AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #1 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg satt akkurat å så dokumentaren om Frosta legen som er siktet for en mengde seksuelle overgrep mot kvinner. Og så tenkte jeg på en situasjon jeg opplevde en gang hos gynekologen. Vi planla å få barn nr 3, og jeg visste denne gynekologen jeg dro til, også jobba på sykehuset (Drammen sykehus) . Sykehuset jeg sogner til. Så jeg dro dit, for å få svar på om jeg kunne få keisersnitt om jeg fikk barn nummer 3. Og jeg går ikke inn på hvorfor jeg ville ha det her, men jeg var veldig spent, og håpet selvsagt at han ville berolige meg med at det ikke ville være et problem . Dette er nå mange år siden, og da jeg la meg i stolen for undersøkelse, stakk han helt uten forvarsel den "dildolignende" staven vi alle kjenner idag, som man bruker på innvendig ultralyd. Før dette hadde ingen noensinne brukt det på meg, for det var helt nytt. Så jeg følte det var litt vemmelig at han bare stakk den inn, uten å fortelle at han hadde dette nye redskapet. Jeg trodde han bare skulle ta en celleprøve, og kanskje evt ta en vanlig ultralyd, slik de pleide å være , utvendig Men det var heller ikke så vanlig å få ultralyd den gangen, når man ikke var gravid engang. Men ,men.. jeg tenkte, dette var bare meg , som følte det veldig ekkelt, fordi han ikke sa hva han skulle.. og jeg visste jo ikke helt hva han puttet inn heller, sånn med en gang,siden det var åpenbart noe nytt. Så det var kanskje bare meg som reagerte feil, tenkte jeg. Da jeg hadde kledd på meg og gikk inn på kontoret hans igjen, gikk han meg i møte, og begynte å ta på brystene mine!. Han kjente på dem, og spurte om alt var i orden med dem! Og fra å være litt ukomfortabel fra før, ble det ikke bedre av å bli tatt på brystene, helt uten forvarsel, og som absolutt ikke hørte hjemme i den konsultasjonen vel? Han må ha vært langt oppe i 50 årene, og jeg var 25.. jeg ante ikke om dette var vanlig. Men jeg har aldri opplevd maken verken før eller siden. Så jeg har tenkt at det var en merkelig ting å gjøre.. Har andre opplevd dette hos gynekologen? Å bli befølt på brystene av gynekologen altså? Jeg vil jo tro han skulle holdt seg til gynekologi. Det føltes som jeg var blitt utsatt for et overgrep,.men var det det? Hva syns dere?n Anonymkode: 5095d...4de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #2 Del Skrevet 13. november 2024 Det var overgrep. Først var jeg også usikker, for hva om noen leger bare er sosialt dumme, utbrendt, så vant med jobben sin at de setter den inn sånn uten at de mener det som overgrep, men det heller er system svikt på et vis. Og uansett forferdelig dårlig utført jobb. Og kjempe ubehagelig for deg. Men når han i tilegg tar deg på brystene! Han der er en overgriper. Håper det går bra med deg ❤️ Anonymkode: 57069...218 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2024 #3 Del Skrevet 13. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det var overgrep. Først var jeg også usikker, for hva om noen leger bare er sosialt dumme, utbrendt, så vant med jobben sin at de setter den inn sånn uten at de mener det som overgrep, men det heller er system svikt på et vis. Og uansett forferdelig dårlig utført jobb. Og kjempe ubehagelig for deg. Men når han i tilegg tar deg på brystene! Han der er en overgriper. Håper det går bra med deg ❤️ Anonymkode: 57069...218 Takk for svar🙌 Det er godt å få bekreftelse på at min magefølelsen min var rett. Jeg dro aldri tilbake til mannen. Han holdt heller ikke ord når det kom til et garantert keisersnitt..dette gjorde at mitt svangerskap ble fryktelig vanskelig. Min helse var forferdelig gjennom svangerskapet, slik de var de 2 første gangene.. Jeg måtte til en haug med timer på sykehuset for å prate med psykiatrisk sykepleier/jordmor, for at de skulle overbevise meg om at jeg skulle føde vaginalt. Noe jeg ikke var i stand til.(Lang historie). 3 dager før min datter ble født fikk jeg endelig klarsignal på at jeg hadde rett, og hun ville komme tryggest til verden gjennom et keisersnitt. Men da hadde hele svangerskapet vært preget av redsel og usikkerhet på hvordan det skulle gå..så det ødela all glede for meg. Og selv om jeg sa gang på gang jeg var lovet keisersnitt, virket det som det ikke betydde noe.. så gynekologen må ha løyet til meg om det i tillegg til å ta seg store friheter. Anonymkode: 5095d...4de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2024 #4 Del Skrevet 21. november 2024 Ja, dette hørtes ut som noe Frostalegen kunne gjort. Hvor ble det av den tråden, finner den ikke igjen? Anonymkode: 12c02...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå