Gå til innhold

Probiotika etter antibiotikakur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg skal prøve probiotika for å gjenopprette balansen i tarmen etter flere antibiotikakurer på rappen. Etter siste antibiotikakuren har mage/tarm blitt helt på styr, opplever symptomer som sammenfaller med irritabel tarm, veldig plagsomt og smertefullt.

Jeg ser at de fleste probiotika på helsekost kommer bare i kapselform, men jeg klarer ikke å svelge kapsler dessverre. Noen som vet om det er mulig å åpne kapslene for å blande pulveret i mat/drikke ? Jeg tenkte spesielt på produktene Bio-dophilus Gold ( 50 milliarder bakterier) og/eller Solaray Microbiome Intensive (100 millarder bakterier).

Tar gjerne i mot tips om andre produkter som kan fungere, gjerne på pulverform eller flytende.

Anonymkode: 9a1ed...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tips om probiotika, men vil tipse om hjemmebakt surdeigsbrød. Det inneholder melkesyrebakterier. <i min familie er det flere med tarmproblemer (bl a Crohns), og alle opplever tydelig bedring etter at jeg startet med å bake surdeigsbrød.

Anonymkode: 580dd...35a

Skrevet

Idoform på apoteket, har en egen for reise, den er med tyggetabletter! Ellers funker Biola like bra! 

Skrevet

Du kan kjøpe kombucha på helsekost. Det er fantastisk for tarmen med probiotika fra kombucha. 

Anonymkode: 1d7da...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...