AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #1 Del Skrevet 13. november 2024 Sliter så ofte med soppinfeksjon som ikke ser ut som akkurat det. Er nøye med intimhygene med riktige og luftige truser som byttes hver dag. Når jeg dusjer så bruker jeg intimsåpe. Vasker meg etter sex. Likevel sliter jeg så masse med soppinfeksjon. Var til legen en gang som bare så at jeg var litt rød, så ikke tegn til sopp. Ser det heller ikke selv, men kremen virker jo noe, etter litt tid, så da er det sopp? Har aldri hatt annerledes utflod eller rar lukt. Anonymkode: 304c5...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #2 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sliter så ofte med soppinfeksjon som ikke ser ut som akkurat det. Er nøye med intimhygene med riktige og luftige truser som byttes hver dag. Når jeg dusjer så bruker jeg intimsåpe. Vasker meg etter sex. Likevel sliter jeg så masse med soppinfeksjon. Var til legen en gang som bare så at jeg var litt rød, så ikke tegn til sopp. Ser det heller ikke selv, men kremen virker jo noe, etter litt tid, så da er det sopp? Har aldri hatt annerledes utflod eller rar lukt. Anonymkode: 304c5...007 Har du truser av bomull? Eneste som hjelper meg. Anonymkode: d8cd3...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Del Skrevet 13. november 2024 Sopp lukter ikke. Det kan hende at du vasker deg for mye. Det kan hende du reagerer på partners kroppsvæske, glidemiddel, kondom. Du kan ha en ubalanse i kroppen. Anonymkode: d01d2...291 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #4 Del Skrevet 13. november 2024 Behandler partneren din seg da? Anonymkode: a15df...73c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet 13. november 2024 #5 Del Skrevet 13. november 2024 Kan hende du bør roe litt med vaskingen... For mye såpe kan også lage forstyrrelser i bakteriefloraen. Men hva er symptomene dine? Hva skjer hvis du ikke bruker krem mot sopp? Går det seg kanskje til av seg selv, og dermed ikke kremen som hjelper? Og behandler partneren din seg? Sopp er ikke smittsomt som en kjønnssykdom, men det kan likevel deles mellom partnere og hvis du da er rød og sår etter forrige runde tar det lett tak igjen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #6 Del Skrevet 13. november 2024 Partner er behandlet riktig, og lenge nok uten slurv? Anonymkode: 8384d...03f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #7 Del Skrevet 13. november 2024 Be lege ta dyrkningsprøve. Jeg hadde kronisk soppinfeksjon. Plagsomme utbrudd hver eneste måned, spesielt i forbindelse med menstruasjonen. Men soppen var der, også når jeg ikke hadde plagsomme symptomer. Ble satt på en hestekur med Diflucan over flere måneder. Da holdt seg borte i et par år. Nå er det delvis tilbake igjen, om enn ikke like plagsomt som tidligere. Anonymkode: b89e8...d70 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13. november 2024 #8 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sliter så ofte med soppinfeksjon som ikke ser ut som akkurat det. Er nøye med intimhygene med riktige og luftige truser som byttes hver dag. Når jeg dusjer så bruker jeg intimsåpe. Vasker meg etter sex. Likevel sliter jeg så masse med soppinfeksjon. Var til legen en gang som bare så at jeg var litt rød, så ikke tegn til sopp. Ser det heller ikke selv, men kremen virker jo noe, etter litt tid, så da er det sopp? Har aldri hatt annerledes utflod eller rar lukt. Anonymkode: 304c5...007 Vasker du for mye? Kanskje du skulle droppe dåpen en stund og bare bruke vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #9 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sliter så ofte med soppinfeksjon som ikke ser ut som akkurat det. Er nøye med intimhygene med riktige og luftige truser som byttes hver dag. Når jeg dusjer så bruker jeg intimsåpe. Vasker meg etter sex. Likevel sliter jeg så masse med soppinfeksjon. Var til legen en gang som bare så at jeg var litt rød, så ikke tegn til sopp. Ser det heller ikke selv, men kremen virker jo noe, etter litt tid, så da er det sopp? Har aldri hatt annerledes utflod eller rar lukt. Anonymkode: 304c5...007 Bruker du for mye soppdrepende krem, så blir du «avhengig» og skader mer enn det hjelper på lang sikt. Du må til gynekolog og bli skikkelig undersøkt. Noe så enkelt og komplisert som diabetes kan vise seg som soppinfkesjon i starten, uten at jeg sier at dette skyldes begynnende diabetes. Du må undersøkes og slutte med å bruke Mykotika i alle former inntil du får en diagnose der soppdrepende midler er set du skal bruke. Anonymkode: 9de30...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #10 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sliter så ofte med soppinfeksjon som ikke ser ut som akkurat det. Er nøye med intimhygene med riktige og luftige truser som byttes hver dag. Når jeg dusjer så bruker jeg intimsåpe. Vasker meg etter sex. Likevel sliter jeg så masse med soppinfeksjon. Var til legen en gang som bare så at jeg var litt rød, så ikke tegn til sopp. Ser det heller ikke selv, men kremen virker jo noe, etter litt tid, så da er det sopp? Har aldri hatt annerledes utflod eller rar lukt. Anonymkode: 304c5...007 Om det klør veldig så kan det være Lichen Sclerosus, en relativt vanlig hudlidelse i underlivet. Da er det i såfall kortisonsalve som gjelder. Anonymkode: e6563...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #11 Del Skrevet 13. november 2024 Så nå at du skriver om krem. Hvorfor har du ikke brukt Diflucan? Anonymkode: 8384d...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #12 Del Skrevet 13. november 2024 Du bør testes før du bruker canesten for å faktisk bekrefte at det er sopp. Ellers er multigyn actigel det som reddet meg etter flere år med kronisk soppinfeksjon og alskens slags kurer med diflucan etc. Brukte en skvett multigyn actigel etter hver eneste gang jeg hadde samleie og med en gang jeg merket tegn til soppinfeksjon utenom det, og jeg måtte gjøre det i flere år før floraen ble så sterk at jeg nå ikke trenger det lengre. Anonymkode: 41a77...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #13 Del Skrevet 13. november 2024 Overgangsalder? Anonymkode: 1b302...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #14 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Overgangsalder? Anonymkode: 1b302...c62 Jeg er 31, har ingen tegn til det. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Om det klør veldig så kan det være Lichen Sclerosus, en relativt vanlig hudlidelse i underlivet. Da er det i såfall kortisonsalve som gjelder. Anonymkode: e6563...5c1 Klør intenst og hovner opp, kraftig. Klør jo ikke på det, hovner opp om jeg ikke tar behandling. Noen ganger så hovent at det ikke går en finger inn. Noe som sier litt da jeg har født flere ganger og er litt løsere ved åpningen til skjede nå enn før. Anonymkode: 304c5...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #15 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er 31, har ingen tegn til det. Klør intenst og hovner opp, kraftig. Klør jo ikke på det, hovner opp om jeg ikke tar behandling. Noen ganger så hovent at det ikke går en finger inn. Noe som sier litt da jeg har født flere ganger og er litt løsere ved åpningen til skjede nå enn før. Anonymkode: 304c5...007 Hovner du opp i andre kroppsdeler og i perioder? Kan skoene bli for trange fordi du hovner i føttene? Har du gjort noe spesielt før det hovner i underlivet? Sittet på noe hardt? Har du intense magesmerter i perioder? Tenk da i løpet av et år, hvor mange ganger? Anonymkode: 9de30...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #16 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Sliter så ofte med soppinfeksjon som ikke ser ut som akkurat det. Er nøye med intimhygene med riktige og luftige truser som byttes hver dag. Når jeg dusjer så bruker jeg intimsåpe. Vasker meg etter sex. Likevel sliter jeg så masse med soppinfeksjon. Var til legen en gang som bare så at jeg var litt rød, så ikke tegn til sopp. Ser det heller ikke selv, men kremen virker jo noe, etter litt tid, så da er det sopp? Har aldri hatt annerledes utflod eller rar lukt. Anonymkode: 304c5...007 Jeg har brukt intimsåpe 3 ganger i mitt liv, og fikk de 3 eneste gangene med sopp i mitt liv. Prøv å bruk en annen vanlig såpe eller kun vann som anbefalt. Og ikke vask deg så mye https://sexogsamfunn.no/sykdommer/andre-plager-og-infeksjoner/sopp/ Anonymkode: 03cf4...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 14. november 2024 #17 Del Skrevet 14. november 2024 Gå til gynekolog å få skikkelig hjelp. Leger vet ikke nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #18 Del Skrevet 14. november 2024 Jeg tipper du blir smittet tilbake av partneren din gang på gang. Dersom han ikke behandles for sopp samtidig med deg, vil han jo bare drive og føre tilbake soppsmitten til deg hver gang. Behandle begge, så skal du se det blir bedring. Anonymkode: a8343...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #19 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er 31, har ingen tegn til det. Klør intenst og hovner opp, kraftig. Klør jo ikke på det, hovner opp om jeg ikke tar behandling. Noen ganger så hovent at det ikke går en finger inn. Noe som sier litt da jeg har født flere ganger og er litt løsere ved åpningen til skjede nå enn før. Anonymkode: 304c5...007 Be om henvisning til gynekolog. Viktig at legen din skriver en utfyllende beskrivelse og poengterer at dette er et kronisk problem. Jeg har ikke hørt om at sopp fører til så heftige hevelser, men jeg har med tiden lært at det finnes mange rare underlivsplager og at man kan få det langt bedre når man får riktig behandling. Du skal selvsagt ikke ha det slik som nå! Anonymkode: 332c1...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #20 Del Skrevet 14. november 2024 Østrogen mangel? Det kan gi sår i underlivet. Jeg hadde det i en alder av 29år. Går på Yasmin p piller, og kvitt problemet. Anonymkode: 96f2c...554 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå