Gå til innhold

Noen prøvde å komme seg inn i huset nå, kl 2 på natta!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er redd! Ble akkurat vekket av at noen prøvde å komme seg inn! De røsket i håndtaket og ringte på flere ganger. Heldigvis hadde jeg låst. Tror ikke det blir mer søvn i natt. Bør jeg gjøre noe? Varsle noen?

Anonymkode: 92103...8df

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo være noen som var i nød? Eller antagelig noen som har tatt feil av boligen hvor de er på besøk? Kriminelle ringer ikke på..

Anonymkode: 1b1c5...ee2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jo være noen som var i nød? Eller antagelig noen som har tatt feil av boligen hvor de er på besøk? Kriminelle ringer ikke på..

Men de røsket skikkelig aggressivt i dørhåndtaket mange ganger. Så jeg vil tro de var ruset eller noe. Ikke noen som var rolige og vennlige i hvert fall. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men de røsket skikkelig aggressivt i dørhåndtaket mange ganger. Så jeg vil tro de var ruset eller noe. Ikke noen som var rolige og vennlige i hvert fall. 

TS

Varierer hvor du bor. Er det en stor by med rusmiljø kan du jo ha rett, er det på landet er det ikke så sannsynlig. Skaff deg en dørklokke med kamera, så ser du på mobilen hvem det er. 
https://www.elkjop.no/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/sikkerhet-og-overvakning/ringeklokke?f=31158%3ARingeklokke%20med%20kamera

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Varierer hvor du bor. Er det en stor by med rusmiljø kan du jo ha rett, er det på landet er det ikke så sannsynlig. Skaff deg en dørklokke med kamera, så ser du på mobilen hvem det er. 
https://www.elkjop.no/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/sikkerhet-og-overvakning/ringeklokke?f=31158%3ARingeklokke%20med%20kamera

Ja takk det bør jeg kanskje gjøre. 

Bor i Oslo. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ha vært demente, psykotiske, ruset og/eller gått på feil dør. Rart de ikke ropte da i tillegg, om de var ruset. Ekkelt uansett. Om de er tyver kan de ha rykke ti håndtaket for å se om det var åpent. Men tyver ville ikke vært aggressive/hardhendte. De vil jo ikke at folk skal legge merke til dem.

Anonymkode: aa600...c83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja takk det bør jeg kanskje gjøre. 

Bor i Oslo. 

TS

Bor du i blokk? Har opplevd sånn mange ganger. Er vel derfor vi låser døren i Oslo, selvom folk ikke er så nøye på det på landet 😅 men så du ikke gjennom kikkehullet eller vinduet? Det er jo ingen og varsle om du bor i hus, men om du bor i blokk kan du vel se om personen hører til der? 

Anonymkode: d040b...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rissede ungdom/unge voksne kunne funnet på å gjøre sånn bare for å tøffe seg/leke skremme. Vært borti det et sted jeg bodde tidligere. De gjorde også herverk på bilene i nabolaget. Stakk hull i alle dekkene på bilene og skrapte dem om. Ting som ikke lagde lyder slik at de lett ble avslørt. Og som ikke noen forsikringer dekket😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor du i blokk? Har opplevd sånn mange ganger. Er vel derfor vi låser døren i Oslo, selvom folk ikke er så nøye på det på landet 😅 men så du ikke gjennom kikkehullet eller vinduet? Det er jo ingen og varsle om du bor i hus, men om du bor i blokk kan du vel se om personen hører til der? 

Ja i blokk kommer de ofte mye rart inn😅 Hadde til tider rene lørdagsunderholdningen igjennom kikkehullet i døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rissede ungdom/unge voksne kunne funnet på å gjøre sånn bare for å tøffe seg/leke skremme. Vært borti det et sted jeg bodde tidligere. De gjorde også herverk på bilene i nabolaget. Stakk hull i alle dekkene på bilene og skrapte dem om. Ting som ikke lagde lyder slik at de lett ble avslørt. Og som ikke noen forsikringer dekket😓

Rissede=rusede 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt politiet. Ikke normal oppførsel selv om dekan være full. Man vet jo aldri hva de vil, og hva som kan skje om man åpner. 

Som noen skriver kan det være ulike årsaker. Rus, alkohol, demens, psykisk ustabile person, skadet person, person blir jaktet på av andre, kriminelle. Kan godt hende kriminelle nettverk har funnet ut at de kan riste og banke på døren for å være sikker på at noen ikke er hjemme. Og hvis de blir oppdaget kan de si at de har gått feil. Også kan det jo være noen som vil varsle om noe, feks brann.

Skader ikke å ringe. Har politiet en patrulje i nærheten kan de kanskje kjøre i området og se om de ser noe mistenkelig.

Ellers anbefaller jeg kikkhull i døren. Dørlenke kan også brukes slik at døren kun har en glipe inntil man vet om man vil åpne helt eller ikke.

Anonymkode: b40e8...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i blokk kommer de ofte mye rart inn😅 Hadde til tider rene lørdagsunderholdningen igjennom kikkehullet i døren.

Hva så du nå da? Jeg har jo opplevd i blokk at naboer trenger hjelp, så hadde jo ikke vært redd for hendelsen . Sist noen  ringte på og dro i dørhåndtaket her var vannlekkasje over 😅 ja, det var litt aggressiv vekking. men du så noe skummelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt politiet. Ikke normal oppførsel selv om dekan være full. Man vet jo aldri hva de vil, og hva som kan skje om man åpner. 

Som noen skriver kan det være ulike årsaker. Rus, alkohol, demens, psykisk ustabile person, skadet person, person blir jaktet på av andre, kriminelle. Kan godt hende kriminelle nettverk har funnet ut at de kan riste og banke på døren for å være sikker på at noen ikke er hjemme. Og hvis de blir oppdaget kan de si at de har gått feil. Også kan det jo være noen som vil varsle om noe, feks brann.

Skader ikke å ringe. Har politiet en patrulje i nærheten kan de kanskje kjøre i området og se om de ser noe mistenkelig.

Ellers anbefaller jeg kikkhull i døren. Dørlenke kan også brukes slik at døren kun har en glipe inntil man vet om man vil åpne helt eller ikke.

Anonymkode: b40e8...873

Man må jo se i kikkehullet ja om man ikke tør og åpne. Det kan som du skrev være brann, politiet, en nabo som skal varsle eller noe. Jeg har blitt vekket sånn av fulle folk som har gått feil.. og av vannlekkasje og av brannvesenet for evakuering da det brant i naboppgangen og de var redde for spredning og en nabo som trengte hjelp til og komme på legevakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort det en gang i blokken jeg bor i. Alle etasjene er klin like og jeg prøvde å komme inn i min egen leilighet. Skjønte liksom ikke hvorfor døren ikke ville gå opp. Men gikk ganske raskt før jeg forstod jeg var i feil etasje. Må alltid dobbeltsjekke nå om etasjen jeg er i er riktig. Er glad for at jeg slapp at noen åpnet døren. Det hadde vært flaut. 😭

Anonymkode: ac8e0...e80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...