AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #1 Skrevet 13. november 2024 Hei, Jeg skal prøve probiotika for å gjenopprette balansen i tarmen etter flere antibiotikakurer på rappen. Etter siste antibiotikakuren har mage/tarm blitt helt på styr, opplever symptomer som sammenfaller med irritabel tarm, veldig plagsomt og smertefullt. Jeg ser at de fleste probiotika på helsekost kommer bare i kapselform, men jeg klarer ikke å svelge kapsler dessverre. Noen som vet om det er mulig å åpne kapslene for å blande pulveret i mat/drikke ? Jeg tenkte spesielt på produktene Bio-dophilus Gold ( 50 milliarder bakterier) og/eller Solaray Microbiome Intensive (100 millarder bakterier). Tar gjerne i mot tips om andre produkter som kan fungere, gjerne på pulverform eller flytende. Anonymkode: 9a1ed...810
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Skrevet 13. november 2024 Jeg har ikke tips om probiotika, men vil tipse om hjemmebakt surdeigsbrød. Det inneholder melkesyrebakterier. <i min familie er det flere med tarmproblemer (bl a Crohns), og alle opplever tydelig bedring etter at jeg startet med å bake surdeigsbrød. Anonymkode: 580dd...35a
kindy Skrevet 13. november 2024 #4 Skrevet 13. november 2024 Idoform på apoteket, har en egen for reise, den er med tyggetabletter! Ellers funker Biola like bra!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #5 Skrevet 13. november 2024 Du kan kjøpe kombucha på helsekost. Det er fantastisk for tarmen med probiotika fra kombucha. Anonymkode: 1d7da...ce0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå