Gå til innhold

Stemmer BH-størrelsen med målene dine?

MissSkog

Anbefalte innlegg

Jeg sjekket for moro skyld målene mine rundt bysten. 77 cm stramt rett under puppene og 88 cm løst på det bredeste. Jeg handler undertøy på Lindex og der passer 80C perfekt. Jeg kan til nød få på meg 80B, men da har puppene en tendens til å bule ut av skåla og lage dobbeltpupp, og det synes jeg ikke er så fint… I følge Lindex’ egen oversikt over mål skal jeg bruke 75A.

Jeg ble veldig overrasket da jeg sjekket målene. 75 får jeg knapt igjen på ytterste hekte og jeg har ikke brukt A-cup så lenge jeg har brukt bh, men kanskje det er vanlig at ‘standardmålene’ ikke stemmer med en ekte kropp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du er garantert å bomme hvis du følger standardmålene. BH er noe som må prøves på kroppen.

Anonymkode: f939b...83e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bh skal sitte stramt (ikke vondt) på det ytterste da den er ny, så man kan stramme ettersom den blir slappere i vask. Eventuelt sitte ok på midterste, om man går litt opp og ned i vekt. Vet ikke hvordan man måler cup-størrelse, men 75a er det samme som 70b, 65c osv (i cup)

Anonymkode: 970cd...97a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En bh skal sitte stramt (ikke vondt) på det ytterste da den er ny, så man kan stramme ettersom den blir slappere i vask. Eventuelt sitte ok på midterste, om man går litt opp og ned i vekt. Vet ikke hvordan man måler cup-størrelse, men 75a er det samme som 70b, 65c osv (i cup)

Anonymkode: 970cd...97a

Ja, det er jeg klar over, og 75 er vondt. Jeg må kjempe for å lukke den. Jeg kjøper kun bh-er på Lindex så derfor tok jeg utgangspunkt i deres størrelsesmål. Vet jo at det varierer fra merke til merke.

Lurte mest på om det var vanlig å ikke passe inn i størrelsene som etter produsentens mål skal passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jup. Bruker den BH-størrelsen målene mine tilsier. Før brukte jeg for stor i omkrets og for liten cup, som vel er en klassiker. Det er likevel sånn at jeg alltid prøver før jeg kjøper. Noen merker sitter bedre på meg, og det er også noen forskjeller etter hvilke land undertøy lages i. Altså: de som passer på meg er min størrelse, men ikke alle i min størrelse sitter riktig på meg.

Anonymkode: 2a64a...9fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror du er garantert å bomme hvis du følger standardmålene. BH er noe som må prøves på kroppen.

Anonymkode: f939b...83e

Det er det jeg har gjort til nå - og jeg trodde jeg hadde funnet den optimale størrelsen. Men produsenten mener jeg skulle hatt en helt annen størrelse 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Change sier at jeg skal bruke 65DD, men jeg bruker 65H i Change. (Målene miner er 74 under og 86 på.) 

Anonymkode: 0c324...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSkog skrev (21 timer siden):

Jeg sjekket for moro skyld målene mine rundt bysten. 77 cm stramt rett under puppene og 88 cm løst på det bredeste. Jeg handler undertøy på Lindex og der passer 80C perfekt. Jeg kan til nød få på meg 80B, men da har puppene en tendens til å bule ut av skåla og lage dobbeltpupp, og det synes jeg ikke er så fint… I følge Lindex’ egen oversikt over mål skal jeg bruke 75A.

Jeg ble veldig overrasket da jeg sjekket målene. 75 får jeg knapt igjen på ytterste hekte og jeg har ikke brukt A-cup så lenge jeg har brukt bh, men kanskje det er vanlig at ‘standardmålene’ ikke stemmer med en ekte kropp? 

Jeg kan ikke skjønne at de anbefaler a om det er 11 cm forskjell. En cup er 5 cm. Ja, mine målinger passer med europeiske str i andre merker enn Lindex. 

Anonymkode: 2f303...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSkog skrev (21 timer siden):

Det er det jeg har gjort til nå - og jeg trodde jeg hadde funnet den optimale størrelsen. Men produsenten mener jeg skulle hatt en helt annen størrelse 🤷‍♀️

Er produsenten Lindex, har de sitt eget merke? Veldig merkelig at de lager a cup som går over 11 cm, hva i alle dager anbefaler de folk som bruker a i europeiske størrelser 😅 mulig de har gjort som change laget sitt eget størrelse system. Det er jo uansett rart når det ikke passer deg da. Jeg bruker ulike merker, og størrelsen stemmer alltid, men passform er jo også viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kan ikke skjønne at de anbefaler a om det er 11 cm forskjell. En cup er 5 cm. Ja, mine målinger passer med europeiske str i andre merker enn Lindex. 

Jeg har aldri sjekket dette før, og heller aldri fått meg målt noe sted. Men jeg elsker å kjøpe undertøy og har massevis av gode bh-er. Det er ikke det som er problemet. Nå som jeg har kikket litt rundt så ser jeg at målene mine stemmer med størrelsen de fleste steder. Jeg tror rett og slett Lindex har en merkelig bh-guide…

IMG_0489.thumb.jpeg.736ec0be4539f70d163d34f86cb0ee10.jpeg

Endret av MissSkog
Legger ved tabell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissSkog skrev (1 time siden):

Jeg har aldri sjekket dette før, og heller aldri fått meg målt noe sted. Men jeg elsker å kjøpe undertøy og har massevis av gode bh-er. Det er ikke det som er problemet. Nå som jeg har kikket litt rundt så ser jeg at målene mine stemmer med størrelsen de fleste steder. Jeg tror rett og slett Lindex har en merkelig bh-guide…

IMG_0489.thumb.jpeg.736ec0be4539f70d163d34f86cb0ee10.jpeg

Ja, den var veldig rar. Virker som de starter en cup under, og glemmer at BH-er er elastiske, noe målbånd ikke er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...