Gå til innhold

Er det kun de som er kjent i media for å være god i jobben sin, som er virkelig gode?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på jobb og kverulerer med flere kolleger som mener at man ikke er en flink skuespiller hvis man ikke spiller i film, kommer på tv og har et kjent navn.

Man er ikke en vellykket og god nok musiker hvis man ikke har sanger som blir spilt på radio, er på tv/ aviser osv.

De tenker også det samme om folk som driver med idrett på høyt plan.

Det er ikke alltid det handler kun om talentet, men å være på rett sted til riktig tid, få de beste mulighetene og tilfeldigvis bli oppdaget av en talentspeider.

Mange av toppmodellene i verden har jo ikke aktivt selv meldt seg på modellkonkurranser eller hatt et ønske om å bli modell, men har blitt stoppet av en talentspeider på gaten.

Jeg har en kjæreste som er begavet musikalsk og spiller mange instrumenter. Han har spilt i diverse band som har turnert rundt i Europa og spilte på små "shady" klubber, men for å få endene til å møtes måtte han skaffe seg en 8-4 jobb, og drive med musikk utenom.

Man ser jo bare i tv-programmet "The Voice" der alle som deltar kan synge og flere av de jobber som sangere og har en fantastisk stemme, men vi har aldri hørt om de før de kommer på tv.

Det samme med nabogutten som har vært et fotballtalent siden han var liten, spilte høyt oppe på A-lag da han var 15-16 år, gikk på Toppidrettsgymnaset, men er i en sport der man konkurrer med tusenvis av andre gutter som er like gode.

Da er det gode kontakter og flaks som avgjør om man kommer seg inn på et topplag eller Juniorlandslaget.

Jeg er et veldig empatisk menneske (ikke for å skryte) og har medfølelse for de som har ambisjoner, tro på seg selv og står på for sin lidenskap, men ikke kommer seg gjennom nåløyet.

Blir bare så irritert når folk er så enkle og naive, og tror at det er bare de man leser om i Se og Hør og kommer på tv som er dyktige i det de gjør!

Kjør debatt!

Anonymkode: 536bb...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...