AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #1 Del Skrevet 13. november 2024 Hei! Har nylig lagt ut en del på finn og opplever at mange spør om pakkepris når de vil kjøpe flere ting samtidig, hvilken rabatt er normalt å gi når folk spør om pakkepris? Jeg synes at halv pris av den billigste varen er en grei rabatt, men virker for meg som at det forventes mer for når jeg kommer tilbake med svar blir det som oftest stille. Har fått solgt alt jeg har lagt ut så langt, relativt kjapt, så tror ikke at jeg priser for høyt. Er det en uskreven regel for pakkepris på finn som jeg ikke vet om? Fint med svar fra dere som har litt mer erfaring Anonymkode: 723c0...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #2 Del Skrevet 13. november 2024 Det blir vanskelig å svare generelt på, for det kommer både an på hvor store prisforskjellene er på varene du selger, og hvor mange ting du selger samlet til en pakkepris. Selger du f.eks to ting, som koster nesten det samme, er halv pris på den billigste en grei rabatt. Selger du 8 ting, der prisforskjellen mellom billigst og dyrest er stor, er rabatten dårlig. Mellom dette har du selvsagt et stort spekter. Som kunde ville jeg tenkt at 20% eller mer i pakkerabatt er ok. I alle fall hvis du ikke har overpriset varene fra før. Anonymkode: ad572...5cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Del Skrevet 13. november 2024 Når du får solgt alt så fort priser du deg bra. Jeg legger meg på halv pris av ny vare ved nye ting og litt rimeligere ved pent brukte ting. Når jeg lager pakker feks bruker jeg ofte å gjøre en vare gratis. Når noen spør om å få kjøpe flere ting har de også brukt å gi et forslag til pris. Anonymkode: 16204...91f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #4 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg pleier bare å runde litt nedover. Koster f.eks. begge varene 230 til sammen, så kan jeg finne på å si "200 for begge". Det er jo ikke en dødsgod rabatt, men jeg selger i utgangspunktet ting veldig billig, så føler ikke at det er så mye å gå på der. I likhet med deg så pleier det meste jeg legger ut å gå raskt, så det å gi pakkepris hjelper jo egentlig ikke meg, det hjelper den som kjøper med å spare frakt, tenker jeg. Er det dog ting som er vanskelig å selge og har ligget ute lenge så kan jeg selvfølgelig slå av en del mer. Min erfaring er at det er masse potensielle kjøpere som sender melding og lurer på ditt og datt. Vil ha pakkepris, lurer på om jeg kan sende som brevpost, lurer på om jeg har flere klær i samme størrelse etc. Noen av disse er veldig hyggelige, andre hører jeg aldri tilbake fra selv om jeg svarer raskt og nøyaktig på spørsmålet. Kan hende at de bare er litt sløve med å følge opp kommunikasjon, kanskje de har meldet med andre kjøpere og fant noe annet i stedet, hva vet jeg. Jeg tenker uansett at hvis kjøper har startet en pruteprosess så er det de som har ansvar for å følge opp. Liker de ikke prisen jeg foreslår så får de heller komme med motbud. Hvis de ikke svarer så tenker jeg at det ikke er sikkert at de hadde svart uansett. Anonymkode: 5f4bb...cf0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå