Gå til innhold

Hvorfor klager kvinner så mye i forhold?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I vårt forhold er det mannen som klager. Også jeg får høre at jeg roter, men han ser ikke sitt eget rot.  For ikke å snakke om videobokser samlingen hans. Det ee helt fult. Jeg får ikke plass til mye av mine egne ting pga det. Han søler mye, men tørker det aldri opp. Blir sur hvis jeg sier ifra at det lukter vondt av makrellen i tomat sølet som ligger på benken, eller som har rent nedover på skuffene.  Da sier jeg ifra på en grei måte, han er ufin hvis jeg søler noe. 

Han klager på at jeg sitter mye på mobilen, men han selv gjør akkurat det samme, men det er visst noe annet da han gjør viktigere ting enn meg på den telefon. Jeg er for lenge på badet, dusjer for mye. Han dusjer sjelden. Han stinker hvis jeg skal være ærlig.  Steller seg lite generelt. Snakker til meg når jeg er på badet når vifta er på,  men blir sint hvis jeg gjør det samme. Klager på at jeg drikker cola zero. Det er skadelig og jeg burde sluttet helt med det. Selv røyker han, driver og sniffer litt dritt ganske ofte, er overvektig,  spiser usunt. Jeg er slank og veldig nøye med å spise så sunt jeg kan, men er ikke fanatisk. Det er mye mer han klager på. Er så lei av å høre på der. For min del er det nok nå. Han er hissig i tillegg.  

Jeg syns det er for enkelt å påstå at den som klager kanskje har en grunn til det. Tja, i noen tilfeller kan det stemme. De kan ha gode grunner til det. Men, det er de som elsker å klage også. Jeg vet ikke hvorfor egentlig.  De er vel rett og slett rasshøl da. For mye klaging kan være psykisk terror. En slags psykisk abuse. Det er jo mange der ute som burde bodd for seg selv.  

Hva skal du gjøre med din kone som klager hele tiden? Tåler hun ikke å høre det uten å ta igjen, så er egentlig....hvis det virkelig plager deg, bare å avslutte forholdet. Eller ta en enda hardere samtale om at dette går ikke lenger. Du finner deg ikke i det.  Du kan også speile henne og påpeke alt hun gjør også, men hun vil vel kanskje vri om på at det bare er du som tar igjen. Sånn holder min mann på.  Jeg kan ikke si noe. Jeg velger å gå snart. Må finne styrken i meg selv. Finne et eget sted. For jeg orker ikke å leve sånn stort lenger.

Anonymkode: 7fbda...f41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg opplever til stadighet å bli klaget over på ting som min kone selv gjør. Hun kan for eksempel finne på å klage på at jeg ikke hører henne når hun står på kjøkkenet og roper opp til meg, mens jeg står inne på badet med vifta på. Hun hører heller ikke i den samme situasjonen. Hun kan også finne på å klage på at jeg gir et "surt" svar - fordi det er svart nøytralt, og ikke i blid-modus - til tross for at hun gjør det samme. Hun kan også klage på at jeg bruker lang tid på do, når jeg sjeldent sitter mer enn fem minutter på toalettet selv om jeg gjør nummer to, på tross av at hun selv kan bli borte i 15-20 min når hun sier hun skal tisse - sannsynligvis pga skrolling.

Jeg kunne altså klaget på de samme tingene først, men det gjør jeg ikke, for de plager meg ikke. Jeg forstår jo at man ikke hører når man er langt unna, og i et rom uten vifte. Jeg forventer ikke at hun skal være smørblid hele tiden, jeg tåler nøytral tone når man er sliten, eller det er tidlig. Jeg bryr meg egentlig ikke hvor lenge hun sitter på do.

Men om jeg skulle finne på å konfrontere hun med at tingene hun klager på, de gjør hun også selv, så får jeg bare høre at "og der kom forsvaret", og hun blir sur for at jeg ikke hører på henne.

De samme tingene har jeg hørt fra mannlige kolleger, venner og familie. Spørsmålet er da hvorfor kvinner klager så mye på ting i forhold, når de åpenbart ikke er feilfrie selv? 

Anonymkode: 86128...cea

Enkelte mennesker har lav selvinnsikt. Min mann er som din kone. 

Anonymkode: 9b0a0...2c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enkelte mennesker har lav selvinnsikt. Min mann er som din kone. 

Anonymkode: 9b0a0...2c5

Ja, de som klager for det alt har det. Det er ikke alltid de klager av gode grunner, annet enn at de er idioter som skal hevde seg på andres bekostning.  Er jo den stadige gnålinga deres som er irriterende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...