Gå til innhold

Veileder som bruker smilefjes i oppfølgingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke litt rart å bruke smilefjes i korrespondanse via offentlige tjenesteløsninger? 

For meg er det veldig fjernt å bruke smilefjes i jobben på den måten, det sømmer seg ikke. 

Anonymkode: 3bbda...a4e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker det heller ikke, synes det er uprofesjonelt. Jeg ser likevel ganske ofte at det er vanlig. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker det heller ikke. For meg fremtrer det veldig uprofesjonelt.

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at det ikke er vanlig via de som har en profesjonell fremtoning i arbeidet. Veileders oppgave er å gjøre jobben sin, ikke bare skrive tull med smilefjes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det ikke litt rart å bruke smilefjes i korrespondanse via offentlige tjenesteløsninger? 

For meg er det veldig fjernt å bruke smilefjes i jobben på den måten, det sømmer seg ikke. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg liker det heller ikke. For meg fremtrer det veldig uprofesjonelt.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mitt inntrykk er at det ikke er vanlig via de som har en profesjonell fremtoning i arbeidet. Veileders oppgave er å gjøre jobben sin, ikke bare skrive tull med smilefjes. 

Svarer du deg selv hele 2 ganger? Du vet alle anonyme brukere får tildelt sin egen kode slik at det går å skille det fra hverandre?

Anonymkode: d4d55...823

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Helt greit for meg med bruk av smilefjes.

Ps. Lag heller en my tråd der du gir folk sjanse til å svare, ikke bare at du svarer selv.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig med smilefjes. Også i jobbsammenheng.

Men så hører jeg til den generasjonen som tekstet uhorvelig mye i ungdomsårene.

På alle mine arbeidsplasser har smilefjes vært vanlig å bruke. Men da jeg jobbet som finansrådgiver i bank brukte jeg det ikke til kunder i formelle brev. Kun på side-dialogen dersom kunden også brukte det selv, eller jeg opplevde at det passet seg. Så litt tilbakeholden der.

Nå arbeider jeg ikke med kunder. Og i internmail kan jeg fint slenge på ett smilefjes uten å tenke så mye over det etter ett "ha en god helg!" eller lignende.

• Liker 4
Skrevet

Men teksting i privat sammenheng har ikke noe med rollen en skal utøve i jobbsammenheng. 

Skrevet

Ok, kleint at du har svart deg selv. Ellers unaturlig med smilefjes i en profesjonell rolle.

Anonymkode: 9635a...ae6

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er innenfor. Veileder er jo ikke akkurat en jobb som krever særskilt profesjonalitet som hindrer bruk av smilefjes. 

• Liker 2
Skrevet

Det er helt ok at veileder bruker smilefjes 

Anonymkode: 49a39...87d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men teksting i privat sammenheng har ikke noe med rollen en skal utøve i jobbsammenheng. 

Halve tråden er deg som svarer deg selv.. :):D  Jeg synes det er mer tullete enn om min veileder hos NAV bruker smilefjes, noe vedkommende gjør - men kun én fast emoji.

Anonymkode: db0ef...555

• Liker 5
Skrevet

Jeg bruker smilefjes og jobber som veileder. Får kanskje slutte med det da, hvis det oppleves uproft. Ønsker bare å være hyggelig. 🙈

Anonymkode: ec162...4d8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Svarer du deg selv hele 2 ganger? Du vet alle anonyme brukere får tildelt sin egen kode slik at det går å skille det fra hverandre?

Hun svarer vel på innlegg nr. 2?

Anonymkode: fdc13...f31

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker å få smilefjes. Synes det virker mer menneskelig, og da slapper jeg mere av.

Anonymkode: 844c9...ed1

• Hjerte 2
Skrevet

Jobber som veileder. Jeg kan bruke et enkelt smilefjes i dialogen om personen jeg følger opp allerede har brukt emojies. Ser an personen jeg skriver med og hva jeg ønsker å formidle. 

Anonymkode: aa634...753

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...