Gå til innhold

Så fortvilt over meg selv, får ikke til noe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hele livet slitt grunnet turbulent familie, mobbing ++

Jeg har fått mye hjelp av helse, fått diagnoser og ting tilrettelagt. Likevel får jeg ikke til noe. 

Å pushe meg selv, komme meg ut, trene meg på sosiale ting, finne min stemme min plass. Jeg bare får det ikke til. Liker ikke min egen stemme og måten jeg prater på, kjenner jeg blir cringe når jeg prater..

Ingen gode vennskap, selv om jeg har prøvd begge både legge inn innsats, og være tålmodig og ikke for pågående.

Ingen menn er interessert. 

Sliter med motivasjon, ambisjon. Ingenting frister og blir så sliten av alt jeg prøver uansett hva. Fått masse hjelp til å finne en trening jeg liker, men jeg synes det er et veldig ork og gir opp.

Det finnes grenser for hvor mye hjelp jeg skal få. Medisinering som tydeligvis ikke fungerer. Jeg må klare å få til ting selv. Men som sagt...synes ting er så utrolig vanskelig. Kommunisere med andre og bli kjent, synes folk bare ser rart på meg og skjønner ikkeno. Aller helst vil jeg bare være hjemme i sofaen for meg selv :(

Hva skal en gjør?

Anonymkode: 5f5c0...638

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir siste hobbypsykolog-innlegg.

Hvorfor bryr du deg om menn er interessert? Du skal i første rekke trives med deg selv, gjør du det nå? Er du en som ikke står på andre mennesker, hindrer andre, er hyggelig og grei, kan du gjøre hva du vil, og en god psyke vil alltid danne grunnlag for velvære i livet. Og på toppen av det vil du finne en mann som du trives med. 

Hva gir deg glede da? Gjøre mer av det? Jeg er ikke så veldig kunstnerisk, men de som er det benytter seg av stemningene sine til å ta bilder, male, sy etc. Kan du finne på noe der?

Fokuserer du på at ansvaret i eget liv ligger hos deg, og ikke hos andre?

Anonymkode: bb145...0df

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker du får til noe! Du får til å stå opp fra senga? Du får til å skrive ett innlegg her. Rer du opp sengen? Hvis ikke, start der. Det var mitt første steg da jeg var lammet av angst og depresjon. Rer du opp sengen så forteller du deg selv "Dette fikk jeg til". 

Du må starte meg deg selv før du bygger dypere relasjoner. Hvordan kan folk like deg når du snakker deg ned så mye? Det suger energi, du må starte med deg selv. Gi deg selvomsorg. Lag noe du liker, og gjør noe du liker. Det handler om å starte med de minste tingene, så bygger du deg gradvis oppover ❤️ 

Endret av Stoltskeiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoltskeiv skrev (3 timer siden):

Jeg er ganske sikker du får til noe! Du får til å stå opp fra senga? Du får til å skrive ett innlegg her. Rer du opp sengen? Hvis ikke, start der. Det var mitt første steg da jeg var lammet av angst og depresjon. Rer du opp sengen så forteller du deg selv "Dette fikk jeg til". 

Du må starte meg deg selv før du bygger dypere relasjoner. Hvordan kan folk like deg når du snakker deg ned så mye? Det suger energi, du må starte med deg selv. Gi deg selvomsorg. Lag noe du liker, og gjør noe du liker. Det handler om å starte med de minste tingene, så bygger du deg gradvis oppover ❤️ 

Takk. Men synes jeg får til de småtingene du nevner. Det er liksom alt det andre jeg bare aldri klarer. Det sosiale og andre ting. Prøver å trives i eget selskap men skulle så gjerne hatt noen lojale som var litt nær. Selv om jeg er grei mot folk og samtidig setter grenser virker det ikke som det er noen som egentlig liker meg. Terapauten min sier jeg må se på det som 

Øving, men synes det bare blir verre jeg. Synes ikke jeg blir noe flinkere til å uttrykke mge eller gjør noe fremgang. Og derfor velger jeg nå oftere og oftere det å være alene. Er trist

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk. Men synes jeg får til de småtingene du nevner. Det er liksom alt det andre jeg bare aldri klarer. Det sosiale og andre ting. Prøver å trives i eget selskap men skulle så gjerne hatt noen lojale som var litt nær. Selv om jeg er grei mot folk og samtidig setter grenser virker det ikke som det er noen som egentlig liker meg. Terapauten min sier jeg må se på det som 

Øving, men synes det bare blir verre jeg. Synes ikke jeg blir noe flinkere til å uttrykke mge eller gjør noe fremgang. Og derfor velger jeg nå oftere og oftere det å være alene. Er trist

Jeg vet det er enkelt å si. Men du må først fokusere på det du klarer og supert at du sier selv at du får til de tingene jeg nevner. Det er der du skal starte. Da får du jo til noe. Ser du allerede tittelen her er missvisende nå? Det er jo ikke slik at du ikke får til noen fordi du sa nå du får til disse tingene jeg nevnte. 

Gi deg skryt for at du får til disse tingene. 

Det som hjalp for meg var disse små tingene, på mikronivå, så bygge det oppover. Gå utenfor komfortsonen minst en gang om dagen, det er med å bygge deg opp. Selvom det er helt jævlig. Men sakte hjelper det. Det kan bare være å si hei og hade til den som sitter i kassa. Da beviser du for deg selv også at du får til ting ❤️ jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fokusere først på deg selv? Self care? Begynn med meditasjon, kom i kontakt med ditt indre. Vær tålmodig. Alt skjer ikke over natten. Lær å kjenne deg selv, både dine positive og negative sider. Jobb med det du trigges av. Det blir bra :)

Anonymkode: 6fe86...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mye lettere få til kommunisere med andre, om vi er mer i kontakt med oss selv og jordet.

Anonymkode: 6fe86...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...