AnonymBruker Skrevet i går, 13:40 #1 Del Skrevet i går, 13:40 Har fått innkalling til første ultralyd, men VET at jeg ikke er 11 uker på vei, men 6-7 uker… Har hatt lange (7 uker) sykluser, tok eggløsningstest så er 99% sikker på når jeg hadde eggløsning (dette passer også med tidspunktet jeg fikk positiv graviditetstest), men innkallingen til UL er ut i fra første dag i siste mens… sa dette til fastlegen, men hun sa at det justeres uansett på UL, men jeg vil jo vente for å kunne se mest mulig når jeg først er der! Får vel neppe ny time før andre trimester? Har ikke forsøkt å flytte timen pga svaret jeg fikk fra fastlegen, men bør kanskje bare gjøre det uansett, vil jo uansett være innenfor uke 11-13+6… Anonymkode: 63047...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:50 #2 Del Skrevet i går, 13:50 Jeg fikk ny ul etter jeg var der hvert fall. Men det er 20 år siden da. Anonymkode: ef475...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #3 Del Skrevet i går, 13:51 Jeg tipper at når de ser på UL at du er 6-7 uker, vil du få ny UL rundt uke 12 i tillegg, siden du ikke får målt nakkefold, men for å være sikker på dette kan du ringe poliklinikken og spørre Anonymkode: 9cf98...9a4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:51 #4 Del Skrevet i går, 13:51 Om de ikke får undersøkt det som de skal så får du ny time. 👍🏻 Det samme skjedde med meg, men jeg fikk beskjed om at det var fint å komme inn og få stadfestet svangerskapslengde uansett, særlig siden det var avvik mellom antatt eggløsning og siste mens. Anonymkode: 5f380...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 13:54 #5 Del Skrevet i går, 13:54 Du fikk positive graviditet test 14 dager etter positive eggløsning tester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:03 #6 Del Skrevet i går, 14:03 mommyaka skrev (5 minutter siden): Du fikk positive graviditet test 14 dager etter positive eggløsning tester? Ja, sånn ca, tok tidlig graviditetstest. Kan godt være jeg er en uke til eller fra, men er forskjell på ca 7-8 uker, og 12 liksom! Anonymkode: 63047...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:10 #7 Del Skrevet i går, 14:10 Da får du ny time. Det er ting de må sjekke på TUL som gjør at man kan få ny dersom fosteret ikke er kommet langt nok i veksten. Anonymkode: 57743...f70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:14 #8 Del Skrevet i går, 14:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da får du ny time. Det er ting de må sjekke på TUL som gjør at man kan få ny dersom fosteret ikke er kommet langt nok i veksten. Anonymkode: 57743...f70 Takk for svar! Da slår jeg meg til ro med det!🫶🏻 Anonymkode: 63047...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Del Skrevet 15 timer siden Jeg visste nøyaktig eggløsning i tillegg, likevel var det regnet feil hos fastlegen (gikk utifra siste mens, jeg hadde 32 dagers syklus den mnd, har uregelmessig). Ble sendt på sykehus samme dag pga vidre oppfølging (hypermesis). Gynekologen sa med en gang at det ikke kunne stemme, ville sjekke at alt så greit ut på ultralyd. Ultralyd viste 6+1, legen trodde 5. Fikk nå innkalling til tidlig ultralyd når jeg er nesten 14 uker, så kan være du får en til da slik som meg. Anonymkode: 8313b...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har fått innkalling til første ultralyd, men VET at jeg ikke er 11 uker på vei, men 6-7 uker… Har hatt lange (7 uker) sykluser, tok eggløsningstest så er 99% sikker på når jeg hadde eggløsning (dette passer også med tidspunktet jeg fikk positiv graviditetstest), men innkallingen til UL er ut i fra første dag i siste mens… sa dette til fastlegen, men hun sa at det justeres uansett på UL, men jeg vil jo vente for å kunne se mest mulig når jeg først er der! Får vel neppe ny time før andre trimester? Har ikke forsøkt å flytte timen pga svaret jeg fikk fra fastlegen, men bør kanskje bare gjøre det uansett, vil jo uansett være innenfor uke 11-13+6… Anonymkode: 63047...cbb Det var en drøy feil så tidlig i svangerskapet. Men vet det skjer. Da de skulle regne ut termin første ul hos meg visste jeg at de tok feil med 3 uker. Og samboeren min jobbet offshore slik at skulle det stemt det de mente så hadde det betydd at jeg var utro🙈 Han var passe paranoid en stund, men trodde meg heldigvis. Helt greit at de kan bomme på uken. Har nå hørt det skjer med flere. Men de burde ikke være så forbaska påståelige på at det de kommer frem til er 100% riktig. De burde nevne at de noen ganger tar feil i det minste. Anonymkode: 96c4f...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tok eggløsningstester og visste nøyaktig når jeg hadde eggløsning. Jeg ga derfor en hvit løgn når de spurte om når første dag i siste mens var, da sa jeg datoen 14 dager før eggløsning. Har vært på TUL og OUL og termindato de satte stemte på en prikk den dagen jeg hadde regnet meg ut. Ser ikke poenget med å være ærlig på første dag i siste mens når man har sen eggløsning og er sikker på når den skjer (pga tester). Anonymkode: 5a994...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden #12 Del Skrevet 46 minutter siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det var en drøy feil så tidlig i svangerskapet. Men vet det skjer. Da de skulle regne ut termin første ul hos meg visste jeg at de tok feil med 3 uker. Og samboeren min jobbet offshore slik at skulle det stemt det de mente så hadde det betydd at jeg var utro🙈 Han var passe paranoid en stund, men trodde meg heldigvis. Helt greit at de kan bomme på uken. Har nå hørt det skjer med flere. Men de burde ikke være så forbaska påståelige på at det de kommer frem til er 100% riktig. De burde nevne at de noen ganger tar feil i det minste. Anonymkode: 96c4f...5ce Interessant at det kan avvike med såpass mange uker på UL. Bare av nysgjerrighet, ble du satt 3 uker før eller etter i forhold til når unnfangelsen burde vært? Anonymkode: 1bfe0...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå