Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Jeg har bestemt meg for trådløs nettverk. Siden inntaktet til leiligheten står litt dumt til så ønsker jeg færrest mulige "bokser". Har fått greie på at jeg kan kjøpe modem og ruter i ett. Noen anbefalinger? Og hva bør jeg ikke kjøpe?
Gjest Tyr Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 Hei Løvetann. Tror at dette er et bra valg. Nå vet jeg ikke hva slags PC du har men er det en lapptopp så er dt mulig at den allerede har trådløst nv.kort.
skrue Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Pass på at modemet kan brukes mot ISP-leverandøren din. Siden de ofte leverer egne modem kan det være en sjanse for at det krever spesialtilpassning.
agbre Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Pass på at modemet kan brukes mot ISP-leverandøren din. Siden de ofte leverer egne modem kan det være en sjanse for at det krever spesialtilpassning. ← Hva betyr ISP- leverandør?? Jeg vurderer også trådløst, nå som laptopen snart er i hus. Har trådløst nettverkskort på den.
Gjest Tyr Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 ISP - Internet service provider. feks. Telenor, osv..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 Pass på at modemet kan brukes mot ISP-leverandøren din. Siden de ofte leverer egne modem kan det være en sjanse for at det krever spesialtilpassning. ← Er først og fremst hos NextGenTel at dette kan være et problem (så vidt jeg har hørt i alle fall).
Gjest gjest1 Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 Hei Løvetann. Tror at dette er et bra valg. Nå vet jeg ikke hva slags PC du har men er det en lapptopp så er dt mulig at den allerede har trådløst nv.kort. ← Takker for lenka. Det var noe sånt jeg tenkte meg. Ser at brukerne har gitt den god omtale. Det er tre stasjonære pc'er som skal kobles opp på det trådløse nettverket. Foreløpig ingen laptop. Vi er i dag koblet opp via kabel. Har fått med meg at jeg må kjøpe nytt nettverkskort til alle pc'ene. Noen å anbefale? Pass på at modemet kan brukes mot ISP-leverandøren din. Siden de ofte leverer egne modem kan det være en sjanse for at det krever spesialtilpassning. ← Leverandør blir nok Ventelo/bluecom. Er det sånn at det i alle tilfeller vil funke med modem? Bare at det vil være mer trøblete å tilpasse den?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Airport Express, genialt enkelt. Modem får man da fra internettleverandøren?
skrue Skrevet 1. mars 2006 #9 Skrevet 1. mars 2006 (endret) Ønsket var altså færrest mulige bokser - inkludert modemet. Endret 1. mars 2006 av skrue
Gjest Tyr Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Har lest at Ventelo/bluecom har fått en del pepper pga. kundeservice. De skal bygge opp en ny avd. i Kristiansand. Når den er oppe og går blir det vel bedring. Når det gjelder modem, modem/ruter og tilkoblingstype ( PPPoE - DHCP.....) vil jeg tro at 3Com`en har alle alternativene. Jeg vet ikke hva Ventelo/bluecom bruker, du får nok info om det når du bestiller. Blant trådløst nettv.kort kan du velge mellom PCI og USB kort. Begge har sine fordeler og ulemper. Basert på mine erfaringer, er USB kort mitt valg. Andre kan mene noe annet. Denne ellerdenne er to gode alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå