AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:00 #1 Del Skrevet tirsdag kl 22:00 Hvor lenge etter utflytting og hvor gamle er det vanlig at de er før det er greit å overta rommene deres til annet bruk? Anonymkode: da943...2d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:03 #2 Del Skrevet tirsdag kl 22:03 Det er vel ikke noen fasif på det… Anonymkode: b7479...ac8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:08 #3 Del Skrevet tirsdag kl 22:08 Her blir det nok til de er etablert med egen bolig. Det er flere år siden de flyttet ut, men de studerer og leier bolig. Og da syns jeg det er greit at de har sine egne rom stående her hjemme. Men vi har god plass da, hadde kanskje vært annerledes hvis vi trengte plassen selv. Anonymkode: 4c3c9...f10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:08 #4 Del Skrevet tirsdag kl 22:08 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er vel ikke noen fasif på det… Anonymkode: b7479...ac8 Neida, men det må da være lov å spørre? Anonymkode: 4c3c9...f10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:12 #5 Del Skrevet tirsdag kl 22:12 Jeg har rommet mitt stående hjemme hos mamma og pappa fortsatt. Jeg er 50 år 😊 Anonymkode: 3f898...262 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:17 #6 Del Skrevet tirsdag kl 22:17 Mine foreldre har rullert rom etter behov, så jeg ble flyttet da jeg flyttet på hybel for å gå på VGS. Hadde jo vært helt koko om jeg skulle okkupert det beste rommet i årevis, uten å bo der, bare fordi jeg er eldst, når jeg har et søsken som skulle bo der i mange år til. Og når begge var flyttet ut tok foreldrene mine det selv, også fordi de da har alt på et plan til de blir eldre. Vi andre sover på gjesterom i kjeller og på loft når vi er på besøk. Anonymkode: 34873...429 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:51 #7 Del Skrevet tirsdag kl 22:51 Beholdt ikke rommet mitt hjemme da jeg flyttet ut 1 år etter vgs. Da jeg flyttet ut fikk yngre søsken mitt rom, mamma og pappa fikk deres rom og mamma og pappa sitt tidligere soverom (husets minste) ble gjesterom og kontor, som jeg kunne bo på hvis nødvendig. Senere når søsken også flyttet ut endret de litt på det så det ene er kontor og gjesterom og det andre er hobbyrom. Med bare 3 soverom og jeg som flyttet 30 minutter unna og omtrent aldri sov hjemme lenger var det jo bare dumt å skulle beholde rommet mitt som et rom de ikke kunne bruke med mine ting.. Jeg tok jo med tingene mine. Anonymkode: 33da4...6da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:56 #8 Del Skrevet tirsdag kl 22:56 Det gikk én uke fra jeg flyttet ut til mamma fortalte at de malte det for nå skulle det bli gjesterom. Men hun fortsatte å kalle det for mitt rom i lang tid da, helt til jeg en dag freste fra meg noe om at det måtte hun se og slutte med, for det var jo ikke mitt rom lengre! Etter det sluttet hun heldigvis å kalle det for mitt mer. Nå bor de ikke der lengre. Anonymkode: 2862d...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:57 #9 Del Skrevet tirsdag kl 22:57 Soverommet mitt var omgjort til kontor to dager etter jeg flyttet ut Anonymkode: be90b...83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:08 #10 Del Skrevet tirsdag kl 23:08 Ett år etter at eldste på 21 år flyttet så ble rommet okkupert til kontor. Godt å få den pc-en ut av stuen👍 Anonymkode: 3060d...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:25 #11 Del Skrevet i går, 02:25 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Soverommet mitt var omgjort til kontor to dager etter jeg flyttet ut Anonymkode: be90b...83b "Soverommet mitt" skriver du, men kanskje var det egentlig ikke ditt? Du bare trodde det 🙂 Anonymkode: bcf5e...3b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:40 #12 Del Skrevet i går, 02:40 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): "Soverommet mitt" skriver du, men kanskje var det egentlig ikke ditt? Du bare trodde det 🙂 Anonymkode: bcf5e...3b8 Hehe, ja. Barna våre har vi jo bare ‘på lån’. Og vi fikset et r, dem rom de kan ha til sitt eget i mens vi oppdrar dem og gir dem kjærlighet til å klare seg selv i verden. Når de er klar for å dra, leverer de rommet tilbake❤️ Anonymkode: 1f341...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:38 #13 Del Skrevet i går, 03:38 Den dagen de ikke kommer hjem i helgene lenger kanskje? Når vi hjalp dem igang med depositum på et sted å leie, en leilighet, og vi hjalp dem litt med leie, syns vi det var naturlig at de fikk med eiendelene sine dit, og vi tok ibruk rommet deres til andre ting. Men jeg vil alltid ha sengeplass til dem, så de kan komme hjem på besøk om de har lyst til det. Men det blir ikke deres spesifikt.. mer som et gjesterom. Anonymkode: 000a3...1df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:53 #14 Del Skrevet i går, 03:53 Jeg har rommer mitt fortsatt, men i praksis er det gjesterom. Jeg er førti og har to barn, hehe. Så nå de overnatter er det på «mitt» rom. Anonymkode: c234e...074 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #15 Del Skrevet 23 timer siden Rommet mitt ble pusset opp et år etter at jeg flyttet hjemmefra, jeg fikk da ta alle valg, og det var fortsatt mitt rom. Men i og med at det er husets største rom ble det også brukt av andre i perioder når jeg ikke var hjemme. Slik er det fortsatt, 24 år etter at jeg flyttet ut har jeg aldri sovet på andre rom i huset. Søskens rom er gjort om til rom som også er barnevennlige. Så alle rom er tilpasset at vi kan bruke de som vi vil når vi er på besøk. Men uansett hvem som sover hvor så er det "vårt rom", eller "barna sover på Lises rom". Anonymkode: a39b4...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Del Skrevet 23 timer siden Er også snart 40, og har mitt rom enda. Det brukes som gjesterom og, men en del av tingene mine er fremdeles der 😅 Anonymkode: b5688...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har leid ut min datters rom på air bnb, hun kommenterer at sengen brukes av andre men jeg er nøye med rengjøring selvsagt. Hun er 21 og har samboer i byen der hun studerer. Er skilt så jeg har kjøpt hus der disse rommene aldri blir deres rom på samme måte som i barndomshjem. Likevel er det jo deres rom for alltid synes jeg, men jeg kan bruke de som jeg ønsker når de ikke er der. Jeg innreder ikke disse rommene på en slik måte at de ikke kan bruke de. Anonymkode: 1e91a...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden Så lenge de er studenter og kommer hjem i ferier, skal rommet stå klart. Om de jobber og bor i kollektiv også, helt til de er etablert med en fast leiekontrakt eller har kjøpt bolig selv hvertfall. Jeg håper det kan bidra til eventyrlyst og trygghet til å ta sjanser, skulle man mislykkes i en plan i livet, er det alltid mulig å angre og komme hjem. Mamma har døren åpen. Anonymkode: ee26d...adb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor lenge etter utflytting og hvor gamle er det vanlig at de er før det er greit å overta rommene deres til annet bruk? Anonymkode: da943...2d5 Dagen etter de flytter er det ok å bruke rommet til andre ting. Når det er sagt, er de selvsagt alltid velkomne hit. Anonymkode: 44ec3...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden Vi ryddet rommene til barna våret rett etter de flyttet. Satt sammen minnekasser til lagring og gjorde om rommene til gjesterom/kontor/hobbyrom. Det er alltid senger klar om de vil på besøk, og nå står også barnesenger klar til barnebarn 🩷 Anonymkode: ec73a...ef5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå