AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Jeg traff en fin mann som jeg har blitt ganske svak for. Etter en måneds tid ønsket han å introdusere meg for noen av hans nærmeste venner, blant annet hans beste venn som er ei kvinne. Ble litt stresset første gangen jeg skulle treffe henne, for jeg syntes hun var så kald. Jeg var blid, rekte fram hånda til henne og introduserte meg. Hun sa ikke hva hun het, bare så skeptisk på meg med slapt håndtrykk. Etter det har jeg prøvd å bli litt kjent med henne. Ikke vært for pågående, men satt meg litt ved siden av henne og småpratet litt nå og da på fester og sånn. Spurt henne litt om hennes liv osv. Men hun sier liksom ingenting omtrent (til meg, til andre er hun mer pratsom) Verste er at jeg ofte oppdager hun sitter å skuler på meg med sinte øyne. Smiler jeg til henne da så smiler hun ikke tilbake, bare stirrer uten å dra blikket til seg. Jeg har sagt til daten min at jeg er litt sliten av å være hyggelig uten å få noe tilbake. Hun dukker opp ofte når vi er ute på ting og er selvskreven gjest. Kjærestens lovnad om at hun er verdens beste og at jeg må gi henne litt tid var en betryggende i starten, men nå begynner jeg å bli ganske sliten av hele dama. Føler også hun er med oss når det kun er meg og kjæresten også, siden de ofte tekster. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 30874...865 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har problemer med å respektere folk med slapt håndtrykk. Anonymkode: 33b03...a84 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Del Skrevet 23 timer siden Virker jo rett og slett som hun har følelser for kjæresten din når hun oppfører seg sånn. Jeg tror ikke du har noe annet valg enn å fortsette som du gjør nå, og hvis hun ikke tør opp ville jeg tatt en alvorsprat med kjæresten. Hvis han ønsker å bruke så mye tid på henne så kan det bli uholdbart om det fortsetter sånn. Jeg vet ikke om jeg hadde orket. Anonymkode: 30a5c...4d4 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #4 Del Skrevet 23 timer siden Jeg hadde sluttet å prøve å få henne til å like meg, iallfall. Vært smilende og blid nør jeg møtte henne, sagt hei og kanskje slengt på et «kjekt å se deg», men ikke gjort noe mer av det. Sagt pent adjø. Ellers oversett henne med mindre det ble påfallende. Anonymkode: c4379...4e1 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Del Skrevet 23 timer siden Høres ut som hun har følelser for han og er dårlig på å skjule det. Hadde sluttet å bruke tid på henne og satt litt grenser for hvor mye jeg ønsket å ha henne i mitt liv. Anonymkode: 25c1b...fc5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Her synes det å være ugler i mosen . . . 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Hun liker deg helt tydeligvis ikke og det kan du vel egentlig ikke gjøre så veldig mye med. Fortsett å vær normalt høflig når du treffer henne, men ikke legg noe tid og energi ned i å bli kjent med henne. Det hadde jeg ikke gidda med et menneske som så tydelig ikke er interessert. Man kan ikke bli likt av alle, enkelt og greit,. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg traff en fin mann som jeg har blitt ganske svak for. Etter en måneds tid ønsket han å introdusere meg for noen av hans nærmeste venner, blant annet hans beste venn som er ei kvinne. Ble litt stresset første gangen jeg skulle treffe henne, for jeg syntes hun var så kald. Jeg var blid, rekte fram hånda til henne og introduserte meg. Hun sa ikke hva hun het, bare så skeptisk på meg med slapt håndtrykk. Etter det har jeg prøvd å bli litt kjent med henne. Ikke vært for pågående, men satt meg litt ved siden av henne og småpratet litt nå og da på fester og sånn. Spurt henne litt om hennes liv osv. Men hun sier liksom ingenting omtrent (til meg, til andre er hun mer pratsom) Verste er at jeg ofte oppdager hun sitter å skuler på meg med sinte øyne. Smiler jeg til henne da så smiler hun ikke tilbake, bare stirrer uten å dra blikket til seg. Jeg har sagt til daten min at jeg er litt sliten av å være hyggelig uten å få noe tilbake. Hun dukker opp ofte når vi er ute på ting og er selvskreven gjest. Kjærestens lovnad om at hun er verdens beste og at jeg må gi henne litt tid var en betryggende i starten, men nå begynner jeg å bli ganske sliten av hele dama. Føler også hun er med oss når det kun er meg og kjæresten også, siden de ofte tekster. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 30874...865 Hvis hun er "verdens beste", så får han bare bli sammen med henne. Jeg får spader av menn med "bestevenninner", særlig sjalu bestevenninner som er ekle mot mannens kjæreste. Hadde heller ikke orket ei annen dame som kom på date til meg og kjæresten, tekstet ham ustanselig og så videre. Han får bare bli sammen med henne, hvis hun er så fantastisk og han vil ha henne med overalt. Det er for øvrig svært tonedøvt å bringe venninna på en date med dama. Anonymkode: c9f92...085 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Del Skrevet 22 timer siden Partners venner, ts, er ikke dine venner. Altså, for all del: absolutt alle voksne som ikke velger å være normalt høflige i møte med andre mennesker (hvem som helst, fra kassapersonen til hen irriterende naboen) er det noe galt med. Denne damen blir - av deg - beskrevet som frekk. Om hun virkelig ER det eller om du har valgt å tillegge henne slik adferd (noen kvinner misliker dessverre at menn og kvinner er venner, selv om dette naturligvis er som det skal være). Så har du egeninteresse av å velge se henne som frekk, ts? At hun har et «slapt håndtrykk» gjelder 70-80% av kvinner. Ja, det er utrolig ekkelt og gjør at vi tenker de har en upålitelig personlighet. Men det gjelder likevel kvinner flest, så man kan ikke dømme henne for dette. Kvinner flest er det best å unngå håndhilse på, ellers vil du få «ick» av det (og dem). Men, uansett: hun er ikke din venn. Man behøver ikke synes folka vennene sine (uavhengig av kjønn og legning) velger å ligge med er ålreite mennesker. Så bare la henne være i fred. Anonymkode: 9e4fc...a36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Virker jo rett og slett som hun har følelser for kjæresten din når hun oppfører seg sånn. Anonymkode: 30a5c...4d4 Det var jo litt av en konklusjon? Kan jo også være at hun bare ikke liker ts? Jeg liker ikke den nasty kjæresten til bestevenninnen min, men det er jo ikke fordi jeg har følelser for bestevenninnen min - jeg bare liker ham seriøst ikke og synes hun burde finne seg noen bedre. Anonymkode: 0af92...780 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg traff en fin mann som jeg har blitt ganske svak for. Etter en måneds tid ønsket han å introdusere meg for noen av hans nærmeste venner, blant annet hans beste venn som er ei kvinne. Ble litt stresset første gangen jeg skulle treffe henne, for jeg syntes hun var så kald. Jeg var blid, rekte fram hånda til henne og introduserte meg. Hun sa ikke hva hun het, bare så skeptisk på meg med slapt håndtrykk. Etter det har jeg prøvd å bli litt kjent med henne. Ikke vært for pågående, men satt meg litt ved siden av henne og småpratet litt nå og da på fester og sånn. Spurt henne litt om hennes liv osv. Men hun sier liksom ingenting omtrent (til meg, til andre er hun mer pratsom) Verste er at jeg ofte oppdager hun sitter å skuler på meg med sinte øyne. Smiler jeg til henne da så smiler hun ikke tilbake, bare stirrer uten å dra blikket til seg. Jeg har sagt til daten min at jeg er litt sliten av å være hyggelig uten å få noe tilbake. Hun dukker opp ofte når vi er ute på ting og er selvskreven gjest. Kjærestens lovnad om at hun er verdens beste og at jeg må gi henne litt tid var en betryggende i starten, men nå begynner jeg å bli ganske sliten av hele dama. Føler også hun er med oss når det kun er meg og kjæresten også, siden de ofte tekster. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 30874...865 Hun høres jo helt forstyrret ut? Har hun en mental sykdom? Ser liksom for meg Wednesday Addams når du beskriver henne. Altså, sitte å stirre surt når noen smiler til deg, og har lyst å bli kjent? Jeg tenker hun har et problem med deg, og at det er åpenlyst. Og sånn er det. Jeg synes det er gaslighting å si at "hun er så bra, og gi henne tid osv" Da kan du svare han, du Jeg tenker at vi to er ærlige om det her. Hun liker meg ikke, og jeg har prøvd å bli venner, men hun vil ikke og Jeg respekterer at hun ikke vil, så vi legger den ballen død. Jeg er ikke sur, det går helt fint. Det er hennes avgjørelse. Man skal IKKE tvinge folk til noe som helst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden Høres veldig kjent ut! Min avdøde kjæreste hadde også ei sånn venninne, og hun omtalte han som sin "svirebror og stifinner", men de var kun venner sa han og det sa hun til meg også da jeg konfronterte henne. Kjæresten min ble syk og døde, og ikke engang i hans begravelse kunne hun snakke til meg, men stod bare å så på meg med det kalde blikket sitt. Hun hadde helt klart varme følelser for han ja! Anonymkode: 4941e...28f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Partners venner, ts, er ikke dine venner. Altså, for all del: absolutt alle voksne som ikke velger å være normalt høflige i møte med andre mennesker (hvem som helst, fra kassapersonen til hen irriterende naboen) er det noe galt med. Denne damen blir - av deg - beskrevet som frekk. Om hun virkelig ER det eller om du har valgt å tillegge henne slik adferd (noen kvinner misliker dessverre at menn og kvinner er venner, selv om dette naturligvis er som det skal være). Så har du egeninteresse av å velge se henne som frekk, ts? At hun har et «slapt håndtrykk» gjelder 70-80% av kvinner. Ja, det er utrolig ekkelt og gjør at vi tenker de har en upålitelig personlighet. Men det gjelder likevel kvinner flest, så man kan ikke dømme henne for dette. Kvinner flest er det best å unngå håndhilse på, ellers vil du få «ick» av det (og dem). Men, uansett: hun er ikke din venn. Man behøver ikke synes folka vennene sine (uavhengig av kjønn og legning) velger å ligge med er ålreite mennesker. Så bare la henne være i fred. Anonymkode: 9e4fc...a36 Ærlig talt, folkeskikk bør man ha uavhengig av om man er venner eller ikke. Og selv om man ikke liker et menneske eller misliker kjæresten til bestevennen din, så klarer man da å være et voksent menneske? Man får holde det for seg selv. Det er jo du som velger å tolke ts i verste mening også. Ts prøver faktisk å være inkludere og hyggelig. Hun har ikke gitt uttrykk for verken å mislike ts' bestevenn ELLER tillegge denne damen noen atferd. Å skule på andre, overse og ikke hilse ER uhøflig. TS: Drit i denne dama, og lat som ingenting. Du hilser og gjør ikke annet enn å være hyggelig og høflig. Nei, hans venner er ikke nødvendigvis dine venner, men man prøver og vil jo gjerne at din kjærestes venner har en hyggelig tone med deg, og du med dem. Jeg er ikke bestevenn med bestevennen til mannen min, men vi er jo hyggelige med hverandre selv om vi ikke er hverandres næreste venner. Damen høres ut som hun har problemer med at kjæresten din har valgt seg deg og ikke henne som kjæreste, for å være ærlig. Hun virker sjalu. Jeg ville prøvd å holde meg unna henne. Og det er lov å si at: når vi er sammen, så hadde det vært fint om vi konsentrerte oss om hverandre, og ikke alle andre. Det å sitte og tekste med henne hele tiden sammen med deg er uhøflig. Men, hadde dette vært meg, hadde jeg nok kuttet ut hele fyren. En mann med en så sjalu venninne hadde jeg aldri orket. Endret 22 timer siden av SPOCA 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden Dette er nok bestevenninnen som håpet i det lengste at hun skulle bli noe mer enn bestevenninne. Da en annen kom og tok hennes drømmeplass er reaksjonen å fornekte denne personen. Med andre ord, god gammeldags sjalusi og dårlig kontroll på egne følelser. Anonymkode: 627a5...638 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Partners venner, ts, er ikke dine venner. Altså, for all del: absolutt alle voksne som ikke velger å være normalt høflige i møte med andre mennesker (hvem som helst, fra kassapersonen til hen irriterende naboen) er det noe galt med. Denne damen blir - av deg - beskrevet som frekk. Om hun virkelig ER det eller om du har valgt å tillegge henne slik adferd (noen kvinner misliker dessverre at menn og kvinner er venner, selv om dette naturligvis er som det skal være). Så har du egeninteresse av å velge se henne som frekk, ts? At hun har et «slapt håndtrykk» gjelder 70-80% av kvinner. Ja, det er utrolig ekkelt og gjør at vi tenker de har en upålitelig personlighet. Men det gjelder likevel kvinner flest, så man kan ikke dømme henne for dette. Kvinner flest er det best å unngå håndhilse på, ellers vil du få «ick» av det (og dem). Men, uansett: hun er ikke din venn. Man behøver ikke synes folka vennene sine (uavhengig av kjønn og legning) velger å ligge med er ålreite mennesker. Så bare la henne være i fred. Anonymkode: 9e4fc...a36 Denne venninna dukker jo opp på daten til TS og kjæresten, så HUN lar ikke TS være i fred. Anonymkode: c9f92...085 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #16 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var jo litt av en konklusjon? Kan jo også være at hun bare ikke liker ts? Jeg liker ikke den nasty kjæresten til bestevenninnen min, men det er jo ikke fordi jeg har følelser for bestevenninnen min - jeg bare liker ham seriøst ikke og synes hun burde finne seg noen bedre. Anonymkode: 0af92...780 Dukker du også opp hele tiden der de har romantiske dates? Anonymkode: c9f92...085 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Del Skrevet 19 timer siden Jeg hadde sluttet å prøve. Forholdt meg til å si hei og hadet, ikke noe mer. Gidder ikke bruke tid på mennesker som enten ikke liker meg eller som av en eller annen grunn ikke gidder å være litt hyggelig tilbake. Anonymkode: 52d7a...a60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har problemer med å respektere folk med slapt håndtrykk. Anonymkode: 33b03...a84 Helt enig . Hva er greia med å ikke gi et skikkelig håndtrykk? Bare henger en slapp hand i den andres hånd liksom. Anonymkode: 84e68...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg traff en fin mann som jeg har blitt ganske svak for. Etter en måneds tid ønsket han å introdusere meg for noen av hans nærmeste venner, blant annet hans beste venn som er ei kvinne. Ble litt stresset første gangen jeg skulle treffe henne, for jeg syntes hun var så kald. Jeg var blid, rekte fram hånda til henne og introduserte meg. Hun sa ikke hva hun het, bare så skeptisk på meg med slapt håndtrykk. Etter det har jeg prøvd å bli litt kjent med henne. Ikke vært for pågående, men satt meg litt ved siden av henne og småpratet litt nå og da på fester og sånn. Spurt henne litt om hennes liv osv. Men hun sier liksom ingenting omtrent (til meg, til andre er hun mer pratsom) Verste er at jeg ofte oppdager hun sitter å skuler på meg med sinte øyne. Smiler jeg til henne da så smiler hun ikke tilbake, bare stirrer uten å dra blikket til seg. Jeg har sagt til daten min at jeg er litt sliten av å være hyggelig uten å få noe tilbake. Hun dukker opp ofte når vi er ute på ting og er selvskreven gjest. Kjærestens lovnad om at hun er verdens beste og at jeg må gi henne litt tid var en betryggende i starten, men nå begynner jeg å bli ganske sliten av hele dama. Føler også hun er med oss når det kun er meg og kjæresten også, siden de ofte tekster. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 30874...865 Hm hun er åpenbart sjalu og vil ha han for seg selv. Enten er hun forelska eller så føler hun at hun får mindre tid med bestekompisen pga deg. Vet ikke hva du skal gjøre. Evt er hun overbeskyttende og skeptisk til deg av en grunn. Kanskje han har blitt såret mange ganger før og hun er redd det vil skje igjen... Det er og et alternativ Endret 19 timer siden av Maleficenta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt enig . Hva er greia med å ikke gi et skikkelig håndtrykk? Bare henger en slapp hand i den andres hånd liksom. Anonymkode: 84e68...57e Jeg lærte ungene mine et sterkt håndtrykk fra de var fire år gamle. Samme med bonusbarna. Fast håndtrykk, et smil og en hilsen og møt øynene til alle du hilser på. Dette har jeg prentet inn i alle ungene og nå er de voksne og vet viktigheten av dette. Anonymkode: 595a3...4ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå