Gå til innhold

Ingen respons på bursdagsinvitasjon:(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle invitasjoner i klassen skjer via fellesgruppe i WhatsApp, det ble vi enig om på foreldremøte.

Vi la ut invitasjon til bursdagsfeiring for tredjeklassingen vår i går og det er NULL respons fra de andre foreldrene, INGEN har ennå gitt tilbakemelding på om barna deres kommer eller ikke. Vanligvis får slike innlegg i løpet av kort tid tomler opp og hjerter og kommentarer om takk for invitasjon, at barnet deres gleder seg til å komme og slikt.

Er så lei meg nå!

Barnet mitt vet at invitasjon ble lagt ut, og spør meg derfor forventingsfullt hvem som kommer, jeg vet ikke hva jeg skal svare:(

Anonymkode: 4203c...7bc

• Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrev du Si fra om du kan komme? 

Anonymkode: 1b06f...6e1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt ut en oppfølger med «Ola gleder seg til bursdagen sin og håper mange kan komme». Mulig det forsvant i rushet med masse annet for flere igår, uten at det har noe med dere å gjøre og en ekstra påminner vil hjelpe. Håper det var noe sånt, men skjønner godt det er sårt. Til gutten hadde jeg nok svart at det var litt tidlig å få svar enda. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må svare ærlig. At ingen har svart enda. Ufarliggjør det og si at det også går greit. 

Anonymkode: 1d1e0...931

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du la den ut i går er det vel fortsatt noen dager igjen til selskapet? 

La det gå et par dager til, før du sender en påminnelse om at du trenger svar på hvor mange som kommer.  

Men,  ja forstår at det kjennes leit. Håper det tar seg opp, og at det blir en bra feiring.  

Anonymkode: 380f3...5db

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle invitasjoner i klassen skjer via fellesgruppe i WhatsApp, det ble vi enig om på foreldremøte.

Vi la ut invitasjon til bursdagsfeiring for tredjeklassingen vår i går og det er NULL respons fra de andre foreldrene, INGEN har ennå gitt tilbakemelding på om barna deres kommer eller ikke. Vanligvis får slike innlegg i løpet av kort tid tomler opp og hjerter og kommentarer om takk for invitasjon, at barnet deres gleder seg til å komme og slikt.

Er så lei meg nå!

Barnet mitt vet at invitasjon ble lagt ut, og spør meg derfor forventingsfullt hvem som kommer, jeg vet ikke hva jeg skal svare:(

Da jeg inviterte i barnebursdag første gang skrev jeg i invitasjonen si fra om dere ikke kan komme. Angret litt på det for fikk ingen svar bortsett fra en som sa han ikke kunne komme. Så var litt stressa og lurte på om noen ble å komme. Alle kom av de som ikke hadde svart. Hva skrev du i invitasjonen?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være at du har valgt en dag da halvparten de inviterte har fotballtrening/korpsøvelse el.l? Eller noe snnet som kræsjer? Jeg vet at det kan være vanskelig å svare når dette skjer - da må man høre med trener om treningen kan flyttes, eller man vil først avvente hva de andre på laget svarer.

Anonymkode: c304e...4e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er litt tidlig å bli lei seg når du la ut invitasjon i morgen. Min erfaring etter mange år med tre barns bursdagsfeiring at veldig mange ikke svarer, eller svarer i siste liten. En del går nok ut fra at de bare trenger å svare hvis de ikke kommer selv om man har skrevet i invitasjonen at man vil ha svar uansett og en del legger invitasjonen til side og skal svare senere og glemmer det. La det ligge noen dager og så etterlyser du svar. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skrev du Si fra om du kan komme? 

Anonymkode: 1b06f...6e1

Ja, absolutt. Med tanke på hvor mange pizzasnurrer, muffins og godteposer jeg skal fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte ut bursdagsinvutasjon forrige uke med tekst «si ifra om du kan eller ikke kan komme» et par svarte med en gang, andre brukte både en og flere dager. Hadde ca 10dager fra jeg sendte ut meldingen til bursdagen er. 

Anonymkode: 748d4...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, absolutt. Med tanke på hvor mange pizzasnurrer, muffins og godteposer jeg skal fikse.

Så gi beskjed igjen, hvem kommer eller ei, gjerne med frist.

Anonymkode: 8ab03...30e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig dårlig av folk å ikke svare

Anonymkode: c1148...847

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det være at du har valgt en dag da halvparten de inviterte har fotballtrening/korpsøvelse el.l? Eller noe snnet som kræsjer? Jeg vet at det kan være vanskelig å svare når dette skjer - da må man høre med trener om treningen kan flyttes, eller man vil først avvente hva de andre på laget svarer.

Anonymkode: c304e...4e3

Uansett om det er trening osv. så har man da såpass respekt at man svarer at det ikke passer.......
Ved å ikke si noe så kan man ikke planlegge en annen dato. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått en dag, du får vente noen dager til

Anonymkode: 028e0...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt vanlig at det tar tid for å få svar, men at de fleste dukker opp allikevel. Hos oss er det vel nesten mer enn regel enn motsatt.

Er det en grunn til at du er redd for at ingen kommer, er barnet ditt feks ofte i konflikter med andre? 

Anonymkode: 300e7...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig her også at det tar tid før folk svarer, og at en del svarer i siste liten. Det pleier å være noen som svarer med en gang også, med hjerter og kommentarer slik du beskriver, og jeg skjønner at du blir bekymret. 

Men kan det ha noe med whatsapp å gjøre også? Selv om dere ble enig om å bruke det, er det kanskje en viss andel i klassen som ikke bruker det aktivt, og ikke følger så godt med der?

Det er sannsynlig at folk bare svarer sent, og jeg ville sendt en vennlig påminnelse etter hvert hvor jeg nevnte at jeg trengte å vite omtrentlig antall gjester mtp planleggingen. 

Anonymkode: 8e23f...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig å legge ved svarfrist lenger

Anonymkode: 62c68...2fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte du typ rett etter arbeidstid? Det er da jeg er mest håpløs på slikt. Fortsatt litt i jobbmodus, kaster kort blikk på det som tikker inn, og så er det glemt når jeg setter meg på sofaen senere på kvelden. 

Anonymkode: 29b86...b9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...