AnonymBruker Skrevet i går, 18:34 #1 Del Skrevet i går, 18:34 Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på. Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme? Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre? Anonymkode: 69909...c73 14 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet i går, 19:10 #2 Del Skrevet i går, 19:10 (endret) Spørsmålet ditt om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor, er generelt sett nei. Det gjør de ikke. Mental helse er ikke et lavterskel samtaleevne blant menn. Og det tror jeg ikke det blir. Mange menn ønsker ikke være åpne om sine plager, så det nytter ikke mase om at de skal åpne seg. Da lukker de seg enda mer. Åpenhet er ikke alltid synonymt med at flere står fram og at det hjelper, selv om trenden er at folk tror åpenhet skal det. Det er nok noen menn som unnskylder og ansvarsfraskriver sin dårlige atferd med litt for mye rart, ja. At det er en "male loneliness"-epidemi er nok litt tilfelle, men hvor utbredt den er er heller usikkert. Problemet med ensomhet blant menn er at menn har sluttet å ta ansvar for seg selv, eventuelt sluttet å hevde seg, og har trukket seg tilbake. Livet er blitt en hvilepute, og det er liten vilje til endring. Så en del ensomhet er selvforskyldt, og mange er det egentlig ikke synd på. Det gjelder ikke alle menn, da... Noen har bare falt utenfor uansett hvor mye de har stått på for å jobbe imot det. Men sånn er det, og sånn har det alltid vært. At flere menn opplever ensomhet gjør selvfølgelig at flere kvinner også gjør det. Det sier seg selv, menn og kvinner finner ikke hverandre i den grad som tidligere. Om problemet blant menn er større enn hos kvinner er ikke sikkert annet enn at menn er i flertall, og at mange kvinner har et utvalg på tross for ensomhet. Men problemet med sistnevnte er at kvantitet ikke gjør opp for kvalitet, så det nytter ikke med utvalg da. Særlig når det kommer til menn som har sluttet å ta ansvar for seg selv. Jeg driter ikke akkurat i menns mentale helse, men jeg er ikke fan av bevegelsen. Det er en bevegelse satt i gang av sosialpolitiske grunner av eksterne faktorer, der menn i liten grad er hypp på å delta. Jeg tenker ansvaret ligger på individnivå, et invididnivå som er passivt, så å rope om menns ensomhet og mentale helse er som å rope i skogen. Er også en fare for at fokus på menns ensomhet stakkarsliggjør menn og indirekte ansvarliggjør kvinner, og det er en farlig sti å gå på. Så her bør vi være forsiktig. Men, klart, det er sikkert noen menn som får noe ut av bevegelsen og som ønsker åpenheten. Jeg snakker ikke på vegne av alle menn. "Ikke alle menn". Der kom den, og det tidlig i tråden. 😜 Endret i går, 20:04 av Bombasi 1 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:30 #3 Del Skrevet i går, 19:30 Det viktigste uansett hvilke kjønnsgruppe, er å ikke skyve alle under samme kam. For det er menn der ute som er ålreite og det er noen som er helt på hodet. Samme med kvinner. Noen kvinenr er ålreite, andre ikke. Anonymkode: dbbdd...dd5 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:35 #4 Del Skrevet i går, 19:35 Driter ikke i noens mentale helse, men er enig i alt som er nevnt av dere alle. Anonymkode: f33e2...ddd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:39 #5 Del Skrevet i går, 19:39 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det viktigste uansett hvilke kjønnsgruppe, er å ikke skyve alle under samme kam. For det er menn der ute som er ålreite og det er noen som er helt på hodet. Samme med kvinner. Noen kvinenr er ålreite, andre ikke. Anonymkode: dbbdd...dd5 Spot on! Denne kjønnskampen som altfor mange mennesker(av begge kjønn) holder på med, gjør ikke noe godt, det skaper bare større avstand mellom kjønnene. Anonymkode: 83c79...213 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Menn må ta ansvar for sin egen helse, det må alle voksne mennesker. Det betyr at man må gå til legen, legge kortene på bordet og ta i mot hjelpen man får. Anonymkode: 211f2...387 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det viktigste uansett hvilke kjønnsgruppe, er å ikke skyve alle under samme kam. For det er menn der ute som er ålreite og det er noen som er helt på hodet. Samme med kvinner. Noen kvinenr er ålreite, andre ikke. Anonymkode: dbbdd...dd5 Det heter å skjære alle over en kam. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Nytter ikke å sitte i ensomhet og sutre. Menn som sliter må også finne seg en psykolog de kan snakke med, si det som det er til og få hjelp til å bli en bedre utgave av seg selv med, akkurat som alle andre bør. Hvis de sliter. Anonymkode: b5dd5...240 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jepp, jeg sa det. Nå har vi hørt om dette i flere år i strekk, med nesten null forandring i menns holdninger underveis. De snakker om at vi må ta menns følelser på alvor. Det er jeg sikker på at 99,9% av kvinner allerede gjør, men det store spørsmålet er om menn gidder å ta hverandres følelser på alvor? I tillegg så brukes menns mentale helse altfor ofte som noe de bruker til å overkjøre kvinners problemer og homofile/transpersoner sine problemer. Det er en utrolig ufin og usminket måte å gå frem med saken sin på. Jeg tror heller ikke nødvendigvis på denne "male loneliness"-epidemien som de prater om. Er det i det hele tatt noe bevis på at dette finnes? Og hvordan vet vi med sikkerhet at menn er mer ensomme enn kvinner? Og hvorfor er det mer synd i de om de er ensomme enn når kvinner er ensomme? Menn, hvis dere forventer at folk skal ta denne bevegelsen seriøst, så får dere først begynne med dere selv. Se dere selv i speilet. Gjør dere nok for hverandre? Anonymkode: 69909...c73 Så så, skjønner at du er frustrert over ditt eget dårlige liv, og må spy på noen andre i frustrasjon, Hjalp det? Anonymkode: a28a2...192 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så så, skjønner at du er frustrert over ditt eget dårlige liv, og må spy på noen andre i frustrasjon, Hjalp det? Anonymkode: a28a2...192 hilsen frustrert mann som bare er ute etter å ta noen.. Anonymkode: b250b...b3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Menn har ikke reelle psykiske helseproblemer, det er oppdiktet av media gjennom menns overdrevne sutring. Kloden hadde vært mye bedre hvis 2/3 av menn forsvant over natta. Ikke perfekt, men bedre. Anonymkode: c2ea4...f75 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Det er en skam at det i det hele tatt går en eneste krone til menns psykiske helse når man vet at kvinners psykiske problemer er så mye større. Regjeringen har skuffet stort på det området her. Anonymkode: 64baa...85e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Helt enig, også tror jeg en del menn bare ikke er vant til å møte litt motstand og ubehag i hverdagen, så de tenker med en gang at verden er mot dem. Oia, du sliter psykisk fordi du ble veldig lav? Synd for deg da, jeg har 20 kvinner her som har slitt psykisk med utseende siden de var 10. Du fortjener seriøst bank for sutringen din. Hva med å tenke på noen andre enn seg selv i 2 sekunder? Anonymkode: 637e2...91d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Menn er i hovedsak konkurrenter. Så jo dårligere andre menn gjør det jo flere muligheter har en selv. Det gjelder mtp alt fra karriere, til sex og barn. Mennene på toppen har det bedre enn noen gang og de vil holde seg der Når jeg kjører til jobb på kvelden ser jeg en og annen guttegjeng, men det er langt flere jenter, både i tospann og trespann. Undersøkelse fra Skottland viser at hvite unge menn er de som har det verst, etterfulgt av innvandrerkvinner Angående at menn ikke snakker om følelser så handler det mye om at de ikke ser sammenheng mellom ord og handling. Ta metoo og feminisme som eksempel. Det har fått flere kvinner opp og fram og forhindret overgrep, men det har samtidig gitt enda mer makt til mennene på toppen. Et annet eksempel er høyde. Mange kvinner unngår å date lavere menn fordi de føler seg mindre feminine da. Det er altså egentlig kvinnene som føler dette selv som bør gjøre noe med problemet, men isteden blir løsningen da at høye menn får større utvalg. Ps jeg er selv høy Menn som snakker om problemer opplever at de blir sett på som mindre maskuline, og til tross for feminisme, blir maskulinitet og selvsikkerhet fremdeles sett på som attraktivt hos menn. Jeg tenker det fokuseres for mye på individer og for lite på strukturer Endret 7 timer siden av Majer Skriveleif 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Problemet med menn med svak mental helse, for oss andre, er jo særlig at de har en tendens til å utøve vold ved frustrasjon. Det er jo greit å slippe. Anonymkode: d3ccc...984 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Menn har ikke reelle psykiske helseproblemer, det er oppdiktet av media gjennom menns overdrevne sutring. Kloden hadde vært mye bedre hvis 2/3 av menn forsvant over natta. Ikke perfekt, men bedre. Anonymkode: c2ea4...f75 Så det er derfor de tar selvmord? Anonymkode: 01d74...f78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nytter ikke å sitte i ensomhet og sutre. Menn som sliter må også finne seg en psykolog de kan snakke med, si det som det er til og få hjelp til å bli en bedre utgave av seg selv med, akkurat som alle andre bør. Hvis de sliter. Anonymkode: b5dd5...240 Men nå må vi ikke glemme at det ikke alltid er så lett å få hjelp selv om man oppsøker den 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det er derfor de tar selvmord? Anonymkode: 01d74...f78 Fordi dere er noen crybabies. Anonymkode: c2ea4...f75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden Maleficenta skrev (6 minutter siden): Men nå må vi ikke glemme at det ikke alltid er så lett å få hjelp selv om man oppsøker den Nettopp. Da jeg jobbet på DPS avviste vi svært mange. Å mistenke ADHD eller autisme er ikke nok til å få behandling. Da sier det seg selv at folk med tegn til angst eller depresjon blir avvist 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden Herregud da... Jeg HÅPER det er noen troll her, men helt ærlig med alt dette "men suck" greiene for tiden så tror jeg ikke det. ALLES mentale helse og psyke skal tas på alvor. Ikke kom her med "finnes det i det hele tatt bevis?", menn, menn er beviset. De snakker endelig om problemene sine, og hva skjer? De blir kalt sutrekopper, beskyldt for å overkjøre andre grupper, og at de har seg selv å takke. Skjerp dere. Jeg er så dritt lei denne kjønnskampen, en evig kamp om hvem som har det verst. I stedet for å komme til konklusjonen om at vi alle har problemer, og dårlige perioder. Alle har sin egen kamp, og vi bør prøve vårt beste å hjelpe dem som trenger hjelp. Ikke rope at "men jeg har det mye verre!". Anonymkode: 3369c...e97 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå