AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #1 Skrevet 13. november 2024 Du som bor i blokk åpner du døra når ukjente ringer på? Jeg bor i en blokk der hoveddøren er åpen på dagtid, har kikkehull på min dør så jeg ser jo sånn ca hvordan personen(e) som ringer på ser ut. Er det rart av meg å ikke åpne for ukjente? Anonymkode: 4dca5...662
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #2 Skrevet 13. november 2024 Selvsagt åpner jeg ikke. Anonymkode: 5776a...553 7
enkefru Skrevet 13. november 2024 #3 Skrevet 13. november 2024 Nei, det er ikke rart. Gjør ikke det selv 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Skrevet 13. november 2024 Jeg åpner heller ikke. Ungdommer som prøver snike seg inn her for å komme på felles takterasse. Anonymkode: c165a...b88 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #5 Skrevet 13. november 2024 Vi åpner, til nå har det hovedsakelig vært bøssebærere eller ungdom som samler inn penger til klassetur. Anonymkode: b94dc...c81 1
tussi84 Skrevet 13. november 2024 #6 Skrevet 13. november 2024 Vi åpner. Har vært bøssebærere bare. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #7 Skrevet 13. november 2024 Ikke åpne! Ugreit å ha uvedkommende rekende rundt inne i oppgangen. Anonymkode: 4ca4e...dc3 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #8 Skrevet 13. november 2024 Jeg bor ikke i blokk, men i en leilighet i firmannsbolig i et rolig og trygt nabolag. Åpner heller aldri når jeg er hjemme alene, pga. dårlige erfaringer med selgere og andre folk som skal presse troen sin på deg på døra i beste middagstid. 😂 De som kjenner meg avtaler på forhånd eller ringer meg, og da åpner jeg Anonymkode: 0b2b3...3ad
Daria Skrevet 13. november 2024 #9 Skrevet 13. november 2024 Her er hoveddøren nede alltid låst, ringer det på der åpner jeg bare hvis det er noen som skal til meg. Ringer det på døren til leiligheten åpner jeg, det er som regel naboer. En sjelden gang er det salg eller innsamling, det er ikke noe problem å håndtere.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #10 Skrevet 13. november 2024 Åpner ikke. Det har skjedd to ganger at de som har ringt på har vært fra politiet, da har jeg gått ned å sjekka at det faktisk er politiet og så åpna men ellers åpner jeg ikke med mindre jeg vet hvem det er som ringer på. Naboer med glemt nøkkel osv kjenner jeg igjen på stemmen, bøssebærere sjekker jeg og ellers får ikke folk komme inn av meg. Ikke barn heller, vi har noen som omtrent terroriserer en nabo med å stå på døra for å leke med deres barn både sein kveld og tidlig morgen, de slipper jeg aldri inn for de ringer på når naboen sier nei. Så står de å hamrer på døra i gangen i stede. Anonymkode: 41cd3...b06
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #11 Skrevet 13. november 2024 Mange rare folk her som aldri åpner dører når folk ringer på…. Anonymkode: a0413...610 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #12 Skrevet 13. november 2024 Jeg bor i hus, men åpner aldri for fremmede uansett. Jeg jobber på akutt psyk og er muligens litt yrkesskadd, men, ja. Anonymkode: 7a0e5...1cf 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #13 Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mange rare folk her som aldri åpner dører når folk ringer på…. Anonymkode: a0413...610 Hvorfor skal en åpne for folk som ikke har noe på eiendommen å gjøre? Vi har blant annet en 94 år gammel nabo som blir engstelig fordi hun ikke alltid forstår hvem folk er, hun har vært utsatt for svindelforsøk og tyveri tidligere så hvorfor utsette henne for unødig stress? Barnefamiliene skal også kunne føle seg trygge på at det ikke er fremmede i oppgangen og hundeeieren skal slippe at hunden bjeffer på fremmede uten grunn. Anonymkode: 41cd3...b06 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #14 Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mange rare folk her som aldri åpner dører når folk ringer på…. Anonymkode: a0413...610 Vi fikk beskjed senest i dag om å ikke åpne. Anonymkode: d8aa1...5c8
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #15 Skrevet 13. november 2024 Man skal da selvfølgelig ikke slippe uvedkommende inn bygget. De som gjør det borde få inndratt porttelefonen sin. Anonymkode: f2a25...a88 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #16 Skrevet 14. november 2024 Da vi bodde i blokk: selvsagt åpnet jeg ikke, hvis vi ikke ventet besøk. Mye rart man ikke ønsker å slippe inn i gangene hvor det sto dyre barnevogner de kunne stjele. I rekkehus. Jeg åpner. Er det litt seint på kvelden eller jeg har sett skummel film på tv eller er alene, hender det jeg kikker i vinduet først for å se hvem det er 😅 Anonymkode: 84299...9a1
NinaLisa Skrevet 14. november 2024 #17 Skrevet 14. november 2024 Her er døren åpen så fremt vi er våkne å påkledd. Låser ikke før vi går å legger oss. Om det ringer på går vi selvsagt ut i døren. Bor i rekkehus. Aldri opplevd noe ubehagelig .
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #18 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du som bor i blokk åpner du døra når ukjente ringer på? Jeg bor i en blokk der hoveddøren er åpen på dagtid, har kikkehull på min dør så jeg ser jo sånn ca hvordan personen(e) som ringer på ser ut. Er det rart av meg å ikke åpne for ukjente? Anonymkode: 4dca5...662 Nei, det er ikke rart. I min blokk er hoveddøren alltid låst, og om noen ukjente ringer til min porttelefon og ber om å komme inn åpner jeg ikke. Åpner heller ikke døra mi for ukjente. Men de få gangene på tjue år det har skjedd at noen ukjente har ringt på har jeg åpnet et lite vindu vsa døren og spurt hva de vil. Da har de spurt om «Vet du hvor Kenneth bor?» (Nei). «Vi vil gjerne spre gleden om Jesus» (Nei). «Vil du kjøpe lodd fra -lokalt idrettslag-« (Ja). Anonymkode: 1225b...45c 1
Million Skrevet 14. november 2024 #19 Skrevet 14. november 2024 Nei, jeg åpner stort sett ikke. Det har en periode vært ungdommer/unger som tulleringer på dørene til mange og løper, og det har vært folk som deler ut flyers de vil dytte i postkassene inne i oppgangen (åpner i blant da avhengig av hvem det er, f.eks. lokalt musikk-korps som skal ha loppemarked er ok). Men jeg åpner ikke for Jehovas Vitner. De har greid å snike seg inn her da andre har åpnet for dem, men jeg åpner ikke for jeg ser at det er fremmede med brosjyrer i hånda gjennom kikkhullet i døren min. De få gangene jeg har åpnet min egen dør (noen andre har åpnet oppgangsdøren for dem, søren også) så har det vært selgere av forsikringer og slikt. Bare slenger igjen døra med et kort "Ikke interessert!".
AnonymBruker Skrevet 15. november 2024 #20 Skrevet 15. november 2024 De som lar dørene stå åpne og ikke låser før de skal legge seg: Det har nå vært så mange innbrudd og svindel fordi folk er så naive at de ikke låser dørene. Så kommer de etterpå og klager fordi noen har vært i gangen, på kjøkkenet, i garasjen, osv. osv., og stjålet med seg ting. Det samme gjelder i blokk. Der er boder som folk har lagret alt mulig, og garasjeanlegg der man har alt mulig av biler, sykler, barnevogner, osv. Trenger ikke gi uvedkommende adgang til å luske rundt for å stjele. Det er så enkelt bare å låse den døra! Noen kan selvsagt bryte seg inn gjennom låst dør også, men det er i hvert fall superenkelt å gå innom der det er ulåst og raske med seg det som finnes. Unødvendig. Anonymkode: 75143...83f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå