Gå til innhold

Kontorjobb - tilrettelegging gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er halvveis i svangerskapet.

Har en kontorjobb som denne høsten har vært og er veldig stressende. Har ofte hodepine når jeg kommer hjem, og bruker lang tid på å «lande». Det hjelper ikke at det er bekmørkt før jeg kommer meg hjem heller.

Har noen gode tips til tilrettelegging eller annet som kan gjøre det enklere for meg å stå i jobben?

Anonymkode: 51e93...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig for deg å ha hjemmekontor? Da får du kanskje muligheten til å lufte det litt midt på dagen, når det er lyst. Sånne ting hjelper mot høstdepresjon. 

Hjemmekontor hjalp meg. Jeg var veldig kvalm og det hjalp å spise lite og ofte i stedet for lunsj en gang om dagen. Så det hjalp meg å stå i jobb lengre. 

Anonymkode: aa311...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også mer hjemmekontor. Sitter i åpent kontorlandskap - en kollega rundt meg sitter i telefonen hele dagen, to driver med opplæring og en skal ha oppmerksomheten min hvert 10. minutt. Det var slitsomt før også, men nå som jeg er i dårlig form er det helt uutholdelig.

Anonymkode: c3d04...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det mulig for deg å ha hjemmekontor? Da får du kanskje muligheten til å lufte det litt midt på dagen, når det er lyst. Sånne ting hjelper mot høstdepresjon. 

Hjemmekontor hjalp meg. Jeg var veldig kvalm og det hjalp å spise lite og ofte i stedet for lunsj en gang om dagen. Så det hjalp meg å stå i jobb lengre. 

Anonymkode: aa311...8f8

Ja, av og til. Men jeg liker meg ikke på hjemmekontor. Får helt brakkesyke, men det enig i at det hadde hjulpet med lufteturer utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev og senk pult, muligheten til å ta seg en luftetur eller hjemmekontor. 

Anonymkode: a0370...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, av og til. Men jeg liker meg ikke på hjemmekontor. Får helt brakkesyke, men det enig i at det hadde hjulpet med lufteturer utendørs.

Burde være rom for å ta en luftetur i løpet av dagen. Ta kort lunsj, og gå en halvtimes tur hvorav noe er lunsjtid og noe er arbeidstid, for eksempel. Hvis du skal ta et par telefoner kan du gjøre det mens du går ut en tur. Eller kanskje få med deg en kollega som du jobber med og diskuter et prosjekt dere jobber med. Mange måter å forsvare å bruke arbeidstid på å ta en tur ut, tenker jeg.

Eller legg deg på hvilerom for en liten power nap i løpet av dagen. 

Anonymkode: 01022...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvis du ikke liker deg på kontoret og heller ikke hjemme, så er det litt vanskelig å hjelpe deg…

Hva er det konkret som er vanskelig? Hvis det er mangel på dagslys kan du kanskje ta lunsjen ute?

Anonymkode: c3d04...d75

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk mye vann og gå ut og trekk frisk luft (og lys) en gang i timen.

Anonymkode: 47ad5...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med hoftene (ikke bekkenløsning, bare vonde hofter) i mine svangerskap. Hadde også kontorjobb, så jeg gikk tur rundt bygget og "løste opp" hoftene flere ganger om dagen, ingen som sa noe på det. Ble nok fort 15 minutter per tur, og da i frisk luft og solskinn og med stillhet rundt meg, som sikkert hjelper på alt det andre du sliter med også. Bare ta opp med lederen din at du trenger noen ekstra turer ut i frisk luft nå som du er gravid. Går nok helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilrettelegging i form av mer hjemmekontor (var veldig trøtt, og fikk da sovet litt ekstra på morgenen). Jeg fikk også ta meg en tur ut når jeg ønsket det. Hjalp veldig med å holde meg i jobb helt frem til permisjon.:)

Anonymkode: 2d2d1...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...