Gå til innhold

Hvis du/partneren din flyttet land for kjærlighet, funket det?

anon_ww_ww

Flytte land for kjærlighet  

6 stemmer

1. 1. Funket det?

• Ja
      3
    • Nei
      3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble sammen med en svensk ung mann som jeg møtte på en ferietur til Rhodos. Det var ferieflørten som ble alvor, og vi ble sammen.

Så da vi kom hjem, begynte vi å ringe, sende brev i en endeløs strøm og å besøke hverandre annenhver eller hver helg. Ferier sammen. Vi byttet på hvem som reiste til hvem. Jeg tok tog til Stockholm, han kjørte bil til Oslo.

Etter over ett år med dette, ble vi enige om å flytte sammen. Av personlige, familiegrunner og at det fantes null ledige jobber innen hans yrke her i Oslo, så bestemte vi at jeg skulle flytte til Stockholm.

Pakket sakene mine og leide varebil og fylte den, og dro avgårde med katt, flyttelass og alt.

Det jeg ikke var forberedt på, var den HJEMLENGSELEN som skulle melde seg.... dette var før pc og internett var vanlig hjemme, og ikke smarttelefoner heller. Det var dyre tellerskritt å ringe over grensa. Husker jeg hadde bare ett ønske til jul etter flyttingen, og det var å få en flybillett hjem i gave så jeg hadde mulighet/råd til å komme hjem en tur og treffe alle.

Den stakkars svenske samboeren min hadde ikke noe feil i det som skjedde, men den enorme hjemlengselen jeg begynte å føle på etter hvert var så dyp og vond at det føltes helt fysisk. Det vred seg i magen og knøt seg i brystet av hjemlengsel. Så....Ubevisst begynte jeg å betrakte det som hans feil at jeg hadde det så dårlig inni  meg. 

Jeg holdt ut i ett år og sju måneder i Sverige. Så pakket jeg sakene, fikk en venninne i Oslo til å leie van der og komme og hente meg og sakene mine hjem igjen. 

Må innrømme at jeg var veldig feig. Jeg sa ikke til svensken at det var slutt, så han trodde vi skulle ha et slags avstandsforhold igjen. Men jeg gjorde det slutt over telefon nesten med en gang jeg var kommet tilbake til Oslo. Stakkars fyr. Det var dårlig gjort. Burde tatt praten før jeg reiste, at følelsene var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet først til USA en kort periode og så til Canada for min kjære. USA var ikke for meg, men vi begge liker veldig godt livet i Canada. Vi hadde egentlig ikke tenkt å bli her, men etter et par år her var det ingen av oss som ville dra.

Har ikke et snev av hjemlengsel. Det er mye som fungerer bedre i Norge enn i veldig mange andre land, men det gir ikke nødvendigvis bedre livskvalitet.

Besøker venner og familie så ofte jeg kan, men flytter nok aldri tilbake til Norge.

Anonymkode: 9ba84...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag skulle vara en kort period i Norge, för och så flytta hem igen. Valde och stanna då jag träffade mannen min, det är 18 år sen och har aldrig ångrat. 

Får hemlängtan ibland, men vet att det aldrig funnits någon framtid för mig där jag växte upp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...