AnonymBruker Skrevet 14. november #61 Del Skrevet 14. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lurer på hva det er du ikke skjønner? Vi la også barnet i kurv ved siden av mor på føden, men den bare hylskreik til den ble løftet opp på nor eller far. Jeg var også redd for samsoving med så liten, men helsesykepleier og lege på sykehuset trygget meg på at det var trygt. Jeg trengte sårt litt hvile og søvn etter fødsel så gjorde alt for å få barnet til p ligge litt alene, men det klarte det ikke og fant ikke roen, ble mer og mer hysterisk. Så det eneste alternativet var å ta barnet opp og samsov. Anonymkode: 81f7f...b02 Jeg stiller samme spørsmål tilbake . Hva er det du ikke skjønner? Jeg har bare sagt at det er mulig å få lagt barn i egen seng fra starten av . Jeg har ikke sagt at alle i hele verden får det til. Jeg sier bare at det er mulig. Og nå må dere slutte å legge til meninger jeg ikke har sagt eller påstått. Anonymkode: aadc0...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #62 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.11.2024 den 13.52): Har en som helt siden fødsel ikke har turt å sove alene, barnet er nå er mellom 2,5 og 3 år og vi samsover enda. Jeg må legge med med barnet før jeg kan gå ut når det har sovnet. Barnet vokser flere ganger ila kvelden og natten hvor det ikke roer seg før det får ligge i armkroken. Noen med tilsvarende erfaringer som kan fortelle når barnet deres kunne sove på eget rom i egen seng? Anonymkode: 81f7f...b02 Kommer vel helt an på barnet, min sov i egen seng fra 18 månders alder og er sjelden inne hos meg hvis hn ikke er syk eller har hatt mareritt Anonymkode: 601ac...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #63 Del Skrevet 5 timer siden Eldste har sovet godt i egen seng fra hun var ca 1 år. Null stress! Yngste er 10 og foretrekker fortsatt vår seg. Kan sove alene, men liker best vår seng. Hun har også ganske livlig fantasi, og har slitt mye med mareritt opp igjennom. Barn er forskjellige. Anonymkode: 099a1...76f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #64 Del Skrevet 5 timer siden Startet da han var 8 mnd. Ville han skulle takle å sove alene ved barnehagestart. Gikk superbra selv etter samsoving fra fødsel. Hadde perioder der han slet og da sov jeg på madrass inne på hans rom og snek meg ut når han sovnet. Null problemer med å finne ro i egen seng nå. Men i perioder kommer han og legger seg i sengen min. Det er helt greit. Anonymkode: 4eea8...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #65 Del Skrevet 4 timer siden Dette er det ingen fasit på, men individuelt fra barn til barn. Anbefaler deg å snakke med helsestasjonen som har fulgt dere opp og som kjenner dere og barnet, spør hvordan dere skal gå frem, og om barnet er klar for det. Ikke gjør noe hasteforsøk der barnet får dårlig erfaring. Barn er veldig forskjellig og har ulike behov. Anonymkode: 5d527...0e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #66 Del Skrevet 4 timer siden Tilvenning av barn på 3 mnd er helt hinsides og imot alle våre instinkter som menneske. Og så er det stor forskjell på barn. Noen har sikkert 1-åringer som er glad i å være uten foreldrene sine i 12 timer, men ikke alle. Våre eldste har sovet i egen seng helt inn til vår seng til de var 3-4 ca. Yngste var klistremerkebaby - ikke ligge vogn, ikke ligge selv, ikke noe som helst alene. Det henger fortsatt igjen på natta, nå er hun 4 straks 5. Hun har sovet på eget rom noen ganger, men vil som regel hellere sove med meg og ikke være alene. Og hun er en liten jente så det er selvfølgelig helt greit - aller viktigst er tryggheten. Og jeg synes det er koselig med minstemor og nyter denne tiden så lenge det varer! Hyler et barn under 3 år og vil ikke ligge selv og er redd? Nei, da får man faktisk være der som forelder. Evt får man sove på rommet til barnet. Lurer på hvordan menneskeheten hadde klart seg om våre forfedre hadde vært som moderne mennesket som skal ha ungen inn på eget rom så fort de har kommet ut omtrent. Og i barnehagen 07-17 hver dag hele uka. Og til besteforeldre/tanter/onkler/gud vet hvem annenhver helg så man kan pleie parforholdet. Mange burde ikke fått barn. Anonymkode: f64ec...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå