Gå til innhold

Jeg driter i menns mentale helse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og derfor blir de ikke tatt seriøst. Hvis de virkelig mener at et one night stand fikser ensomheten deres, så bør de gå i behandling.

Anonymkode: 607b3...3fe

Enig. Det er pga dette fokuset at de ikke får sympati. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Den dagen russerne kommer skal jeg stå å se på at dere blir utsatt for krigsforbrytelser uten å hjelpe til. Noen som ønsker at 2/3 av menn forsvinner over natta fortjener ikke en dritt.

Kommer ikke til å forsvare dette landet, og jeg skal påvirke unge menn gjennom sosiale medier til å nekte militærtjeneste.

Anonymkode: c06a9...7fe

Så pga at en person skriver dette så mener du at alle kvinner tenker sånn?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og du må gjerne drite i mentale menns helse, men da driter du i kvinners mentale helse også. Det er jo akkurat samme pott i statsbudsjettet. Det øremerkes ikke noen penger til menns mentale helse. Så brukes det mindre penger på menns mentale helse så kommer det til å brukes mindre penger på kvinners mentale helse. 

Anonymkode: d6ad1...213

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne var ikke det nok...

Anonymkode: 01d74...f78

Men det er ikke kjønns avhengig. Psykiatrien her i landet er helt elendig. Skal syyykt mye til for å få hjelp generelt

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen russerne kommer skal jeg stå å se på at dere blir utsatt for krigsforbrytelser uten å hjelpe til. Noen som ønsker at 2/3 av menn forsvinner over natta fortjener ikke en dritt.

Kommer ikke til å forsvare dette landet, og jeg skal påvirke unge menn gjennom sosiale medier til å nekte militærtjeneste.

Anonymkode: c06a9...7fe

Kvinner blir mer og mer viktige for Forsvaret. Flere av oss har allerede fått brev om hvor vi skal møte i tilfelle krig eller krise. Jeg skal gledelig forsvare menn, kvinner og barn om det trengs. Jeg skal til og med forsvare incels som deg.

Anonymkode: b6a32...176

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (14 minutter siden):

Enig. Det er pga dette fokuset at de ikke får sympati. 

En kvinne kan si at hun savner å bli holdt rundt. Hun burde gå i terapi heller enn å sutre?

Anonymkode: fd280...ac3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke kjønns avhengig. Psykiatrien her i landet er helt elendig. Skal syyykt mye til for å få hjelp generelt

Det stemmer at det skal svært mye til for å få hjelp. Et annet problem er at om man er utredet hos DPS så er det svært vanskelig å få en ny utredning. Så om det er noen feil eller mangler i den første utredningen så er det ekstremt vanskelig å få feilen rettet opp. Dette selv om de er åpenbart at den frøste utredningen er feil. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (11 minutter siden):

Så pga at en person skriver dette så mener du at alle kvinner tenker sånn?

Det er noe fascinerende over veldig sadistiske mennesker. Jeg som kvinne hadde hjulpet en mann eller en kvinne som var utsatt for tortur, voldtekt og andre ting, hvis jeg hadde mulighet til å hjelpe. Jeg hadde ikke brydd meg om vedkommende var mannsjåvinist, feminist, homo, hetero, trans, Trump-supporter elle gammel grinebiter som klaget på alt og alle.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En kvinne kan si at hun savner å bli holdt rundt. Hun burde gå i terapi heller enn å sutre?

Du forstår forskjellen mellom nærhet og mekanisk one night stand, der du bruker kvinnen som et hull å tømme deg i? Man blir ikke mindre ensom av å ha et one night stand! Du puler, så er du like ensom dagen etterpå. Det blir som å pisse i buksa.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kvinner blir mer og mer viktige for Forsvaret. Flere av oss har allerede fått brev om hvor vi skal møte i tilfelle krig eller krise. Jeg skal gledelig forsvare menn, kvinner og barn om det trengs. Jeg skal til og med forsvare incels som deg.

Anonymkode: b6a32...176

Jeg får ikke lov til å tjenestegjøre i Norge, ellers hadde jeg gjort det samme som deg. Begge mine bestemødre har vært i krigen og forsvart verden mot fascisme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo ikke det samme. Mekanisk puling uten affeksjon eller følelser hjelper da ingenting mot ensomhet

Endret av Maleficenta
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.34):

Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på.

Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme?

Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre?

Anonymkode: 69909...c73

Det er ikke snakk om å ha fokus på en gruppens mentale helse fremfor en annens.

Det er ikke snakk om hvem som er mer ensom, menn eller kvinner.

Men faktum er at menn i mindre grad snakker om psykiske utfordringer, vanskeligheter i livet, oppsøker mindre hjelp.

Bevegelse....  Det driter jeg i.

Faktum er at menn topper selvmordstatistikken, 707 mennesker tok livet sitt ifjor. Flertallet av dem er menn.

Kvinner har flest forsøk, menn velger ofte metoder som gjør at de tar livet sitt ved første forsøk. Kvinner oppsøker i større grad hjelp, og forsøkene er i stor grad et rop om hjelp. Menn bare avslutter livet sitt.

Driter du også i at 707 mennesker i 2023 valgte å ta sitt eget liv fordi livet var så tungt at de ikke så noen annen utvei? Driter du i at de fleste av disse var menn... Fordi menn ikke endrer holdningene sine?

Menn og kvinner er forskjellige, menn og kvinner snakker om sine utfordringer på helt forskjellige måter. Vi kan ikke forvente at menn skal gjøre ting akkurat som oss kvinner eller som kvinner vil. Akkurat som menn ikke kan forvente det samme av kvinner. Vi er forskjellige, vi har forskjellige utfordringer i livet og hvordan vi håndterer det.

Ensomhet er ikke bare økende blant menn, men i befolkningen generelt.

Psykiske helseutfordringer er den større trusselen for helsen i verden for tiden, aller mest pga ensomhet uavhengig av kjønn. Problemet er dog at menn ikke håndterer det på samme måte, de velger ofte heller å ta sitt eget liv, dessverre.

707 mennesker, noens far, sønn, ektefelle, kjæreste, venn, svoger, barnebarn.

Men såklart du driter i det, andre ting er mer politisk korrekt å bry seg om.

Anonymkode: 26112...81b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

I 2023 ble det registrert 693 selvmord i Norge, 495 hos menn og 198 hos kvinner.

Og denne statistikken vil du altså gjøre værre for menn TS :roll:

Anonymkode: 58bd5...d52

Disse tallene er feil, oppdatert er totalen 707 for 2023.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt å ikke dømme hele gruppen med menn. Min mann tar veldig vare på alle rundt seg. Han hadde en venn som slet psykisk, da stilte hele guttegjengen opp, og var veldig opptatt av å prate om det og vise at de var der. Det hjalp han mye, og førte til at han begynte på ny utdanning og fikk ny jobb. Skjønner ikke hvorfor alt må være en kjønnskamp. Menn er like forskjellige som kvinner er.

Anonymkode: 2b011...c6e

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er ikke snakk om å ha fokus på en gruppens mentale helse fremfor en annens.

Det er ikke snakk om hvem som er mer ensom, menn eller kvinner.

Men faktum er at menn i mindre grad snakker om psykiske utfordringer, vanskeligheter i livet, oppsøker mindre hjelp.

Bevegelse....  Det driter jeg i.

Faktum er at menn topper selvmordstatistikken, 707 mennesker tok livet sitt ifjor. Flertallet av dem er menn.

Kvinner har flest forsøk, menn velger ofte metoder som gjør at de tar livet sitt ved første forsøk. Kvinner oppsøker i større grad hjelp, og forsøkene er i stor grad et rop om hjelp. Menn bare avslutter livet sitt.

Driter du også i at 707 mennesker i 2023 valgte å ta sitt eget liv fordi livet var så tungt at de ikke så noen annen utvei? Driter du i at de fleste av disse var menn... Fordi menn ikke endrer holdningene sine?

Menn og kvinner er forskjellige, menn og kvinner snakker om sine utfordringer på helt forskjellige måter. Vi kan ikke forvente at menn skal gjøre ting akkurat som oss kvinner eller som kvinner vil. Akkurat som menn ikke kan forvente det samme av kvinner. Vi er forskjellige, vi har forskjellige utfordringer i livet og hvordan vi håndterer det.

Ensomhet er ikke bare økende blant menn, men i befolkningen generelt.

Psykiske helseutfordringer er den større trusselen for helsen i verden for tiden, aller mest pga ensomhet uavhengig av kjønn. Problemet er dog at menn ikke håndterer det på samme måte, de velger ofte heller å ta sitt eget liv, dessverre.

707 mennesker, noens far, sønn, ektefelle, kjæreste, venn, svoger, barnebarn.

Men såklart du driter i det, andre ting er mer politisk korrekt å bry seg om.

Jeg kjente to menn som tok livet sitt. Fellesnevneren for forhold rundt dem, var at MANNLIGE slektninger og venner snudde seg bort da de ble deprimert. Konene kjempet alene mot helsevesen som ikke ville hjelpe, og sto i det. Ikke fikk konene noe særlig sympati fra de mannlige slektningene og vennene etter selvmordet. Menn må begynne å bry seg om hverandre. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Helt enig, også tror jeg en del menn bare ikke er vant til å møte litt motstand og ubehag i hverdagen, så de tenker med en gang at verden er mot dem. Oia, du sliter psykisk fordi du ble veldig lav? Synd for deg da, jeg har 20 kvinner her som har slitt psykisk med utseende siden de var 10. Du fortjener seriøst bank for sutringen din. Hva med å tenke på noen andre enn seg selv i 2 sekunder?

Anonymkode: 637e2...91d

Så det er synd på kvinner som sliter med psyken pga utseende, men ikke synd på menn som sliter med psyken pga utseendet. 

Du minner meg om Albert Åberg. "Alle andre tenker på seg, det er kun jeg som tenker på meg": 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så det er synd på kvinner som sliter med psyken pga utseende, men ikke synd på menn som sliter med psyken pga utseendet. 

Du minner meg om Albert Åberg. "Alle andre tenker på seg, det er kun jeg som tenker på meg": 

Menn forteller alltid kvinner at de bare må godta at de er stygge, og senke standarden på menn de søker etter. 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror menn er triste  fordi en andel kvinner har dårlig livskvalitet. Menn vet det bare ikke selv. Hvis kvinner har det dårlig så ønsker de ikke å gå inn i forhold, få barn eller ha sex. Hvis jeg skulle ha gått inn i et forhold så hadde jeg bare blitt behandlet som en trell, fordi jeg er ikke pen nok osv. 

Anonymkode: 21589...047

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 19.34):

Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på.

Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme?

Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre?

Anonymkode: 69909...c73

Hva om menn skulle drite i at kvinner tar alt for mye ut av NAV i forhold til menn og kreve at trygdeavgiften til kvinner ble økt, hva om menn skulle kreve at kvinner får mindre pensjon pga høyere levealder og at dette skulle overføres til menn som lever kortere.

Saken er betydelig mer komplisert enn den bombastiske framstillingen du har (ingeting er 99.99%).

Ingen er uten skyld i dagens situasjon, og hva har transpersoners skjebne å gjøre med menns ensomhet?

Triste greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En kan bli holdt rundt av en god venn, foreldre, søsken, kollega...

Litt forskjell på "jeg vil pule!" og "jeg ønsker at noen holder rundt meg" 

Anonymkode: 8e7b3...1a6

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...