Gå til innhold

Ingen respons på bursdagsinvitasjon:(

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men man må jo la det gå litt stund da. Jeg svarer ikke med en gang jeg hvert fall. Jeg vet jo ikke om det passer enda. Så må jeg forhør meg med noen hvis det ikke passer for meg om dem kan ta med seg barnet for meg eller ikke. Må jo få puste litt før man svarer. 

Anonymkode: 6f2eb...e6b

Skrevet

Men leser dere ikke hva ts skriver? Vanligvis kommer responsen med en gang når de legger ut om bursdag. 

Anonymkode: 317ae...584

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Men leser dere ikke hva ts skriver? Vanligvis kommer responsen med en gang når de legger ut om bursdag. 

Anonymkode: 317ae...584

Derfor har hun gjort noe andereledes.

Enten i formulering, valgt en dag der mange har trening, eller sendt på et merkelig tidspunkt. 

Anonymkode: 29b86...b9b

• Liker 1
Skrevet

Mange er vant til at det kun skal gis beskjed hvis de IKKE kan komme. Derfor pleier jeg å spesifisere at vi ønsker svar uansett. Helt innafor å purre. Men om det ble lagt ut i går, så har de nok bare ikke rukket å se på det. Det er ikke sikkert alle har sett meldingen. Mener man kan tagge alle med @alle ? Da tror jeg alle på gruppa får varsel. Også fort gjort at de ser meldingen, har ikke tid til å svare der og da, og glemmer det senere pga middag og kjøring hit og dit til fotball og musikkorps.

Anonymkode: 4a86a...26b

• Liker 2
Skrevet

Har bommet et par ganger, og skrevet at vi ønsker beskjed om noen ikke kan komme. Har derfor endret til hvem kommer?:

"Per inviterer alle guttene til bursdagsfeiring hjemme hos oss, onsdag kl 18. Det serveres pizza og kaker. Hvem kommer? 🥳"

Om det er noen som ikke har svart dagen før, purrer jeg på svar. Dette fordi vi opplevde en gang at det var et barn som ikke kom, fordi foreldrene ikke hadde fått med seg invitasjonen og barnet gjerne ville deltatt. 

Anonymkode: af1e3...fd4

• Liker 2
Skrevet

Du har invitert til helgen og sendte ut invitasjon onsdag? Kanskje det er litt kort varsel for noen og de allerede har planer. Mange har mye i helgene. Bursdager til familie, andre venner, turer, hytteturer, besøk, aktiviteter, kamper osv. 

Du kan skrive du ønsker svar om hvem som kommer innen et klokkeslett i morgen. Svarer ingen kan du skrive det var synd at ingen kan komme, men at du hadde satt pris på tilbakemelding slik at dere kan finne en annen måte for barnet å feire. 

Finnes det grunner for at de ikke vil? Barna er uvenner, barnet er voldsomt eller har diagnoser som gjør det mer komplisert, dere bor i en liten leilighet og foreldrene kanskje tenker dere ikke har plass, de andre er invitert til en annen bursdag samme dag og ditt barn er ikke det, det inviteres til tidspunkt som passer dårlig (for tidlig eller sent).

Anonymkode: 8ecac...ce8

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alltid sen med å melde oss på ting. Det er helt bevisst, for å ta høyde for endringer, og slippe å melde avbud igjen. 

Anonymkode: 23fdc...0a9

• Liker 2
Skrevet

Har du fått noen svar nå, ts?

Anonymkode: 5edff...b81

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er alltid sen med å melde oss på ting. Det er helt bevisst, for å ta høyde for endringer, og slippe å melde avbud igjen. 

Kan jeg sommer hvorfor bursdag kommer et stykke med på prioriteringslista? Jeg personlig mener at barnebursdager stort sett bør prioriteres. 

Anonymkode: f29c3...f74

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva prioriterer du foran barnebursdag?

Skrevet

Folk som holder på slik, altså...

Hva er det du lærer barna dine, egentlig? At alle avtaler er tentative, og at man kan se an hva man føler for rett før? 

• Liker 12
Skrevet

Folk som holder på slik, altså...

Hva er det du lærer barna dine, egentlig? At alle avtaler er tentative, og at man kan se an hva man føler for rett før? 

Enig... ikke bra.
Bursdager er prioritet, eneste som går foran her er når man allerede er påmeldt cup med et lag før man visste om bursdag. 

Jeg pleier å høre i gjengen litt om det er andre ting på datoen jeg ser for meg, andre gjør det samme. Da får vi kjapt oversikt over cuper, oppvisninger og annet som måtte skje den dato som står i veien. Da velger vi et annet tidspunkt som passer bedre før vi sender ut invitasjoner.

Anonymkode: d7fbd...954

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er det langhelg, og barna har fri mandag og tirsdag neste uke. Mange skal reise bort. Kan det være tilfellet hos dere? 

Anonymkode: cc86b...4d4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke en 'avtale' før man har sagt ja. 

Anonymkode: 49321...cca

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei, men man lærer barna sine at man skal sitte på gjerdet og se om det kommer noe bedre førs. Det er en dårlig egenskap jeg hvertfall ikke ønsker mine barn skal lære. 

Anonymkode: b0544...4a6

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, men man lærer barna sine at man skal sitte på gjerdet og se om det kommer noe bedre førs. Det er en dårlig egenskap jeg hvertfall ikke ønsker mine barn skal lære. 

Anonymkode: b0544...4a6

'Endringer' er IKKE identisk med 'noe bedre'. Du blir ved å bytte ord inn som betyr noe annet.  

• Nyttig 1
Skrevet

Det er lov å purre nå TS, hvis det fremdeles er like stille fra foreldrene.

Jeg sendte alltid ut purremelding til de som ikke svarte på invitasjoner. Det like mye av prinsipp som at jeg trengte å vite om de kom. Får man en invitasjon så svarer man, det tar ikke mange sekunder å skrive ja takk eller nei takk.

Anonymkode: 45b4e...f74

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At du prøver å definere deg ut av det illustrerer jo bare hvor forkastelig oppførsel mot andre dette er.

Får man en invitasjon, så svarer man innen fristen. Man sitter ikke på gjerdet og ser om noe bedre dukker opp. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

'Endringer' er IKKE identisk med 'noe bedre'. Du blir ved å bytte ord inn som betyr noe annet.  

Hvilke endringer mener du forsvarer å ta et valg om man gidder å stille i bursdag i siste liten? 

I min verden; Om faren din havner på sykehus, ungen får omgangssyke, eller katten må avlives 

Fotballtreningen ble flyttet, og ungen vil heller hit. Nei, bare nei... 

• Liker 2
Skrevet

Vi ble oppdratt til at bursdag stiller kan i okke som. Om ikke skal der være at du selv er dau, halvdau eller annen alvorlig hendelse. Dette gjelder både barnebursdag og familiebursdag. En har godt av å lære å vise den som inviterer såpass resepekt. Trist å se at mange lar være å stille og syns det er greit at ungene dropper det i tilfelle det dukker opp bedre tilbud. Vi måtte også gå til de vi hadde uenigheter med; fordi slikt la man til sides når folk hadde bursdag eller så måtte vi ordne opp. Tenker at om du ikke har fått svar nå så er det lov å purre 🥰

Anonymkode: e0ea7...0a7

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...