis for menn bruker ikke vi den fortiden mot dem annet enn som referanse til hvordan vi ikke lenger vil ha det. For det vil vi virkelig ikke. «Jeg driter i menns mentale helse»… Sitat Å bli behandlet som vare/ting og har ingenting å si for eget liv... og menn klager over likestilling som ikke er optimalt for den? Når en far mister kontakten med barnet sitt i 2025 så er det greit fordi en kvinne ble nektet å jobbe i 1950? Det synes som en total svikt i empatiske evner? Sitat Det er fremdeles likestillingsjamper å kjempe også. Kvinner i verden som fremdeles selges som varer fra mann til mann. Fra far til ektemann hun ikke har valgt. Det finnes likestillingskamper å kjempe. I verden og i Norge. For kvinner og menn. «Patriarki» i Norge i dag er dog en like latterlig konspi teori som illuminati eller penge-jøden. Sitat Så ja jeg synes helt oppriktig at menn som furter kan holde kjeft, og heller lese historiebøker. Hvis jeg mener at du leser for lite og burde holde kjeft, vil du da bli stille? Ikke? Da foreslår jeg at du holder tåta med tilbakestående krav som den setningen over. Seriøst, illiberalt hjernedødt vås. Anonymkode: fd280...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. mars #185 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ordene «likestilling» og «feminisme» rommer mye. De som hevder noe annet har ikke skjønt det riktig. Er du en av disse som ikke skjønner dette riktig? At alt for mange kvinner ikke gidder å lese seg opp på temaet men påstår at kvinner er offer for patriarkatet som boblende papegøyer gir menn og kvinner større problemer enn nødvendig. Kvinner og kvinnelige feminister er _eksperter_ på å regissere seg selv i en offerrolle som ledd i en brutal kamp om makt og narrativ. De har ganske stor suksess med dette fordi (menn og kvinner) har lett for å se på kvinner som offer. Når menn prøver seg på samme strategi så fungerer det langt dårligere fordi samfunnet ser mannlige undertrykkede som patetiske heller enn som søte fugleunger med brukken vinge. «Jeg driter i menns mentale helse»… Når en far mister kontakten med barnet sitt i 2025 så er det greit fordi en kvinne ble nektet å jobbe i 1950? Det synes som en total svikt i empatiske evner? Det finnes likestillingskamper å kjempe. I verden og i Norge. For kvinner og menn. «Patriarki» i Norge i dag er dog en like latterlig konspi teori som illuminati eller penge-jøden. Hvis jeg mener at du leser for lite og burde holde kjeft, vil du da bli stille? Ikke? Da foreslår jeg at du holder tåta med tilbakestående krav som den setningen over. Seriøst, illiberalt hjernedødt vås. Anonymkode: fd280...ac3 Dette er en suppe jeg ikke engang gidder å gå inn i. Du konkluderer crazy. Jeg lever i et likestilt forhold, hvor vi har glede av å ha hverandre, mine venner det samme (ellers har de skilt seg), og mine sønner lever godt i dagens samfunn, selv om både gutter og jenta sier at det er noe riv ruskende galt med datingkulturen i dag, og at man må styre godt for å ikke falle nedi en kjøp- og kast mentalitet som er svært overfladisk. De aller fleste kvinner og menn takler samfunnet som det er, og tilpasser seg. Man må nå, som tidligere, ikke være naiv og dum ovenfor mennesker som ikke gjør deg godt. Slik er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #186 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 10.24): Nå må en del av gutta her roe ned. De fleste av damene som er på KG, er damer som ikke får til forhold, og derfor er frustrerte, sinte og har det vondt med seg selv. Men det er altså KG-damene, de fleste andre damer er ålreite, og hater ikke menn. Anonymkode: a28a2...192 KG-damene? Takk for at du tydeligvis vet hvordan jeg fungerer. Anonymkode: 49498...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #187 Del Skrevet 11. mars Trolltunge skrev (20 minutter siden): Dette er en suppe jeg ikke engang gidder å gå inn i. Du konkluderer crazy. Jeg tenker at jeg hadde en fornuftig konklusjon på et innlegg som til tider var crazy. Bra at du ikke forfølger den tråden videre. Sitat Jeg lever i et likestilt forhold, hvor vi har glede av å ha hverandre, mine venner det samme (ellers har de skilt seg), og mine sønner lever godt i dagens samfunn, selv om både gutter og jenta sier at det er noe riv ruskende galt med datingkulturen i dag, og at man må styre godt for å ikke falle nedi en kjøp- og kast mentalitet som er svært overfladisk. De aller fleste kvinner og menn takler samfunnet som det er, og tilpasser seg. Man må nå, som tidligere, ikke være naiv og dum ovenfor mennesker som ikke gjør deg godt. Slik er livet. Jeg er ikke uenig i noe av dette. Anonymkode: fd280...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. mars #188 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at jeg hadde en fornuftig konklusjon på et innlegg som til tider var crazy. Bra at du ikke forfølger den tråden videre. Jeg er ikke uenig i noe av dette. Anonymkode: fd280...ac3 Da tolket du meg merkelig. Jeg er ikke for kjønnskamper. Jeg tror oppriktig at kvinner og menn er biologisk innstilt mot hverandre, og trenger hverandre. Likestilling er ikke en trussel mot dette, og krever heller ikke at vi blir fullstendig like. Det kan vi neppe bli. Derfor bedre å utfylle hverandre, og vi er utallige par som klarer akkurat det, selv om vi heller ikke nødvendig er like, par til par. Par består jo av individer med individuelle ulikheter også. Å sparke etter det vi ønsker og trenger er bare ikke smart. Da trekker det vi ønsker og trenger seg bort fra oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #189 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 15.37): I 2023 ble det registrert 693 selvmord i Norge, 495 hos menn og 198 hos kvinner. Og denne statistikken vil du altså gjøre værre for menn TS Anonymkode: 58bd5...d52 Ta deg en tur på din lokale DPS så får du forklaringen bak det tallet. Det at flere menn tar livet sitt er ikke fordi de er sykere eller har det verre enn kvinner. Det er fordi menn ikke oppsøker hjelp. Det er synd at noen sliter, mann eller kvinne er irrelevant. Men jeg synes ikke synd på de som ikke tar ansvar for seg selv og oppsøker hjelp. Hjelpen er der, de har tilgang til like mye informasjon som kvinner. Menn velger heller å ikke oppsøke hjelp på grunn av forskjellige grunner, stolthet, latskap, svakhet, hvem vet. Men tilbudet er der, de velger å ikke benytte seg av den. Mer komplisert enn som så er det ikke. Faktisk så blir menn prioritert mer enn kvinner hos DPS men de benytter seg ikke av det. Menn har et forsprang på alle arenaer i livet og allikevel så er det de det er mest synd på? Det henger ikke på greip. Menn har det så mye lettere i livet kvinner og det har de alltid hatt, frem til nyere tid heldigvis. Det å ikke få pult er deres største problem. Utsendepresset legger de på seg selv, for kvinner velger menn etter personlighet og holdninger. Det er en sjeldenhet å finne en god mann med god personlighet og gode holdninger i dag og det kan menn for helt selv. Kvinner velger heller å være alene enn å være med en mann som behandler dem dårlig. Før i tiden så var kvinner avhengig av menn økonomisk for å overleve, i dag jobber man selv for pengene. Menn har alltid hatt det lettere enn kvinner. De har alltid vært den som styrer hele familien med makt og vold, bruker kvinner som fødemaskiner og slaver i hjemmet, menn blir prioritert på jobb og får bedre betalt for akkurat samme jobben som kvinner gjør. Menn får et forsprang under utdanning kun fordi de er menn. Listen er endeløs og menn kommer alltid best ut. Det at kvinner nå har mer ryggrad og står opp for seg selv og er mer selvstendige, DET er problemet til menn. De har nå innsett at vi ikke trenger dem mer og det skader egoet deres og det liksom gjør dem "psykere". Så selvmordsstatistikken sier ikke noe om hvem som er sykest eller har det verst. Anonymkode: 2c690...d8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #190 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Men jeg synes ikke synd på de som ikke tar ansvar for seg selv og oppsøker hjelp. Det er en sjeldenhet å finne en god mann med god personlighet og gode holdninger i dag og det kan menn for helt selv. Menn har alltid hatt det lettere enn kvinner. Anonymkode: 2c690...d8a Jo mer jeg leser KG jo mer tenker jeg på kvinner som motbydelige. Nok KG for i dag… Anonymkode: fd280...ac3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 11. mars #191 Del Skrevet 11. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.34): Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på. Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme? Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre? Anonymkode: 69909...c73 Det komiske er at selv i datingtråder her, så blir man belært om hvor ensomme kvinner er og hvordan de bør senke kravene så de ikke skal være single. Du hører jo det samme ute i det virkelige liv iblant, også - hvor "insings" liksom er et fenomen blant kvinner. Ulykkelige, ufrivillige single kvinner som har "valgt bort seg selv" gjennom å narre seg selv til å tro at de er bedre partnermateriale enn de visstnok egentlig er. For, om de senker kravene vil jo ikke de ensomme mennene være ensomme, og det er enklere for menn som mener noe å be kvinner endre seg enn å be menn om å ordne opp i egen dritt. Menn er menns verste fiende. Det er helt sikkert noe i denne "male loneliness"-trenden, men hele denne ideen om maskulinitet som f.eks. evnen til å være "sterk" når det blåser friskt i livet og stå i det - alene - er jo først og fremst skapt av menn selv, når man skal prøve å dominere over andre menn. Skulle du vise følelser, er du "kvinnfolK" eller "homo". Eller begge deler. Og så sutrer menn likevel over manglende fokuset på menns psykiske helse - det samme fokuset som man selv dreper i "maskulinitetens" navn. Endret 11. mars av knooters 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #192 Del Skrevet 13. mars knooters skrev (På 11.3.2025 den 19.42): Det komiske er at selv i datingtråder her, så blir man belært om hvor ensomme kvinner er og hvordan de bør senke kravene så de ikke skal være single. Du hører jo det samme ute i det virkelige liv iblant, også - hvor "insings" liksom er et fenomen blant kvinner. Ulykkelige, ufrivillige single kvinner som har "valgt bort seg selv" gjennom å narre seg selv til å tro at de er bedre partnermateriale enn de visstnok egentlig er. For, om de senker kravene vil jo ikke de ensomme mennene være ensomme, og det er enklere for menn som mener noe å be kvinner endre seg enn å be menn om å ordne opp i egen dritt. Menn er menns verste fiende. Det er helt sikkert noe i denne "male loneliness"-trenden, men hele denne ideen om maskulinitet som f.eks. evnen til å være "sterk" når det blåser friskt i livet og stå i det - alene - er jo først og fremst skapt av menn selv, når man skal prøve å dominere over andre menn. Skulle du vise følelser, er du "kvinnfolK" eller "homo". Eller begge deler. Og så sutrer menn likevel over manglende fokuset på menns psykiske helse - det samme fokuset som man selv dreper i "maskulinitetens" navn. Nettopp. To av mine manns kompiser har blant annet forsøkt å overbevise ham at han har sjanse på noe mye bedre enn meg, at jeg ikke var pen nok, "hvorfor gadd du å velge ei dame med unger" og så videre. Disse kompisene er langtidssingle. Så var det en kollega på jobb som pushet en annen kollega og venn av ham til å ligge med ei dame på julebordet, mens han hadde kone hjemme. Liksom, at man må ta seg av det livet gir deg, bla bla bla. Anonymkode: 607b3...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #193 Del Skrevet 13. mars Ja, det har gått for langt. Kvinner inntok offerrollen på litt for mange områder, pendelen svingte og nå inntar menn offerrollen og skylder på feminismen for alt som har gått galt i livet deres. Det VAR interessant å løfte menns problemer en stund, da narrativet var at kvinner var den lidende part. Men dette gnålet har gått for langt nå, og for mye på repeat, minner noen ganger nesten om en konspirasjonsteori. Det er synd på en del folk, og det kan ha med samfunnet å gjøre. Men ikke nødvendigvis om kjønn. Synes vi alle burde prøve å bygge hverandre mer opp nå, i stedet for å krangle om hvem som har det verst. Anonymkode: 4d477...17e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #194 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det har gått for langt. Kvinner inntok offerrollen på litt for mange områder, pendelen svingte og nå inntar menn offerrollen og skylder på feminismen for alt som har gått galt i livet deres. Det VAR interessant å løfte menns problemer en stund, da narrativet var at kvinner var den lidende part. Men dette gnålet har gått for langt nå, og for mye på repeat, minner noen ganger nesten om en konspirasjonsteori. Det er synd på en del folk, og det kan ha med samfunnet å gjøre. Men ikke nødvendigvis om kjønn. Synes vi alle burde prøve å bygge hverandre mer opp nå, i stedet for å krangle om hvem som har det verst. Anonymkode: 4d477...17e Problemet er at mye av menns klaging går ut på at de ikke får pult. Og ikke bare det at de ikke får pult, men at de ikke får pult pene damer, gjerne en del yngre enn dem selv. At nabodama på samme alder som dem, med ordinært utseende, heller ikke har hatt sex på tre år, bryr de seg ikke om. De ser henne ikke. Anonymkode: 607b3...3fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #195 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 20.30): Det viktigste uansett hvilke kjønnsgruppe, er å ikke skyve alle under samme kam. For det er menn der ute som er ålreite og det er noen som er helt på hodet. Samme med kvinner. Noen kvinenr er ålreite, andre ikke. Anonymkode: dbbdd...dd5 Forstår ikke at folk ikke skjønner dette. Anonymkode: 55270...5e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå