Gå til innhold

Hund som klager og piper mye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden er syv år gammel. Spiser bra, drikker bra. Virker ikke som den har ubehag noe sted. Veldig avhengig hund, vil være nære hele tiden. Vi flyttet for seks mnd siden. Hunden får mye mer turer generelt, og lange turer, nå enn før vi flyttet. Omtrent hver dag er vi ute i skogen og han får løpe løs (når det ikke er båndtvang selvsagt). Er det sannsynlig at hunden maser mer nå fordi den er mer ivrig på å gå ut nå kontra før? At den liksom har fått smaken på det gode liv og da kjeder seg ihjel inne? Eller funker ikke hunder helt sånn? 😅 Jeg skjønner bare ikke hvorfor den plutselig er så masete (og ekstremt fornøyd ute). 

Anonymkode: 2f537...608

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hunden er syv år gammel. Spiser bra, drikker bra. Virker ikke som den har ubehag noe sted. Veldig avhengig hund, vil være nære hele tiden. Vi flyttet for seks mnd siden. Hunden får mye mer turer generelt, og lange turer, nå enn før vi flyttet. Omtrent hver dag er vi ute i skogen og han får løpe løs (når det ikke er båndtvang selvsagt). Er det sannsynlig at hunden maser mer nå fordi den er mer ivrig på å gå ut nå kontra før? At den liksom har fått smaken på det gode liv og da kjeder seg ihjel inne? Eller funker ikke hunder helt sånn? 😅 Jeg skjønner bare ikke hvorfor den plutselig er så masete (og ekstremt fornøyd ute). 

Den kan være syk. Ute tar instinktene over og smerter døyves. Dette fikk vi vite av vår veterinær da vi tok med vår på sjekk og forklarte hvordan han var inne vs ute. Vi hadde også flyttet og han endret adferd. Viste seg å ha mye smerter i kroppen pga store muskelknuter og måtte ha både behandling og medisiner. Som regel når hunder endrer adferd så er det noe de prøver å kommunisere så jeg hadde absolutt dratt til veterinær for en sjekk. 

Anonymkode: 87bfe...d25

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at en frisk og glad voksen hund sover ca 16 timer i døgnet. Så om han ikke klarer det så er det også et tegn på at noe er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund var sånn når han luktet løpetid ute. Veldig slitsomt :)

Men skulle gitt mye for å oppleve det enda en gang, bare i det minste en liten kos, han døde da han var 14 år, etter et nydelig liv ❤️ 

Anonymkode: 7774f...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Husk også at en frisk og glad voksen hund sover ca 16 timer i døgnet. Så om han ikke klarer det så er det også et tegn på at noe er galt. 

Han sover veldig godt om natten og store deler av dagen også. Jeg tror nok masingen begrenser seg til åtte timer om dagen. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Den kan være syk. Ute tar instinktene over og smerter døyves. Dette fikk vi vite av vår veterinær da vi tok med vår på sjekk og forklarte hvordan han var inne vs ute. Vi hadde også flyttet og han endret adferd. Viste seg å ha mye smerter i kroppen pga store muskelknuter og måtte ha både behandling og medisiner. Som regel når hunder endrer adferd så er det noe de prøver å kommunisere så jeg hadde absolutt dratt til veterinær for en sjekk. 

Ja, jeg begynte plutselig å fundere litt på dette. Blant annet går den i trapper som aldri før, så det kan jo være noe som har utløst noe. Han roer seg veldig bare han får noe oppmerksomhet fra noen av oss, men det trenger jo heller ikke å utelukke sykdom selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også slik, gjerne på kveldstid. Gir han kun oppmerksomhet en gitt stund, etter det får han beskjed om å roe reka. Da holder det at han ikke får oppmerksomhet på masingen, så legger han seg til å sove. Han blir gjerne verre om vi tar kveldsturen for sent. Som om han ikke tåler stimuli sent på kvelden, pg blir som et overstimulert barn😅❤️

Anonymkode: 9d813...e91

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...